NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » AKTUALNOŚCI » NAPED W SORENTO

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Naped w Sorento

  
arap
13.05.2009 20:21:35
Grupa: Użytkownik

Posty: 3 #261531
Od: 2009-4-23
Witam wszystkich forumowiczow. Mam pytanie odnosnie zalaczania napedu na cztery kola w Sorento.Czy w przypadku utraty przyczepnosci kol tylnych naped na przod jest dolaczany automatycznie?
  
Electra28.03.2024 16:36:17
poziom 5

oczka
  
power997
13.05.2009 22:35:45
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 16 #261624
Od: 2009-3-9
masz ESP w sorento. pojęcie utrata przyczepności tylnych kół nie istnieje oczko. Jak traci przyczepności to esp zmniejsza obroty na danym kole które je traci.

Natomiast jak masz napęd na 4 koła załączony, czy to normalny czy 4wd low to esp jest wyłączony. Pracują wszystkie koła jednocześnie.
  
arap
14.05.2009 10:40:43
Grupa: Użytkownik

Posty: 3 #261720
Od: 2009-4-23
OK ale nie wszystkie modele Sorento maja ESP.W Hondzie CRV bez ESP w przypadku utraty przyczepnosci czy tez poslizgu samochodu automatycznie dolaczany jest dodatkowy naped kol tylnych.Honda ma naped na przod. Myslalem ze moze i w Kia jest podobnie, podoba mi sie te rozwiazanie.
  
cacy
14.05.2009 12:49:04
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 127 #261748
Od: 2009-4-13
No to jeszcze jedno pytanie - w moim sorenciaku jest jedynie przełącznik "auto" i "4LO" , jasnym jest że śmigam cały czas na "auto" bo 4LO służy tylko do terenu ale kiedy się niby dołącza w trybie "auto" 2 oś? jakoś nigdy jeszcze różnicy podczas jazdy nie poczułem aby coś się dołączyło itp... może śmieszna kwestia ale może ktoś mnie oświeci w tym temacie lol
_________________
Kia Sorento 2,5CRDi, 2004 EX
srebrny metalik
Wrocław - skrzynia manual
  
Wollys
07.07.2009 14:21:27
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #287939
Od: 2009-6-24
Napęd na tylną oś włącza się automatycznie w momentach zagrożenia gdy samochód traci przyczepność lub gdy nie może sobie poradzić z ruszeniem w trudnych warunkach - w praktyce jesli masz kontrole trakcji a po lifice Sorento juz mialy w standardzie - to wowczas tyl zalancza sie bardzo zadko.
No coz taka tansza opcja napedu 4x4 ktora nie do konca sam rozumiem w praktyce jednak jest tak że to rozwiazanie coraz czesciej producenci stosuja do samochodow typu SUV.
  
spider2you
07.07.2009 21:20:45
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #288141
Od: 2009-5-11
Ja mam stały napęd na 4 i reduktor. Masz rację Wollys - to dużo TAŃSZA wersja napędu na 4, dlatego producenci to wkładają.
  
Admin
07.07.2009 21:41:42
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #288153
Od: 2009-2-1
Ja u siebie mam właczony napęd na 2 koła . W zimie lub na kiepskiej , zalanej drodze przestawiam przełącznik na napęd na 4 koła ,( do 80 km /h) gdy już nie mogę jechać bo się zakopałem lub utknąłem w błocie przestawiam włącznik na reduktor ( przełączenie przy szybkości 0 km/h), czyli mam trzy pozycje : 1 szosa ,2 piasek/śnieg , 3 bagno . Z tego trzeciego jeszcze nie korzystałem .
  
Wollys
08.07.2009 10:04:40
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #288305
Od: 2009-6-24
Admin - masz 3 stopniowa regulacje:
1 - 2 kółka
2 - 4 kółka ( zmiana manualna do 80 km/h - podaje producent)
3 - 4 kółka LO

Kolega ARAP natomiast ma:
1 - 2 kółka (auto)
2 - 4 kółka LO

A ty Spider2You piszesz ze masz stały napęd na 4 koła - nieprawda nie ma takiej opcji KIA Sorento
Wydaje mi sie ze masz jak kolega ARAP:
1 - 2 kółka (auto)
2 - 4 kółka LO
  
spider2you
11.07.2009 10:24:26
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #289776
Od: 2009-5-11
Ja ostatnio jeździłem w terenie, to nie było, żadnych problemów - czuć było, że ciągną 4 kólka i nie włączałem żadnego LOW - ale to może moja subiektywan opinia.
Popytam jeszcze i poczytam na temat napędów do Sorento.
  
spider2you
12.07.2009 23:03:31
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #290582
Od: 2009-5-11
Wollys - co się tyczy napędów, znalazłem taki artukuł na stronie kia4x4
http://www.kia.pl/onas/downld/23%20Sorento%20-%20Arsenal.pdf
  
Wollys
14.07.2009 13:09:52
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #291538
Od: 2009-6-24
To już sam zgłupiałem - rozmawiałem na ten temat z gościem z serwisu i oznajmil mi to co wyzej naskrobałem...
Kurna myślałem że autoryzowany serwis udziela najbardziej rzetelnych informacji...myślałem..
  
Electra28.03.2024 16:36:17
poziom 5

oczka
  
szczepan
15.08.2009 21:56:11
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 36 #304476
Od: 2009-8-12
tak, ja tez mam 2,4x4 i 4LO, przy czym już miałem 2 przygody na zakręcie z tylnym napędem (wlaczone tylko 2, droga po deszczu, do tego stopnia że mną zakręciło dookoła osi i lekko podrapałem tylny zderzak na szczescie. Od tamtej pory na zakretach uważam i jak moge to jezdze 4x4.
_________________
Czarne Sorento V6 3,5l Benz + LPG
  
betina_t
15.08.2009 23:24:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #304496
Od: 2009-8-10
Szczepan- Ty masz werscję z USA? bo w tych modelach podobno nie zakładali ABS i pewnie dlatego zakręciło? Jak jest mokro to jeżdzę tylko i wyłącznie 4x4.
Acha a tak przy okazji to z jakiego rejonu Krakowa jesteś? ja kursuję często miedzy Hutą a Lipska.
  
pibe
16.08.2009 11:25:23
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie

Posty: 172 #304584
Od: 2009-5-29
do wszystkich - co do artykułu w 4x4 zgadzam się całkowicie - już kiedyś to czytałem, że napęd jest stale włączony i tylko przełączenie w tryb LO jest potrzebne do ciężkiego terenu.

WOLLYS - zapytaj w "serwisie kia" w szczecinie, czemu przełączenie w tryb LO nie działa - czyli gdy przełączasz to nic się nie zmienia i nie zapala lampka 4LOW. Ja zapytałem, hehe (wtedy sam jeszcze nie wiedziałem co i jak). Pan przyszedł, odpalił, drapał się po głowie i chciał wzywać elektryka żeby rozbabrać całe auto "bo gdzieś coś nie łączy, pewnie elektryka siadła). Kolejny raz ten "serwis" udowodnił, że nie zna się na tym co sprzedaje - aby załączyć tryb LO trzeba się zatrzymać i ustawić skrzynię (w moim przypadku automat) w tryb N, dopiero wtedy to działa. Ja o tym właśnie z artykułu w 4x4 przeczytałem, całe szczęście, bo po wizycie w "serwisie" już myślałem, że pewnie z 1000pln pęknie na tą naprawęwesoły A może ja za bardzo się czepiam serwisu, w którym nawet wymiana klocków hamulcowych trwa 2 dni i po przejechaniu kilku kilometrów trzeba wrócić, bo się okazuje, że jedzie się na załączonych hamulcach? A miny Panów Pracowników - bezcennewesoły

SPIDER - zgadzam się, że też czuję, że 4 kółka ciągną non stop.

Oczywiście ktoś kiedyś na forum wspominał, że można w Wawie w kia pytać, ja kiedyś zadzwoniłem, nie chcieli gadać, odsyłali do "serwisu" w Szczecinie. Powiem szczerze - ja w serwisy kia w Polsce mało wierzę, bo już w 3 się sparzyłem.
_________________
kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat
  
pibe
16.08.2009 11:27:02
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie

Posty: 172 #304585
Od: 2009-5-29
BETINA - mam wersję USA i powiem, że mało które moje poprzednie auto miało tak dobry system ABSwesoły
_________________
kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat
  
kristo185
17.08.2009 12:23:45
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kobylnica woj Pomorskie

Posty: 51 #305039
Od: 2009-8-12


Ilość edycji wpisu: 1
Witam
arap ja mam też problemy z przednim napędem ale umnie niedziała z powodu jakiejś usterki elektrycznej i niemogę dojść co jest chba czujnik prędkości obrotowej wału ale tego nikt niejest pewien.Natomiast co do działania napędu kia jest 4 moim samochodem terenowym i diała to mniejwięcej tak ,w wersji ze stałym napędem zasadniczo ciągnie tył w momęcie uślizgu ośi załącza się przód jest to opcja auto lou załącza reduktor powodując spowolnienie i wzrost mocy w trudnym terenie .
W wersjach oznaczonych 2 hi ciągnie tył przełącz 4x4 ciągną 4 buty 4x4 lou włączenie reduktora ciężki tern.A jeśli nie czujesz żadnych zmian to oznacza jakieś uszkodzenie muśisz sprawdzić to pod komputerem.
Pozdrawiam
_________________
Sorento 2.5 CRDI Manual
2004r Srebrny Metalic
  
szczepan
17.08.2009 22:01:59
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 36 #305552
Od: 2009-8-12
bettina i pibe,
u mnie abs działa bardzo dobrze :-)
i każda zmiana położenia zmienia w sposób odczuwalny charakterystykę jazdy i prowadzenie autka,
Bettina jestem z północy krakowa,
a praktycznie to moja rejestacja to już kra a nie kr,

_________________
Czarne Sorento V6 3,5l Benz + LPG
  
betina_t
17.08.2009 23:50:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #305599
Od: 2009-8-10
Kurcze to tylko ja nie mam ABS? no nie. Gdybym przy zakupie była taka mądra jak teraz to bym wiedziała gdzie patrzeć pod maską za Abs-em wrrr.
Szczepan - KRA i Kr to dla mie bez różnicy oczko
  
Admin
17.08.2009 23:59:05
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #305601
Od: 2009-2-1
Na pewno nie masz ABS ? Od 98 roku raczej wszystkie samochody powinny go mieć .
Przy silnym naciśnieciu hamulca ABS objawia się stukaniem w pedał .
Najlepiej sprawdzić numer VIN samochodu i tam jest podane bardzo szczegółowo wyposażenie auta co ma a czego nie ma .
  
betina_t
18.08.2009 00:04:16
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #305603
Od: 2009-8-10
No właśnie sprawdzili mi w serwisie bo nie mogłam uwierzyć że autko z 2006r nie ma ABS-u??
Myślałam że ktoś odkręcił pompę. Przy jeździe na 2 kółka na mokrej nawierzchni przy zahamowaniu zarzuciło i to mocno. Przy 4x4 autko pojechało prosto.
  
Electra28.03.2024 16:36:17
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » AKTUALNOŚCI » NAPED W SORENTO

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny