NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ELEKTRYKA » OŚWIETLENIE WNĘTRZA - PODCZAS WSIADANIA

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Oświetlenie wnętrza - podczas wsiadania

  
pibe
26.10.2009 10:33:21
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie

Posty: 172 #349675
Od: 2009-5-29
Dzięki Endriu, zrobię o czym piszesz i następnie dodam informację co się wydarzyło po odłączeniu akumulatora na kilka minut.
_________________
kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat
  
Electra20.04.2024 10:29:16
poziom 5

oczka
  
andykon
26.10.2009 11:07:14
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: podlasie

Posty: 379 #349696
Od: 2009-8-9


Ilość edycji wpisu: 1
W celu rozładowania kondensatorów itp itd wskazanym jest rozłączenie akumulatura minimum na 15-30 minut a przy okazji wskazane jest połączenie klemy dodatniej z ujemna. W ten sposó wszelkie podzespoły elektroniczne się rozładują. Nie ma obawy, nic się samochodowi nie stanie a komputer zostanie zresetowany.
_________________

KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003.
wersja fuul - Freedom,
srebrny a może szary metalik,
stały napęd 4x4, automat.



  
maska
26.10.2009 14:54:45
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #349877
Od: 2009-9-10
Jest dokładnie tak jak pisze Andykon wesoły Czas jest zależny od wielkości kondensatorów w układzie wesoły ale 30 min napewno wystarczy wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
Lee
07.11.2009 15:41:31
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #357859
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 5
Witam.Udało mi sie rozwiązać problem z oświetleniem wnętrza...za pomocą -

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


Kroki jakie poczyniłem:
Demontaż plastiku progowego(click) wraz z obudową bezpieczników-są 2 śróbki do odkręcenia:
1.W górnej części podpórki na nogę-po lewej stronie pedału sprzegła
2.W listwie progowej-od strony bezpieczników
ObrazekObrazek[/url]

Pod bezpiecznikami wychodzi wiązka przewodów-idąc ku górze po czarnej izolacji natkniemy się na coś prostokątnego.Odwijamy izolację(przylega bardzo mocno)i jest tam prostokatna (czarna)obudowa bezpiecznika.Wyciagamy bezpiecznik,podważając lekko obudowę.
ObrazekObrazek[/url]

Bezpiecznik wyglada tak:
ObrazekObrazek[/url]
Numer oryginału - (Part #9138A-3E000)

Nie mając bezpiecznika zrobiłem próbę zwarcia kabli(ok.8cm kabelkiem) nad obudową bezpiecznika tj.odizolowałem dwa kabelki - zielony i czerwony 2 cm powyżej obudowy i ...działa.Jest to docelowe rozwiązanie,gdyż niezbedny jest bezpiecznik dla zachowania bezpieczeństwa.
ObrazekObrazek[/url]
Ku mojej radości...działajęzorjęzorjęzor
ObrazekObrazek[/url]
  
pibe
12.11.2009 22:17:27
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie

Posty: 172 #363370
Od: 2009-5-29
ENDRIU - wyłączyłem akumulator na długo i nic, więc to nie było rozwiązanie, bynajmniej nie w moim przypadku.

LEE - wielkie dzięki chłopie, tędy droga, ale UWAGA:

- zrobiłem tak, jak podpowiedział LEE - rzeczywiście znalazłem obok bezpieczników kabelki a między nimi to czarne "coś",
- po wyjęciu "coś" z jego gniazda, pojechałem do dwóch sklepów elektronicznych - w żadnym nie dostałem czegoś nawet podobnego, a wszystkie dostępne bezpieczniki okazały się być większe i nie pasujące do tego gniazda,
- pojechałem z "coś" do mojego ojca, a on się znawesoły no i co się okazało - TO NIE JEST BEZPIECZNIK! to jest dioda (ale nie taka jak te świecące seryjnie teraz montowane w Audi do jazdy dziennej, które i mnie się strasznie podobają, hehe). A skąd mój ojciec wiedział, że to dioda? Bo to coś ma na sobie mały symbol, odpowiadający właśnie diodzie elektronicznej. Pytanie pozostało jaka to dioda, więc zerknąłem na forum, do którego linka podał LEE, czyli na stronę:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

,
- na tej stronie potwierdziły się oceny tego "coś", że to rzeczywiście jest dioda (trochę się pobawiłem w tłumaczenie tekstów angielskich, moja skromna wiedza plus słowniki potwierdziły trafność oceny),
- teraz najlepsze - to "coś" czyli ta cholerna dioda jest wadliwa w modelach, o ile dobrze pamiętam, do roku 2006. Teoretycznie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów (pisali coś o 100 tysiącach) dioda ulega uszkodzeniu i trzeba ją wymienić na nową. Czyli mamy kolejną wadę fabryczną naszego autka opisaną na tym forum - pierwszą był zbiornik płynu chłodzącego, teraz dołączyła do tego dioda.

No i się rozpisałem,. wybaczcie, więc do celu, do celu:
- można zamienić diodę na drucik (tak zrobił LEE i ja tak zrobiłem - to rzeczywiście pomaga, oświetlenie działa),
- ale nie powinno się tak robić, bo dioda nie pozwala na powrót prądu, prąd płynie tylko w jedną stronę, a drucik pozwala, a to może spowodować inne uszkodzenia - ale nie mam pojęcia jakie,
- koledzy z zachodu wymieniali już diody na takie same kupione w KIA i nowe też ulegały uszkodzeniu!

Podsumowując:
- należy diodę uszkodzoną zamienić nową, niekoniecznie taką samą, ale o podobnych parametrach,
- wg słów osoby z zachodniego forum, po przestudiowaniu instalacji elektrycznej nie znaleziono sensu tej diody, ale ryzyko zastąpienia jej drutem, bezpiecznikiem czy czymś innym, każdy ponosi sam (teraz także ja).

Ponieważ ja ryzyka w moim aucie nie lubię, a już na pewno nie takiego - jutro kupię diodę, inną, ale wsadzę ją tam gdzie trzeba i dam znać co się stałowesoły
_________________
kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat
  
Admin
12.11.2009 22:30:43
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #363380
Od: 2009-2-1
Super sprawa . Utworzę dział " rozwiązane problemy" i wkleję tam Wasze posty. Ja wprawdzie mam 115000 km przejechane i światełko działa jak złoto , ale kto wie komu taka pierdułka zacznie spędzać sen z oczu.
  
Lee
12.11.2009 22:59:01
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #363412
Od: 2009-5-31
No tak...uprościłem deczko nazwę tej diody-jakoś tak było prościej i nie zauważyłemzawstydzony,a przecież bezpiecznik(czyt.ang.fuse)to nie to samo...sorki.Nie kupiłem jeszcze tego ustrojstwa-nie po drodze mam ostatnio do serwisu.Zobaczymy ile ta dioda kosztuje...piszą,że ok.10$...oby takie coś mieli na podorędziu.
  
maska
13.11.2009 08:08:36
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #363511
Od: 2009-9-10
Jeśli to dioda :0 to wystarczy zamienić na dowolną inną o parametrach takich : napięcie pracy do 16V prąd do 3A wesoły wydaje mi się, że oświetlenie w czołgu nie pobiera więcej jak 1A, ale dla spokoju ducha można dać 3A. Najszybciej BYP401 czyli standardową diodę prostowniczą wysokoprądową wesoły Pamiętajcie, że dioda jest kierunkowa wesoły czyli ważne jest jak ją się wepnie w układ wesołyMoże się też grzać więc trzeba wybierać wysokoprądowe i odpowiednio izolować od reszty przewodów. Jeśli Pipe może zrobić zdjęcie tego elementu i tu zamieścić, lub przepisać oznaczenie, to bedę w stanie podać najkłatwiej osiągalny zamiennik wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
pibe
14.11.2009 00:23:14
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie

Posty: 172 #364499
Od: 2009-5-29


Ilość edycji wpisu: 4
Oto moja dzisiejsza walka z problemem oświetlenia wnętrza:

- zakupiłem: dwa styki metalowe (szerokości tych w uszkodzonej oryginalnej diodzie) i nową diodę 1A, na zdjęciu poniżej:

Obrazek

- polutowałem i powstało coś takiego:

Obrazek

- następnie to wszystko w koszulkę termokurczliwą wsadziłem i podgrzałem, i powstało takie cudo:

Obrazek

- z tym co powstało pognałem do auta, by to wsadzić w gniazdo po oryginalnej diodzie:

Obrazek

- następnie przy użyciu małych cążek upchnąłem po jednym ze styków metalowych w otworkach wewnątrz gniazda diody, tak to wygląda:

Obrazek

No i działa (rzeczywiście działa tylko gdy wsadzimy w odpowiedni sposób, gdy jest wsadzona odwrotnie to światło nie działa).
Ale niestety po całej zabawie, okazało się, że to się chyba za mocno grzeje. Zapewne zbyt mała dioda (wsadziłem 1A).
Jutro mam zamiar zamienić 1A na 6A, wszystko robiąc identycznie jak wyżej opisałem.

Koszt wszystkich użytych elementów (styki, dioda, koszulka termo) to około 1 zł.

Oryginalna dioda wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Na diodzie widać jedynie oznaczenie, że to dioda, cyfrę 17 i jakiś nierozpoznawalny dla mnie znaczek. To wszystko.

W serwisie KIA (szukali na schematach i wiedzą już co to jest) mogą to sprowadzić, koszt będzie około 30-40 zł, czas oczekiwania nawet ponad 1 miesiąc (brak diody w Warszawie). Jeżeli moje auto będzie działać po wsadzeniu większej diody, to raczej nie będę tego zamawiać.
_________________
kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat
  
Lee
14.11.2009 01:48:24
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #364531
Od: 2009-5-31
Pełen professional pibeoczkoDzieki.Gołębiem by chyba szybciej doszłozdziwiony.
  
maska
14.11.2009 08:29:04
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #364557
Od: 2009-9-10
wesoły fakt gołąb a nawet żółw byłby expresem w porównaniu z naszymi serwisami wesoły
dioda chyba jednak musi być większa niż 3A więc 6A powinno starczyć wesołyCiekawi mnie tylko co tyle prądu w instalacji oświetleniowej bierzewesołyte żarówy nie są 100W wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
Electra20.04.2024 10:29:16
poziom 5

oczka
  
Piotr
06.02.2010 12:09:12
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Posty: 189 #442456
Od: 2009-12-29
U mnie jest ten sam problem, a zdawałoby się że to nowe auto.
Niestety mój nie ma nigdzie ukrytej diody. Przy okazji zabawy kabelkami próbowałem ją odnaleźć rozplątując izolację ale bez powodzenia. Stoi teraz z odłączonym akumulatorem, może to pomoże diabeł
  
Wollys
06.02.2010 12:15:17
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #442477
Od: 2009-6-24
Pitr ale ty chyba masz jeszcze gwarancje ???, wiec do ASO niech oni sie martwia
  
rings
07.03.2010 15:45:12
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Pruchna (śląskie)

Posty: 35 #483494
Od: 2010-2-27
witam u mnie też nie działało oświetlenie przy otwieraniu drzwi lecz gdy moja kijanka otrzymała nowy pasek rozrzadu w serwisie ELTRANS w Łaziskach wróciła do mnie umyta i z działajacym światłem oświetlenia wnętrza aniołekniestety radość trwała 3 tygodnie smutny teraz znowu nie działa dlatego śledzę ten wątek ciekawe czy pibe rozwiąże ten mały acz denerwujący problemik pytajnik
_________________
KIA SORENTO
3.5l V6 benzyna
złoty metalik
2005 2wd A/T
  
betina_t
10.03.2010 22:13:14
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #488518
Od: 2009-8-10
[TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra20.04.2024 10:29:16
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ELEKTRYKA » OŚWIETLENIE WNĘTRZA - PODCZAS WSIADANIA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny