NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ZLOTY I SPOTKANIA OGÓLNOPOLSKIE » JAK JEŹDZIĆ W TERENIE I CO ZABRAĆ ZE SOBĄ

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Jak jeździć w terenie i co zabrać ze sobą

  
Admin
06.09.2009 01:17:21
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #317867
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 13

Ilość edycji Admina: 1
Posiadając samochód z napędem na cztery koła korci nas aby wyruszyć w teren i sprawdzić możliwości auta oraz zakosztować przygód jakie możemy oglądać jedynie na ekranie telewizora .

Musimy jednak pamiętać ,że nasze Sorento nie jest fabrycznie przystosowane do ciężkiego terenu i jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości dotyczące drogi należy wyjść z samochodu i sprawdzić przeszkody jakie mogą na nas czekać.

Do lekkiego terenu nie trzeba specjalnie przygotowywać auta , a tym bardziej dokonywać jakichkolwiek przeróbek.

Jednak warto wiedzieć ,że każda nawet najmniejsza przeróbka pozwala na większy komfort i skuteczność pokonywania terenu. Można tu wymienić zmianę opon na MT (Mud Terrain) - błotne, z agresywnym bieżnikiem , odczepienie zderzaka przedniego , podniesienia auta na sprężynach .

Tym razem skoncentrujmy się na lekkiej rekreacyjnej jeździe w terenie .

Przygotowanie samochodu do jazdy w lekkim terenie.

Wszystkie rzeczy , które mamy w aucie powinny być przymocowane . Nic nie może latać luźno w bagażniku ani na siedzeniach . Szczególnie torby , butelki i cięższe przedmioty.
O tym dlaczego , możemy przekonać się już podczas pokonywania pierwszego wzniesienia gdy zjeżdżamy w dół i walą się na nas różne graty i nie wiemy czy łapać ,czy koncentrować się na jeździe.
Najlepsze do tego celu są gumowe ściągacze ,którymi można przycisnąć rzeczy lekko do podłogi jak również możemy wykorzystać fabrycznie zamontowane uszy w bagażniku do siatki na podłogę .

Pozostałe potrzebne przedmioty - nie wszyscy muszą posiadać to samo ,wystarczy ,żeby że choć jedna osoba uczestnicząca w zlocie była w nie wyposażona.

Apteczka , niestandardowa , większa ilość bandaży oraz nożyczki i płyny dezynfekujące .
Łopata albo szpadel ,kompresor przenośny na 12 V ,klucze w rozmiarze od 6 do 32 , 2 metry drutu , izolacja , latarka , rękawice ochronne .
Linka holownicza do 4 ton powinna leżeć na podłodze obok miejsca kierowcy .
Pokrowiec ortalionowy na siedzenia , nieprzemakalny - cena ok. 20 zł , lub pokrowce jednorazowe koszt ok 9 zł .

JAZDA PO PIACHU

Tereny piaszczyste zawsze staramy pokonywać ze stałą prędkością , nie zmieniamy biegów a jeśli już musimy , to trzeba wcześniej dodać trochę gazu i zwiększyć szybkość samochodu ,ponieważ piasek bardzo nas zwolni przy wciśnięciu sprzęgła .
Zawsze trzymamy duży gaz i silnik na wysokich obrotach.
Nie trzymamy zbyt silnie kierownicy , dajemy autu samemu wybrać drogę wśród kolein .
Podczas hamowania na piasku należy zwrócić uwagę na to ,żeby nie hamować zbyt ostro , ponieważ przed kołami wytworzy się wtedy góra ziemi , która spowoduje problemy z ruszeniem i w rezultacie zakopanie się .

Przed wjechaniem na piasek , najlepiej jeszcze na twardszej powierzchni zmniejszamy ciśnienie w oponach do 1 atmosfery ( jest to jedna z najważniejszych rzeczy podczas jazdy po piachu).
Na normalnym ciśnieniu auto zakopuje się i nie trzyma się drogi tak jak byśmy sobie tego życzyli.
Po zmniejszeniu ciśnienia różnica jest tak niesamowita ,że tam gdzie na napompowanych kołach nie mieliśmy szans podjechać tu śmigamy bez problemu.

Przed wjazdem na asfalt należy dopompować koła do ciśnienia 2.4 at.

POKONYWANIE WZNIESIEŃ

Dojeżdżając do górki wybieramy jeden bieg na którym będziemy wjeżdżać i zjeżdżać ze wzniesienia.
Przed każdą przeszkodą zatrzymujemy się , włączamy reduktor i wybieramy najpierw 1 potem 2 bieg ponieważ przy włączonym reduktorze nie jest on zbyt szybki.
Gdy czujemy ,że koła nam buksują automatycznie odejmujemy gazu.
Staramy się absolutnie nie hamować i nie wciskać sprzęgła ponieważ może nam zablokować koła i nie będziemy mieli wtedy wpływu na tor jazdy.
Gdy już dojeżdżamy do szczytu wzniesienia , przed jego samym czubkiem przyhamowywujemy aby przednie koła nie oderwały się od nam od bieżni , następnie skręcamy w prawo lub w lewo i przejeżdżamy szczyt trochę bokiem . Unikniemy wtedy zawiśnięcia samochodem na podłodze i nie ma to znaczenia czy górka jest mała czy duża.

TRAWERSOWANIE

Jazda po boku wzniesienia.

Brak umiejętności trawersowania może się skończyć nawet wywrotką auta.
Na trawersie zawsze jedziemy wolno , spokojnie i z tą samą prędkością .
Każda utrata przyczepności powoduje ,że auto zsuwa się ze zbocza na sam dół.
Jeśli trafi nam się zjeżdżanie za wzniesienia po trawersie wtedy włączamy reduktor i pierwszy bieg .
Spokojnie ruszamy nie dodajemy gazu ani nie hamujemy , zawsze staramy utrzymać tą samą szybkość.
Absolutnie zabronione jest hamowanie , większość wywrotek następuje właśnie z tego powodu.

Cdn…



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra25.04.2024 12:41:00
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ZLOTY I SPOTKANIA OGÓLNOPOLSKIE » JAK JEŹDZIĆ W TERENIE I CO ZABRAĆ ZE SOBĄ

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny