NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » AUTOMAT - JAK TYM JECHAĆ?

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Automat - jak tym jechać?

  
autorus
16.02.2010 12:39:41
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Skierniewice

Posty: 477 #455046
Od: 2009-12-11
najfajniej jedzie mi się z prędkościami od ok 90 w górę. Na natomiast od 60 do 90 to niestety kiszka, nie czuje tego zupełnie, czami silnik wchodzi nawet na 4tys obr .
Ogólnie jak wchodzę na obroty to zmniejszam gaz i wchodzę na wyższy bieg.
  
Electra19.04.2024 09:14:01
poziom 5

oczka
  
AGG
16.02.2010 13:19:03
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wrocław

Posty: 77 #455099
Od: 2009-10-10
Wg mnie automatowi z Sorento duuużo jeszcze brakuje do miana dobrej skrzynii.
Całe życie jeżdzę automatami i jestem na nie wyczulony, w mojej chodzi w miarę ok ale daleko mu do skrzyni w aucie żony tj. Audi A3 1999r. tam to jest poezja w porównianiu do mojej.


_________________
Pozdrawiam
AGG
SILNIK: 2,5 CRDi
ZASILANIE: Olej napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic
ROK PRODUKCJI: 2005
KOLOR:Czarny
PRZEBIEG: ~70000 km
Skórencja... :)
  
marcelo8
16.02.2010 20:01:24
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #455818
Od: 2009-2-22
powiem tak: automatami jeździłem paroma i fakt jest taki że nasze automaty w sorento wooooolne są. zanim wejdę w zakręt to przed nim noga na gaz i dopiero w połowie zakrętu jest reakcja na gaz. no cóż takie nasze sorki, nie ma co narzekać, kwestia przyzwyczajenia.
  
autorus
17.02.2010 07:10:16
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Skierniewice

Posty: 477 #456476
Od: 2009-12-11
Znaczy się przyzwyczaić. OK. Po prostu myślałem ze jestem taki mało kumaty.
  
mariokak
17.02.2010 07:31:45
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: płock

Posty: 241 #456480
Od: 2009-8-27
jeździłem automatem 4-ro biegowym i 5-cio biegowym i wrażenie moje jest takie, że ten starszy mimo że mniej biegów lepiej reaguje na pedał gazu i szybciej pracuje, nie jest taki ospały a do tego ma przycisk over drive, który zmienia (na lepsze) charakterystykę pracy skrzyni, ja też lubię automaty i może nie jest to to samo co audi ale jest całkiem nieźleaniołekaniołek
_________________
SORENTO 4X4 FULL TIME
  
kukul
17.02.2010 07:45:23
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Katowice

Posty: 588 #456490
Od: 2009-8-8
NA pewno lepszy od "hebla" manuala.
_________________
2009 r.
2,5 CRDi
170 KM
FREEDOM
manual
chyba grafitowy
_________________________________________________________________________________________

Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu)
  
AGG
17.02.2010 09:12:19
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wrocław

Posty: 77 #456541
Od: 2009-10-10
U nas przydałaby się skrzynia DSG, tylko czy do terenówek takie montują ? - nie wiem.

_________________
Pozdrawiam
AGG
SILNIK: 2,5 CRDi
ZASILANIE: Olej napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic
ROK PRODUKCJI: 2005
KOLOR:Czarny
PRZEBIEG: ~70000 km
Skórencja... :)
  
Adimo
17.02.2010 09:36:48
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #456553
Od: 2009-8-26
Do każdego automatu trzeba się przyzwyczaić, a przede wszystkim go poznać, wiedzieć kiedy przełącza biegi, na jakich prędkościach z jakim opóźnieniem, i przy jakiej jeździe.
_________________


  
maska
17.02.2010 09:46:34
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #456570
Od: 2009-9-10
kurkawesoły macie sekwencje i nie potraficie z niej korzystać? To proste ruch ręką w prawo i sama redukuje do biegu niżej wesoły Przyznam się, że zawsze korzystam z sekwencji przy wyprzedzaniu wesoły i ostatnio przy jeździe w mieściewesołyPopieram wszystkich którzy uznają, że trzeba się przyzwyczaić wesoły taka a nie inna jest skrzynka w czołgu, ale jak się przyzwyczai to nie ma się nad czym zastanawiać, działa pamięć mechaniczna wesołyW mieście jazda na sekwencji, pozwala na oszczędzenie paliwa wesoły hamujecie wtedy skrzynią wesołyoszczędności pewnie niewielkie, ale zawsze są wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
gieras
17.02.2010 13:50:58
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Białystok

Posty: 40 #456914
Od: 2009-8-26
Podobno skrzynia w sorento "uczy" się stylu jazdy kierowcy? Mam takie wrażenie, iż po przejechaniu jakiegoś cyklu bardziej dynamicznie skrzynia szybciej i przy wyższych obrotach zmienia przełożenia. Nie wiem, czy to nie jest tylko moje subiektywne odczucie? Zgadzam się z opinią maski trzeba korzystać z sekwencji. W instrukcji tryb sekwencji nazywany jest również "sport". W trybie sekwencji zmiana biegów może być również automatyczna tyle, że silnik kręci się do około 4 tys. obrotów. Polecam spróbować.
_________________
SORENTO 2.5 CRDI
Automat
Rok produkcji 2006
Grafit metalik
  
yacoob
22.02.2010 12:35:44


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Bydgoszcz

Posty: 21 #466459
Od: 2010-2-2
Ciekawe czy można pogrzebać coś w elektronice skrzyni aby zmienić jej parametry - coś jak chip w sterowaniu silnikiem.
_________________
KIA SORENTO
SILNIK: 2,5 CRDi
ZASILANIE: OLEJ NAPĘDOWY
SKRZYNIA BIEGÓW: AUTOMAT
ROK PRODUKCJI: 2004
KOLOR: CZARNY
  
Electra19.04.2024 09:14:01
poziom 5

oczka
  
autorus
22.02.2010 12:43:26
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Skierniewice

Posty: 477 #466463
Od: 2009-12-11
Maska a jak zmieniasz na sekwencje? Tzn podczas jazdy? Bo ja jeszcze nigdy tak nie robiłem.
  
AGG
22.02.2010 12:49:16
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wrocław

Posty: 77 #466467
Od: 2009-10-10
Można podczas jazdy przełączać się na sekwencję i z powrotem,
_________________
Pozdrawiam
AGG
SILNIK: 2,5 CRDi
ZASILANIE: Olej napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic
ROK PRODUKCJI: 2005
KOLOR:Czarny
PRZEBIEG: ~70000 km
Skórencja... :)
  
yacoob
22.02.2010 12:49:38


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Bydgoszcz

Posty: 21 #466468
Od: 2010-2-2
Można zmieniać podczas jazdy (dźwignia w prawo).
_________________
KIA SORENTO
SILNIK: 2,5 CRDi
ZASILANIE: OLEJ NAPĘDOWY
SKRZYNIA BIEGÓW: AUTOMAT
ROK PRODUKCJI: 2004
KOLOR: CZARNY
  
autorus
22.02.2010 12:52:30
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Skierniewice

Posty: 477 #466473
Od: 2009-12-11
no to sobie popróbuje wesoły Ciekawe. pan zielony Choć ogólnie to mi się lux jedzie na automacie wesoły i już do manuala raczej nie wrócę. Ale czasem przy wyprzedzaniu troszkę strach że tak się wyrażę.
  
AGG
22.02.2010 13:22:11
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wrocław

Posty: 77 #466504
Od: 2009-10-10
Zmiana na tzw. tip tronic nic ci nie da, Sorenciak to ciężka krowa choć na 3 biegu faktycznie jakby lepiej ciągnął wesoły
_________________
Pozdrawiam
AGG
SILNIK: 2,5 CRDi
ZASILANIE: Olej napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic
ROK PRODUKCJI: 2005
KOLOR:Czarny
PRZEBIEG: ~70000 km
Skórencja... :)
  
betina_t
22.02.2010 13:43:52
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #466535
Od: 2009-8-10
Zmiana na tip-tronic dużo daje wesoły
Na co dzień po mieście jeżdżę automatem to samo w trasie, ale jak trzeba kogoś wyprzedzić to bardzo dobrze spisuje się właśnie tip-trnic.bardzo szczęśliwy
Wypróbowane miedzy innymi na trasie do Kielc na II zlot gdzie po drodze miałam dużo górek.bardzo szczęśliwy
  
yacoob
22.02.2010 13:51:37


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Bydgoszcz

Posty: 21 #466548
Od: 2010-2-2
Betina ty masz benzynę to co innego - w naszych ropniakach to naprawdę nic nie daje tiptronic smutny
_________________
KIA SORENTO
SILNIK: 2,5 CRDi
ZASILANIE: OLEJ NAPĘDOWY
SKRZYNIA BIEGÓW: AUTOMAT
ROK PRODUKCJI: 2004
KOLOR: CZARNY
  
murzyn1313
22.02.2010 14:00:58
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Ostroda/Oxford

Posty: 82 #466561
Od: 2009-11-19
@ giera:
majac audi a6 2.5tdi w tiptronicu zawsze jezdzilem na "manualu".szybciej wykonuje sie manewr wyprzedzania oraz hamuje sie silnikiem.co do trybu pracy- w audi nie ma,jak w niektorych automatach,recznej zmiany trybu(dynamic,city,snow etc). praca jej zalazna jest od trybu jazdy w danym momencie-komputer dostaje informacje ze teraz np. auto "dostaje po dupie"-i zaczyna przystowsowywac sie do stylu i zmienia biegu pozniej i redukuje wczesniej.po zmianie jazdy np wjazdu do miasta, po paru min skrzynia sie dostosowuje i zmienia tryb. oczywiscie mowa tu o trybie automatycznym- nie mowie o sekwencji.bo tu mozemy sobie sami zmieniac
podejzewam ze w Sorrie jest podobnie
oczko
  
cyber_human
22.02.2010 14:15:58
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #466724
Od: 2010-2-9


Ilość edycji wpisu: 1
Mam już na koncie parę automatów:
w Mondeo to był dramat... 5 biegów, ale powolne, często D-N-R szarpał, tip-tronik działał fatalnie. I tak poniżej i powyżej pewnej wartości komputer sam decydował co zrobi i był niewrażliwy na moje machanie dźwignią, czy przyciskanie na kierownicy...
Najlepiej się spisywał w pełnym automacie i tak też nim śmigałem...

Co innego Omega. Stara, tradycyjna 4-biegowa skrzynia, z kick-down, trybami sport i snow, z wybieraniem biegów 3-2-1.
Na początku bardzo dla mnie ospałą, ale gdy się jej nauczyłem...
Otóż ręcznie ja zrzucałem na 3-kę, najczęściej jednak 2-kę i 1-kę. Na dwójce ciągnęła do 120 km/h!
Ale często też, chcąc wejść w zakręt z driftem (nauczony manualem), zrzucałem ja na 2-kę, na chwilę lekko się przyblokowywały tylne koła i... drift jak się patrzy...
Co ciekawe, komputer nad tym czuwał, tzn, nawet jak zrzuciłem do 1-ki, a prędkość była zbyt duża, to redukował do odpowiedniego biegu, czyli zabezpieczenie przed cyberem...

Bardzo miło wspominam tę skrzynię... W Sorento nie będę uprawiał takich ekstremów, bo próba driftu może się zakończyć odpinaniem klamek o asfalt...
  
Electra19.04.2024 09:14:01
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » AUTOMAT - JAK TYM JECHAĆ?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny