NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » ŚREDNIE SPALANIE

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 3 / 4>>>    strony: 12[3]4

Średnie spalanie

Diesel i Benzyna
  
mirekm3
25.01.2010 15:13:51
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Tychy/Kobiór

Posty: 179 #425157
Od: 2009-10-23
Piszesz o komputerze pokładowym ,masz oryginalny w swojej sori?
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 3,5V6 LPG
AUTOMAT
ROK PRODUKCJI: 2004
KOLOR:SREBRNY

  
Electra25.04.2024 21:30:24
poziom 5

oczka
  
Lee
25.01.2010 15:34:49
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #425192
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 1
Nie... niestety nie mam,ale w poprzednich autach miałem(pełny)Fis.Pokazywał wszystkooczko
Jak zauważyłem komputer wyrabia styl jazdy - jak chcesz przyoszczędzićoczko
  
kukul
25.01.2010 16:52:48
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Katowice

Posty: 588 #425290
Od: 2009-8-8
Endriu. Tobie działa klima przy - 12 st.Czdziwiony Chyba masz na AUTO, wtedy klima funguje od - 2 st.C. Technicznie nierealne. Programowo też.
_________________
2009 r.
2,5 CRDi
170 KM
FREEDOM
manual
chyba grafitowy
_________________________________________________________________________________________

Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu)
  
Lee
25.01.2010 17:22:16
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #425367
Od: 2009-5-31
W zimie często musimy walczyć z zaparowanymi szybami. Tutaj bardzo przydaje się sprawnie działająca klimatyzacja oraz jej filtr kabinowy, który minimum raz w roku musi zostać wymieniony na nowy. Aby układ klimatyzacyjny działał poprawnie, powinno się go włączać przynajmniej raz na tydzień, na minimum 10-15 minut. Filtr kabinowy zapewnia ponadto świeże powietrze w aucie, pozbawione pyłków i drobnoustrojów.
Klimatyzacja w samochodzie ma dwa zadania. Po pierwsze, dostarcza do kabiny schłodzone powietrze umożliwiające obniżenie temperatury we wnętrzu przy upalnej pogodzie. Po drugie, osusza powietrze wprowadzane do wnętrza auta.
Potocznie mówi się,że jest włączona klima,a że przy tej temp.kompresor nie zaskoczy to tylko osuszanie...poprzez filtr kabinowy.
Przy manualnej klimie są większe możliwości,przy automatycznej-ustawia automat.
Także,gdy ktoś ma "włączoną" klimę zimą przy temp.ujemnych nic nie znaczy...więcej nie palioczko...bo kompresor nie "chodzi"
Aby zapewnić odpowiedni do naszych potrzeb klimat w samochodzie należy:

- w przypadku klimatyzacji automatycznej ustawić żądaną temperaturę na panelu sterującym, włączyć urządzenie na pracę automatyczną (AUTO) i… zapomnieć, że mamy klimatyzację. Automat sterujący zapewni utrzymanie założonej temperatury bez względu na warunki zewnętrzne, klimatyzacja będzie samoczynnie włączana lub wyłączana, kiedy będzie to potrzebne,

- w przypadku klimatyzacji ręcznej, włączamy przycisk uruchamiający klimatyzację i zależnie od naszych upodobań podnosimy lub obniżamy temperaturę we wnętrzu pojazdu za pomocą regulatora ogrzewania (!) systemu wentylacji naszego auta. Gdy jest za zimno, zwiększamy „grzanie” (pokrętło przesuwamy na czerwone pole), gdy za ciepło - przesuwamy regulator w kierunku minimum (wskaźnik na polu niebieskim). Oczywiście zawsze mamy włączoną klimatyzację.
W obu typach klimatyzacji postępujemy tak bez względu na porę roku, także chłodną jesienią, wiosną i zimą.
Gdy klimatyzacja pracuje, do kabiny dostaje się osuszone powietrze, co znakomicie poprawia warunki jazdy w czasie opadów i dużej wilgotności powietrza. Efektem jej działania jest brak parowania szyb. Jakie ma to znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy, nie trzeba tłumaczyć.

Utrzymywanie klimatyzacji w ciągłej pracy ma jeszcze jedno zadanie - chroni układ, a szczególnie jego najdroższy i najbardziej skomplikowany element jakim jest sprężarka, przed przedwczesnym zużyciem i kosztownymi w naprawach awariami. Krążący w pracującym układzie czynnik chłodniczy rozprowadza olej, który smaruje trące się części sprężarki. Jeżeli klimatyzacja nie działa, olej osadza się w jej różnych częściach. Po ponownym uruchomieniu klimatyzacji, przez czas potrzebny do rozmieszenia oleju w czynniku chłodniczym i rozprowadzeniu po całym układzie, sprężarka pracuje z niedostatecznym smarowaniem. Z tego powodu przerwa w pracy klimatyzacji nie powinna trwa więcej niż tydzień, nawet w zimie. Każdy układ klimatyzacji jest technicznie zabezpieczony przed pracą w nieodpowiednich warunkach. Mimo włączenia przez kierowcę urządzenia, jeżeli warunki na to nie pozwolą (zbyt niska temperatura otoczenia, brak czynnika w układzie, nieprawidłowe działanie układu) system sterowania i zabezpieczenia klimatyzacji nie pozwoli na jej uruchomienie. Jeżeli warunki się poprawią np. wzrośnie temperatura otoczenia, układ uruchomi się samoczynnie.
Komfort termiczny w samochodzie

Klimatyzacja ma zapewnić pasażerom samochodu komfort termiczny. Aby tak się stało należy przestrzegać kilku zasad:

- przez rozpoczęciem jazdy w lecie trzeba przewietrzyć wnętrze auta, by nastąpiła wymiana nagrzanego w zamkniętej kabinie w czasie postoju powietrza na chłodniejsze z zewnątrz, W przypadku klimatyzacji ręcznej, włączamy przycisk uruchamiaj±cy urządzenie (oznaczony z reguły literami A/C) i zależnie od naszych upodobań podnosimy lub obniżamy temperaturę we wnętrzu pojazdu za pomocą regulatora ogrzewania.

- dla szybkiego schłodzenia wnętrza w początkowym okresie jazdy ustawić pracę układu na obiegu wewnętrznym, a po ustaleniu temperatury koniecznie przywrócić dopływ powietrza z zewnątrz,

- dla uniknięcia szoku termicznego w czasie silnych upałów nie ustawiać temperatury w kabinie niżej niż 7-9 stopni od tej na zewnątrz,

- w czasie dłuższej podróży podczas każdego postoju pojazdu wietrzyć wnętrze i dużo pić, najlepiej niegazowaną wodę mineralną. Klimatyzacja osusza powietrze, co prowadzi do wysychania śluzówek i związanych z tym kłopotów,

- układ dysz systemu wentylacji samochodu ustawiać tak, aby ograniczyć do minimum bezpośredni nawiew powietrza na ciała pasażerów, w ten sposób nie będziemy odczuwać przeciągów i „marznięcia”,

- nie ubierać się zbyt „ciepło”, lepiej zwiększyć temperaturę we wnętrzu.
Wszystkim użytkownikom samochodów z klimatyzacją przypominam, że układ ten wymaga okresowej kontroli i regularnego serwisowania. Do podstawowych i częstych czynności serwisowych należy kontrola stanu filtra kabinowego (konieczna jest jego coroczna wymiana), zapewnienie odpływu na zewnątrz pojazdu wody skraplającej się na parowniku klimatyzacji oraz odkażanie toru nawiewu powietrza do kabiny z bakterii, zarodników grzybów i drobnoustrojów.

Wykonywanie tych podstawowych czynności zapewni napływ do kabiny odpowiedniej ilości czystego, pozbawionego alergenów i nieprzyjemnego zapachu powietrza, a żywotność elementów składowych klimatyzacji będzie dłuższa.
  
kukul
25.01.2010 17:35:10
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Katowice

Posty: 588 #425394
Od: 2009-8-8
Tak, jak napisałem. Sprężarka włącza się od - 2 st.C.
_________________
2009 r.
2,5 CRDi
170 KM
FREEDOM
manual
chyba grafitowy
_________________________________________________________________________________________

Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu)
  
Lee
25.01.2010 17:40:22
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #425407
Od: 2009-5-31
Tak ...kukul...troszkę poszerzyłem Twoją wypowiedzcool
  
abakusso
27.01.2010 14:49:12
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa / Chotomów

Posty: 59 #427984
Od: 2010-1-1
2,5 manual. Mam dopiero miesiąc auto i robiłem 2 pomiary.

1. Trasa - Snieżyca - 9,5l/100 (w temp -10)
2. Miasto trasy 2x17km + webasto + grzanie MAX + grzanie na postoju 10-15 min - 13,5l (w temp -15 do -25)
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
SKRZYNIA - MANUAL
ROK - 2005
KOLOR - SREBRNY
  
jerope_mon
27.01.2010 14:56:29


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Piaseczno

Posty: 15 #427992
Od: 2009-11-12


Ilość edycji wpisu: 1
zgadzam sie z Lee, jazda z komputerem kilka lat naprawdę wyrabia ekonomiczny styl jazdy tak, że nawet jak sie nie ma kopa pokładowego przestrzega się tego czego nauczyła jazda z kompem wesoły)

a tak nawiązując do tematu przewodniego...ja za cholerę nie mogę zejść poniżej 14l/100km, jeźdząc nawet na tip tronicu i starając się przestrzegać reguł ekonomicznej jazdy, cholera na 75 litrach robię około 510 km, jak na diesla to lipa straszna....
_________________
Sorento 2005 118000 km
2,5 CRDi automat+tiptronic
Złoty metalik
  
maska
27.01.2010 15:12:53
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #428010
Od: 2009-9-10
ja mam około 15 w mieście i 11 na trasie smutny cosik mi się wydaje, że drań jest stale niedogrzany smutny
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
abakusso
27.01.2010 17:21:15
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa / Chotomów

Posty: 59 #428164
Od: 2010-1-1
maska: co do swojego mam takie samo wrażenie... u mnie temp jest lekko poniżej środkowej grubej krechy - ale za cholere nie wiem ile to st.
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
SKRZYNIA - MANUAL
ROK - 2005
KOLOR - SREBRNY
  
gieras
27.01.2010 18:17:34
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Białystok

Posty: 40 #428272
Od: 2009-8-26
Abakusso strzałka w okolicy środkowej grubej kreski to norma. Samochód ma prawidłową temperaturę. Pytanie dotyczy tego jak szybko tą temperaturę osiąga. W wyniku własnych obserwacji zauważyłem, że silnik nagrzewa się znacznie szybciej jak 2-3 km przejadę na wyłączonym ogrzewaniu. Na panelu automatycznej klimatyzacji wciskam przycisk OFF. W takim ustawieniu silnik grzeje się znacznie szybciej. Zgadzam się z MASKA, że pali za dużo jednak należy wziąć poprawkę na warszawskie korki. Kiedyś słyszałem, że w W-wie odległość do pracy podaje się w godzinach a nie kilometrach pytajnikoczko
_________________
SORENTO 2.5 CRDI
Automat
Rok produkcji 2006
Grafit metalik
  
Electra25.04.2024 21:30:24
poziom 5

oczka
  
MixhaL
27.01.2010 19:44:43
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: woj. Lubelskie

Posty: 123 #428469
Od: 2009-10-18
abakusso, temperatura przy takim polozeniu wskazan zegara wynosi ~90 stopni, a dokładniej ~88,9. Sprawdzone na komputerze, autko stalo w garazu i chodzilo przez 10 min z podlaczonym kompem.
_________________
Kia SORENTO
3.5 V6 LPG Powered
Automat
2WD
Wersja USA Full wypas
  
Jack2000
30.01.2010 13:35:30
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Połczyn Zdrój Zach-pomor.

Posty: 151 #431380
Od: 2009-9-11
Dwa tankowania,klima,webasto,cykl mieszany 14l./100km. Zima nie chce być inaczej.
Trudno i tak nie jest żle.
_________________
KIA SORENTO
2,5 CRDI 140KM
AUTOMAT-TIPTRONIC
2005 ROK
SILVER
CZARNA SKÓRA
AUTO/LOW
  
autorus
31.01.2010 20:52:50
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Skierniewice

Posty: 477 #434193
Od: 2009-12-11
11,25l , przy czym wypad na jazdę terenową na zlocie wesoły Ale reszta po trasie.
  
jerope_mon
05.02.2010 10:25:47


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Piaseczno

Posty: 15 #441312
Od: 2009-11-12
Witam,
Słuchajcie, cały czas męczy mnie to, że jedni z Was maja spalanie około 10-11l/100km a inni, tak jak ja, około 14-15l/100km (dotyczy 2,5 CRDI)

I tutaj moje pytanie i zarazem prosba o aktywność forumowiczów.
Ostatnio wpadło mi do głowy, że może mieć to związek z napędami, które mamy w Sorenciakach.
Wiadomo, że niektórzy z nas mają 3 rodzaje napędu 2HI, 4HI i 4LO a niektórzy Auto i 4LO.

Stąd też moje pytanie i prośba o napisanie średniego spalania oraz rodzaju napędu jaki mamy w aucie no i też, co jest istotne ilości kucy pod maską oraz rodzaju skrzyni... zobaczymy co nam z tego małego badanka wyjdzie wesoły)) więc do dzieła !!!!

KIA SORENTO, 140 KM
Automat, Napęd: 2HI, 4HI, 4LO Spalanie 14-15l/100/km

Pozdrawiam
_________________
Sorento 2005 118000 km
2,5 CRDi automat+tiptronic
Złoty metalik
  
Lee
05.02.2010 10:34:59
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #441316
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 1
Na pewno - manualna skrzynia zmniejsza spalanie w porównaniu z automatem.
Na pewno - 2WD pali mniej od 4WD...
Na pewno - właczony osuszacz (klima) zwiększa spalanie.
Na pewno - okres zimowy zwiększa spalanie (ilość odbiorników prądu).
Tyle co mogę dodać od siebie,jako posiadacza 2WDcool i z obserwacji własnej.
Czekamy na opinię innych.
edit:zadałeś pytanie - odpowiedziałem wesoły
  
jerope_mon
05.02.2010 10:40:35


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Piaseczno

Posty: 15 #441318
Od: 2009-11-12
To co napisał LEE wszysy wiemy,

mi chodzi tylko o suche fakty...
_________________
Sorento 2005 118000 km
2,5 CRDi automat+tiptronic
Złoty metalik
  
andykon
05.02.2010 11:52:54
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: podlasie

Posty: 379 #441345
Od: 2009-8-9


Ilość edycji wpisu: 1
Jak juz wcześniej pisałem

diesel/automat/2003/140KM
miasto 12/100km,
trasa(ok.2x50+troszkę miasto) 10/100km.,
trasa dłuższa (ok.300 -400km około 9,4/100km
-wszystko zalezy od szybkości oraz włączonych odbiorników - dane na podstawie obserwacji letnio jesiennych.
Powyższe dane zmieniają się jeśli chodzi o zimę, silnik niedogrzany, trudniejsze warunki itp. zużycie napewno wzrasta o około 1 litr.
_________________

KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003.
wersja fuul - Freedom,
srebrny a może szary metalik,
stały napęd 4x4, automat.



  
Admin
05.02.2010 13:11:20
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #441422
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 1
Zmierzone spalanie :
Minimalne 7.8 l/100km
Maksymalne 16,5 l/100km
Średnie roczne 11.28 l/100km.
  
jerope_mon
05.02.2010 13:21:31


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Piaseczno

Posty: 15 #441435
Od: 2009-11-12
halo, czytamy ze zrozumieniem!!!!!!! nie chodzi o samo średnie spalanie, ale przede wszystkim o rodzaj przełożeń napędu w aucie...
_________________
Sorento 2005 118000 km
2,5 CRDi automat+tiptronic
Złoty metalik
  
Electra25.04.2024 21:30:24
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 3 / 4>>>    strony: 12[3]4

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » ŚREDNIE SPALANIE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny