NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » MAM PROBLEM JAK SKRĘCAM TO SZURUJE KOŁO TYLNE

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Mam problem jak skręcam to szuruje koło tylne

  
vokal
06.12.2013 20:47:06
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1678579
Od: 2013-1-16
    Falc77 pisze:

    Dokładnie Vokal, ale niech chłopina jeszcze chwile pomyśli że to tylko usterka, niestety ale jak ktoś już tam coś grzebał to różnie może być. Ja znam przypadek, gdzie do TOD założono rozdzielkę od 2H/4H, wciskając gościowi auto. O tym, że napędy nie działają przekonał się wczesną zimą gdy tył wyprzedził przód na zakręcie. Na szczęście gość żyje.


Możesz mieć rację. Może powinien być EST a siedzi reduktor od TODa, albo odwrotnie.

sawek, czy jesteś pewien, że twój reduktor jest do Twojego napędu?
Jeśli nie to prześlij mi na PW swój nr VIN a ja sprawdzę, co powinno u Ciebie być.


Proponuję jeszcze poczytać tutaj:
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=110&t=5669

i tutaj:
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=110&t=6696&p=81587#p81587
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
Electra19.03.2024 08:32:38
poziom 5

oczka
  
Falc77
06.12.2013 21:53:37
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1678624
Od: 2013-4-27
To, co wyprawiają oszuści ściągający "ciężarówki" z Danii to można już trylogię napisać, najgorsze jest to, że ludzie kupują a później jest płacz olejowy i zgrzytanie zębami...od rozdzielek wesoły
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
aleksandra
25.03.2015 21:34:18
Grupa: Użytkownik

Posty: 21 #2077485
Od: 2014-11-19
Witam, mam w dalszym ciągu problem z napędem 4x4. Wcześniej działał tylko tylny napęd. Dałam go do mechanika i mechanik stwierdził że nie może go naprawić, ale w trakcie jazdy do domu nagle szarpnęło i włączył się napęd na 4 ale ten wolny na 5 jechałam 40 km na godzinę. Po jakiejś chwili samoczynnie znowu przełączył się na 4HI i znowu mam problem bo nie mogę przełączyć go na napęd na 2. Nie wiem co się dzieje. Wpadłam na pomysł że zamiast bezpiecznika tccs zamontuję wyłącznik z bezpiecznikiem i tym myślę załączać i rozłączać przedni napęd, czy tak można zrobić, czy nic się nie uszkodzi. Bo a propo mechaników to chyba ostatni raz dałam samochód, auto stało 3 tygodnie w dobrym warsztacie, który zajmuję się naprawą samochodów 4x4 i nic nie potrafili zrobić, jeszcze mi klamkę w tylnych drzwiach urwali i stwierdzili że to nie oni. Mechanicy powiedzieli że prawdopodobnie jakiś kabel jest przerwany w wiązce. Boję się że jak sam się będzie nadal przełączał to coś się w końcu rozsypie, ale to jest nie jazda. Niech ktoś mi poleci jakiegoś dobrego elektryka z okolic Koszalina, który zajmuje się takimi rzeczami. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  
krzysiek_ardie
26.03.2015 08:06:46
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Opole

Posty: 160 #2077670
Od: 2013-1-2
Zapisz się do naszego nowego forum www.klubsorento.pl i na pewno uzyskasz pomoc, mamy takich dwóch speców od napędów orła i vokala.
  
Falc77
26.03.2015 09:09:26
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2077689
Od: 2013-4-27
    aleksandra pisze:

    Witam, mam w dalszym ciągu problem z napędem 4x4. Wcześniej działał tylko tylny napęd. Dałam go do mechanika i mechanik stwierdził że nie może go naprawić, ale w trakcie jazdy do domu nagle szarpnęło i włączył się napęd na 4 ale ten wolny na 5 jechałam 40 km na godzinę. Po jakiejś chwili samoczynnie znowu przełączył się na 4HI i znowu mam problem bo nie mogę przełączyć go na napęd na 2. Nie wiem co się dzieje. Wpadłam na pomysł że zamiast bezpiecznika tccs zamontuję wyłącznik z bezpiecznikiem i tym myślę załączać i rozłączać przedni napęd, czy tak można zrobić, czy nic się nie uszkodzi. Bo a propo mechaników to chyba ostatni raz dałam samochód, auto stało 3 tygodnie w dobrym warsztacie, który zajmuję się naprawą samochodów 4x4 i nic nie potrafili zrobić, jeszcze mi klamkę w tylnych drzwiach urwali i stwierdzili że to nie oni. Mechanicy powiedzieli że prawdopodobnie jakiś kabel jest przerwany w wiązce. Boję się że jak sam się będzie nadal przełączał to coś się w końcu rozsypie, ale to jest nie jazda. Niech ktoś mi poleci jakiegoś dobrego elektryka z okolic Koszalina, który zajmuje się takimi rzeczami. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ola, współczuję ci, bo przez takie perypetie ludzie wygadują czasem głupie opinie o dobrych autach. Sprawdź po numerze VIN jak radzi Vokal, jaka skrzynia i rozdzielka powinna tam siedzieć, porównaj ze swoim wyposażeniem i po kolei. Masa problemów z Twoim czołgiem sugeruje, że o ten egzemplarz w ogóle nie dbano, ktoś jeździł tak długo, aż stanął i sprzedał...
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
aleksandra
26.03.2015 16:17:41
Grupa: Użytkownik

Posty: 21 #2078078
Od: 2014-11-19
Falc77 mam pytanie gdzie sprawdzić samochód po numerze vin. Do czego służą te dwa czujniki w skrzyni biegów, bo jeden po lewej stronie to się domyślam że jest do świateł cofania a drugi po prawej stronie koło dźwigni zmiany biegów do czego jest, czy on czasem nie daje jakiegoś impulsu do przerzucania napędów bo u mnie jest skorodowana blaszka przy wtyku tak że jej wcale nie ma. Wiem że jest on do wymiany ale do czego służy?
  
Falc77
26.03.2015 19:21:17
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2078240
Od: 2013-4-27
Powiem szczerze, że nie mam zielonego pojęcia wesoły aż tak głęboko nie zaglądałem do czołgu. Po numerze VIN sprawdzisz w serwisie, raczej za darmo, jak podjedziesz do nich, przynajmniej w moim przypadku tak było. Chyba kolega Vokal może jeszcze to zrobić.

_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
vokal
27.03.2015 07:49:16
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #2078544
Od: 2013-1-16
Jeśli w czasie jazdy przełącza z 4H na 4L, to moim zdaniem jest problem z czujnikami obrotów obu wałów i ze zwarciem gdzieś w elektryce.
Przełączanie takie w czasie jazdy niechybnie rozsypie Ci przekładnie redukcyjną, albo nawet całą skrzynkę rozdzielczą.
Sprawdzać trzeba wszystko na postoju i znaleźć dobrego elektryka.
Co do VIN, to podeślij mi nr na PW, to sprawdzę jaki powinien być napęd.
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
vokal
29.03.2015 12:47:31
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #2080206
Od: 2013-1-16
Wg VIN powinnaś mieć napęd EST - 2H/4H/4L, czyli to jest OK.
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
aleksandra
30.03.2015 21:23:03
Grupa: Użytkownik

Posty: 21 #2081222
Od: 2014-11-19
Po czym poznać silniczek od napędu 4WD (EST) od 4AUTO(TOD) czy róznią się czymś.
  
vokal
30.03.2015 21:46:16
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #2081233
Od: 2013-1-16
Odpisałem Ci tutaj:


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
Electra19.03.2024 08:32:38
poziom 5

oczka
  
aleksandra
12.04.2015 19:33:17
Grupa: Użytkownik

Posty: 21 #2089073
Od: 2014-11-19
Dzięki wszystkim za pomoc, wreszcie zrobiłam ten napęd. Po wielkich trudach, ale się udało. W pierwszej fazie wymieniłam silniczek , bo była w nim uszkodzona płytka , ale napęd dalej nie działał. W następnym kroku wymieniłam moduł sterujący napędami i wreszcie zaczęło wszystko chodzić. Koszt naprawy wyniósł mnie 360 zł i trochę pracy. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
  
awiel
15.02.2018 21:19:36
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #2517585
Od: 2018-2-9
[quote=marko385]Mam problem jak skręcam to szuruje koło tylne jakby była blokada jak wał przedni ściągłem to spokuj był co to może byc[/quot


Hej problem jest prawdopodobnie związany z błędnym odczytem predkości z przedniego wału (Czujnik prędkości wału, reduktora Kia Sorento I, II, Hyundai Terracan /47353-H1000). W moim przypadku działo się tak samo i mosty wyły przy skręcaniu (auto bardzo sztywne) po zdobieniu długiej trasy.Należy sprawdzić oba czujnik na reduktorze, czy nie ma na nich opiłków metalu jeżeli są to wystarczy przeczyścić i wymienić olej w reduktorze(chyba ze jest ich bardzo dużo to może być troszkę gorzej) jak na razie u mnie działa (kia sorento 2.4 2006r auto 4x4) Pozdrawiam

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » MAM PROBLEM JAK SKRĘCAM TO SZURUJE KOŁO TYLNE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny