NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA » MOŻLIWOŚCI TERENOWO SORENTO VS...

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Możliwości terenowo Sorento vs...

ciągle rozważam...
  
cyber_human
11.02.2010 13:58:45
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #448708
Od: 2010-2-9


Ilość edycji wpisu: 4
Wiem, że herezja...
Wiem, że wiele osób krzyknie, że skoro tu jestem, to już mam wiedzieć, ale...

nadal się zastanawiam, jak wypadają możliwości terenowe KIA Sorento vs Suzuki Grand Vitara...
SGV ma 17" fabrycznie, w Sorento musiałbym zmienić, ale czy to ma istotny wpływ?

SGV ma na stałe napęd 4x4, rozdzielany automatem w proporcjach jakiś-tam... coś koło 35% do 65%.
Do tego 4Lock, wiadomo: 50/50, no i reduktor.

Ale Sorento I generacji jest na ramie. Co do napędów, to już wiem, że różnie.
Mnie pewnie będzie interesować z blokadą mostu. Czy jest też (jednocześnie czy alternatywnie) blokada między-osiowa? Wiem, jest wątek, ale się trochę pogubiłem, albo muszę jeszcze raz spokojnie poczytać.

edit: poprawcie, ale między-osiowa blokada to właśnie na sztywno 50/50?

Martwi mnie ten problem, że gdy 4x4 i koła skręcone, to są jakieś problemy. Czy to uroda kijanki, czy też tak ma każdy 4x4??
W SGV tego nie zaobserwowałem, ale wydaje mi się, że kiedyś w Jeep Cherokee '91 coś takiego odczułem... stukanie przy zawracaniu (maks we lewo sterem) w 4x4. Ale pewności nie mam, dawno to było i autem tylko rundkę zrobiłem...

Jeszcze nie jechałem kijanką. Może jutro się uda. Może jeszcze nie wiem, że jak wsiądę, nie będę chciał wysiąść... wesoły
  
Electra28.03.2024 23:21:34
poziom 5

oczka
  
merkury76
11.02.2010 14:10:43
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zabrze

Posty: 469 #448734
Od: 2009-7-5
U mnie nic takiego nie zaobserwowałem. Pewnie ze moja jest nowsza i w automacie. Suzi w terenie jest dobra a szczególnie to ze jest krótsza i nie ma takiej mozliwosci zawieszenia sie na muldach. Ja jednak wybrałbym Kia.
Ps. Widze ze tez na 2 kołach latasz.Ja tez tylko inna maszyna.Kawa VN2000
_________________
2,5 diesel
170 km
automat
max wersja
  
Admin
11.02.2010 14:14:54
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #448742
Od: 2009-2-1
Suzuki Grand Vitara

Silnik benzynowy R4, 1995 ccm
Skrzynia biegów 5 manual
Moc 140 KM przy 6000 obr./min.
Maks. moment obr. 183 Nm przy 4000 obr./min.
Prędkość maks. 175 km/h*
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,5 sek.*
Rodzaj paliwa benzyna bezołowiowa
Napęd 4x4 (stały 47:53)
Nadwozie 447/181/169,5 cm
Rozstaw osi 264 cm
Prześwit 20 cm
Poj. bagażnika 398/758 litrów
Poj zbiornika paliwa 66 litrów
Średnie zużycie paliwa 9,1l/100 km*
Masa/ładowność 1505/565* kg
Kąt natarcia 29 st.
Kąt zejścia 27 st.
Kąt rampowy 19 st.
Zawieszenie przód kolumny MacPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator
Zawieszenie tył wielowahaczowe, sprężyny, amortyzatory, stabilizator
Opony 225/65 R17
Cena 97 900 zł (Executive)
Dostępny od 72 900 zł (1,6L 3d)

*dane fabryczne

KIA Sorento

Karoseria pięciodrzwiowa, 5 miejsc
Silnik wysokoprężny R4, 2497 ccm
Skrzynia biegów 4 automat
Moc 140 KM przy 3800 obr/min
Maks. moment obrotowy 314 Nm przy 2000 obr./min
Prędkość maksymalna 168 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,6 s
Rodzaj paliwa ON
Napęd 4x4
Nadwozie (cm) 456,5/186,5/173 cm
Rozstaw osi 271 cm
Poj. bagażnika 420/1960 litrów
Poj. zbiornika paliwa 80 litrów
Masa/ładowność 2055/545 kg
Zawieszenie przód niezależne z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator
Zawieszenie tył oś sztywna, drążki, sprężyny, amortyzatory, stabilizator
Opony 245/70 R16
Przeglądy co 15 tys.
Gwarancja mech. 3 lata/100 000 km
Cena 184 800 zł (Freedom Plus)
Dostępny od 142 400 zł (Tour)
  
cyber_human
11.02.2010 14:22:28
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #448751
Od: 2010-2-9


Ilość edycji wpisu: 3
Czy ten problem ze skrętem zależy od tego czy manual/automat? Czy też jest coś innego? Np. szpera w moście, albo coś?

Ja wiem, że każdy napisze, że wybrałby Sorento, bo przecież to forum o Sorento wesoły
Ciekaw jestem argumentów po prostu.
Mnie też się bardzo Sorento podoba (dla mnie ciągnie w stronę MLa - pozytywnie), ale i SGV mi się podoba.

@merkury76: zacząłem od golasa, ale ciągnie mnie w stronę armatury, konkretnie Suzuki C1800R


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA





TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



ale także i enduro jakieś wesoły
no i ATV, ale do tego będę miał Sorento (ew SGV).
  
edmondo
11.02.2010 19:41:27
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa/Węgrów

Posty: 46 #449315
Od: 2009-9-22
"Problem ze skrętem" zależy jakie Sorento kupisz.

Jeśli wersję 2WD/4WD/LOW (tak w prostym tłumaczeniu), to po zapięciu napędu 4x4 będziesz miał ten problem.
Jeśli kupisz Auto/LOW to nie będzie tego problemu, gdyż ta wersja ma centralny mechanizm różnicowy, który stale rozdziela napęd na dwie osie - czyli zawsze masz 4x4 w jakichś tam proporcjach przód na tył.
Wersja z dołączanym napędem kół przednich nie ma tego mechanizmu - napęd jest spięty na sztywno (tak jak właśnie w Jeepie, o którym piszesz), czyli 4x4 powinno być używane tylko na nawierzchniach luźnym/mokrych/zaśnieżonych. Na suchym mogą występować naprężenia, które skończą się wcześniejszym zużyciem pewnych elementów - jak wczesnym, trudno powiedzieć.

Co do SGV - to jest samochód całkiem innego segmentu, czyli lekki SUV jak RAVka, Sportage itd.
Faktem jest, że ma najlepszy z nich napęd terenowy - bo, inne poprostu go nie mają pan zielony

Teraz pytanie, gdzie zamierzasz jeździć tym samochodem i do czego go używać.
Miasto: SGV - zwinniejsze i mniej spali (mówa o dieselkach)
Trasa: SGV - mniej spali, zawieszenie ma niezależne, czyli teoretycznie wygodniejsze, mniej nerwowe (w praktyce nie porównywałem)
Teren: Sorento - to jest prawie samochód terenowy

Ale jeśli terenem dla Ciebie jest dojazd na działkę górską, mazurską lub "na zadupie" - obydwa spiszą się tak samo. Najwięcej będzie zależało od opon. A jak byś chciał się pobawić troszkę w błotku/piasku jak co niektórzy, to jednak Sorento

Poprostu musisz się przejechać obydwomoa samochodami i wybrać ten, który lepiej będzie Ci leżał - innego wyjścia nie ma.bardzo szczęśliwy
_________________
SORENTO ... w planach
Obecnie:
Audi A4 Avant 1.9 TDI
gleba & osiemnastki :-)))
  
Jack2000
11.02.2010 20:58:23
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Połczyn Zdrój Zach-pomor.

Posty: 151 #449451
Od: 2009-9-11
Cyber human posiadałem Suzuki Grand Vitare 2-lata,jest to całkiem inne auto.Miałem ręczny reduktor 2WD/4WD/4x4teren.Nie złe auto,ale to nie Sorento.Całkiem inne prowadzenie auta. Sorento ciężkie, stabilne,i pewnie się prowadzące.Na początku trzeba się przyzwyczaić do mocnego wspomagania.
Suzuki dla mnie zbyt lekka,i twarda,strasznie nadsterowna.
Z napędem 4WD szosowe w zimie,na skrzyżowaniu zerwałem półośkę.
Sorento mam od lipca,jestem bardzo zadowolony.TO JEST TYLKO MOJA OPINIA.
_________________
KIA SORENTO
2,5 CRDI 140KM
AUTOMAT-TIPTRONIC
2005 ROK
SILVER
CZARNA SKÓRA
AUTO/LOW
  
cyber_human
11.02.2010 22:15:00
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #449535
Od: 2010-2-9


Ilość edycji wpisu: 2
Dziękuję. Rzeczowe odpowiedzi.
@edmondo: wiele mi w skrócie wyjaśniłeś, rzekłbym, łopatą, czy raczej szuflą do śniegu (tak sezonowo) cool.

Auto będzie pewnie w 60-65% śmigać po mieście, w 20% po szosach, w 10-15% na zadupiu, ale w tych pozostałych kilku chciałbym się pobawić w błocie i innych takich. Może nawet w dalszym kroku 2" w górę + wyciągarka. I tu pewnie Sorento bardziej się nada.

Pytanie: czy Auto/Low da mi te same możliwości w terenie, co spięte na sztywno w 2WD/4WD/Low?
Bo to chyba ważna decyzja jest.
Co prawda w takich warunkach jak obecne chciałbym latać na 4x4 na stałe, choćby Auto, bez obawy, że pozrywam napędy w ostrych zakrętach. Ja się mogę gałką bawić wybierania, ale żona na pewno nie będzie o tym pamiętać.

SGV jeździłem nieco, Sorento nie. Jeśli w salonie w Pń mają jakieś testowe, może mi się jutro uda, ale jeśli nie, to p*pa w piach smutny

@Jack2000: lubię ciężkie i stabilne auta, takie czołgi, co jak coś spotkają, to w pył obracają...
Ale z tego co na tym forum czytam, Sorento jest jeszcze bardziej nadsterowne...
Choć wiele na pewno zależy od opon.
Off-topem: w służbowej Foce zmieniłem stalówki + zimowe Kormoran 195/65/R15 na alu + zimowe Fuldy 205/55/R16. Obie po 5-6 mm. Różnica jest kolosalna, na niekorzyść Fuld. Po prostu zupełnie inne auto, które obecnie praktycznie w stałym poślizgu... Muszę jeździć dużo wolniej. Co dziwne (ale po części tłumaczę sobie różnicą mas) w Mondeo ten sam zestaw alu + Fulda pięknie jeździł zeszłej zimy, także w Makowie Podhalańskim i wyżej (do czasu aż mi pewna kobita skasowała we wrześniu Mondziaka)... Ale to off-topem o gumkach jęzor

****
myślę jeszcze o Pajero. Dość duży bagażnik, ale też i duża cena. Silnik 3,2 diesel 160 KM ponoć zadowala się 12l ON, ale średnio mi się chce w to wierzyć...
Jednak tam są fajne napędy i jest dużo miejsca, szczególnie w bagażniku (wózek i inne akcesoria mojej córki).
No ale ta cena...
  
spider2you
12.02.2010 09:37:33
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #449757
Od: 2009-5-11
Sprawę nadsterowności załatwia poniekąd lift + 2" gdyż usztywnia auto i lepiej się prowadzi.
Większość aut terenowych, nie mylić z pseudo terenówkami (Q7, X5, etc.) lepiej jeździ w terenie niż na drodze - do tego są suv-y bez ramy lub crossovery. Wynika to poniekąd z wysoko postawionego środka ciężkości oraz gabarytów.
Jedź kolego starym Defenderem ze 100 km po drodze, a znienawidzisz to auto na wieki, ale wiedź w teren i pokochasz je do szaleństwa (to auto jeździło w Camel Trophy).

Nasze Sori są do lekkich zabaw w terenie i do tego robiąc lift, będą jeszcze zdolniejsze. Jednak lekki teren i miasto są lepszym środowiskiem dla nich niż ciężkie katownie w błocie - do tego są inne wynalazki. Każdy użytkownik na tym forum ma auto i do codziennego użytkowania i do lekkiego terenu, choć niektórzy nie jeżdżą w terenie.
Off-road to też rysowanie blachy o gałęzie, małe kolizje, zadrapanie na lakierze czy uszkodzenia (szczególnie elementów jezdnych), więc mając mniejszy niż koledzy z zachodu Europy portfel - jeździmy rekreacyjnie.
Zaglądnij sobie na hiszpańskie forum Sorento, jest tam koleś co mocno daje swoją Sori w terenie - jeździ na super wyprawy (ma lift, oponki i snorkela oraz kilka zmian w aucie) - i jest zadowolony, bo fajne auto z mniejszą niż Patrol czy Pajero kasę (Pajero nie ma ramy).
  
cyber_human
12.02.2010 11:24:50
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #449863
Od: 2010-2-9


Ilość edycji wpisu: 1
Masz rację spider2you. W mojej rodzinie Sori będzie głownie robić street fight, więc to wydaje się dobry wybór z rozsądnym stosunkiem ceny. Jeśli z czasem zmienię go w terenowy czołg, to się będzie źle spisywał w mieście. A poza tym szkoda będzie powyginać blachy. Lepiej byłoby kupić właśnie taniego Samuraja i pogrzebać w nim, mieć go na lawecie i od czasu do czasu się pobawić.

Ale "pogadać" na forum można wesoły

****

#edmondo

Cytuję: ""Problem ze skrętem" zależy jakie Sorento kupisz.

Jeśli wersję 2WD/4WD/LOW (tak w prostym tłumaczeniu), to po zapięciu napędu 4x4 będziesz miał ten problem.
Jeśli kupisz Auto/LOW to nie będzie tego problemu, gdyż ta wersja ma centralny mechanizm różnicowy, który stale rozdziela napęd na dwie osie - czyli zawsze masz 4x4 w jakichś tam proporcjach przód na tył.
Wersja z dołączanym napędem kół przednich nie ma tego mechanizmu - napęd jest spięty na sztywno (tak jak właśnie w Jeepie, o którym piszesz), czyli 4x4 powinno być używane tylko na nawierzchniach luźnym/mokrych/zaśnieżonych. Na suchym mogą występować naprężenia, które skończą się wcześniejszym zużyciem pewnych elementów - jak wczesnym, trudno powiedzieć."

Czyli krótko:
jeśli chcę jeździć po suchym (lub w deszczu) 4x4, to muszę szukać Auto/LOW, bo mając 2WD/4WD/Low 4x4 mogę używać tylko na luźnych nawierzchniach?

A w takim razie co robi przełącznik w schowku w Sorento Beaty? Skoro jej auto jest najbardziej "terenowe" ze wszystkich na forum Kijanek?
  
betina_t
12.02.2010 13:35:15
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #449997
Od: 2009-8-10
U mnie jest napęd w wersji 2HI/4HI/4LOW wesoły i powiem tak ,deszcz,śnieg i ogólnie kiepskie warunki jeżdżę na 4HI i skręt jest faktycznie wtedy nieco "utrudniony" ale dotyczy to tylko np. parkowania.Wystarczy wyłączyć na moment parkowania napęd i tyle.
Przy jeździe nawet z małą prędkością nie ma żadnych problemów wesoły
Tak to wygląda u mnie.wesoły
  
Adimo
12.02.2010 19:51:45
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #450471
Od: 2009-8-26
Dzisiaj w nocy dopadało jakieś 10 cm śniegu, całe miasto rano sparaliżowane, wyjeżdżając z drogi podporządkowanej, takiej osiedlowej, w godzinach szczytu, stałem jako 5-te auto, nikt nie chciał nas wypuścić, stałem chyba z 15 minut, wkurzyłem się zapiąłem kijankę, wjechałem na największą zaspę, przejechałem ją, przejechałem przez taki 150 m obszar zawalony śniegiem, dojechałem do głównej drogi, zawróciłem na rondzie, wracając zobaczyłem iż te wszystkie auta stoją, zatrzymałem ruch, samochody wszystkie wyjechały, jeden z kierowców podniósł rękę i podziękował, pasażer otworzył okno i zapytał" co to za samochód ?,... super autko), miło jest usłyszeć takie rzeczy, chciałbym ich widzieć jak wjeżdżałem i jechałem po tym śniegu.
_________________


  
Electra28.03.2024 23:21:34
poziom 5

oczka
  
cyber_human
13.02.2010 00:03:33
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #450754
Od: 2010-2-9
Dotknąłeś sedna tematu...
  
spider2you
13.02.2010 09:31:48
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #450835
Od: 2009-5-11
I dlatego też kochamy nasze czołgi - Vitarą byś tak kolego cyber nie poszalał wesoływesoływesoły

Ja na Twoim miejscu już bym leciał i kupował Sori!!!!

Admin odśnieżał parking dla sąsiadów, jak parking przed kościołem taki dziwny, a betina_t przed marketem taki dziwny
Wyciągaliśmy też nie jedną już osobówkę z rowu - jaki inny samochód za taka kasę to potrafi???? No jaki???
  
cyber_human
13.02.2010 12:51:46
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #451119
Od: 2010-2-9


Ilość edycji wpisu: 1

Ilość edycji Admina: 1
Proszę państwa: właśnie widziałem zdjęcia Beaty Sorento z liftem 2" - no po prostu mniam.
Lift 2" to zadanie na przed przyszłą zimą.

Jeśli się wszystko dobrze ułoży, dołączę do Was... A i Assistance w Pń jeszcze nie macie wesoły

znalazłem coś takiego:
http://4x4.auto-swiat.pl/artykuly/artykul.asp?Artykul=139

Tylko dalszych zdjęć brak

SPIDER - proszę edytować posty
  
Adimo
18.02.2010 16:38:04
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #459694
Od: 2009-8-26
Kolego jak najbardziej będziesz mile widziany w gronie Assistance pan zielonypan zielonypan zielony
_________________


  
cyber_human
23.02.2010 09:40:56
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #467840
Od: 2010-2-9


Ilość edycji wpisu: 1
Co prawda link w 4x4.auto-swiat.pl nadal nie działa (podstrony), ale znalazłem coś takiego:


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



edit:
w tym artykule jest napisane, że Snorkel to wydatek 1700 pln. Czy na prawdę kawałek tworzywa tyle musi kosztować?
Czy montaż tak długiej rury zasysające powietrze ograniczy dodatkowo moc? Jeśli tak, o ile procent?
  
betina_t
12.03.2010 17:03:39
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #490602
Od: 2009-8-10
Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra28.03.2024 23:21:34
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA » MOŻLIWOŚCI TERENOWO SORENTO VS...

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny