Ogrzewanie
witam, słabe ogrzewanie to zwyczajny problem sorento i carnivala, przy odpowiednim poziomie płynu chłodzącego zazwyczaj pomaga 1 lub 2:
1)wymiana termostatu w przypadku gdy silnik nie osiąga temperatury eksploatacji, a płyn jest nadmiernie wychładzany przez wentylator na wiskozie (teoretycznie proste)
2) czyszczenie ukł. chłodzenia, a w szczególności grzania tzn.: jeżeli w ukł. chłodzenia można zaobserwować korozję lub kamień grzewczy(nawet jeśli jeździłeś na drogim płynie sprawdź przewody gumowe pomiędzy silnikiem a chłodnicą pod kątem niepożądanego osadu) to na 90% masz zanieczyszczoną nagrzewnicę ale czyszczenie nagrzewnicy nic nie da bez usunięcia przyczyny. w twoim sorento sprawdzenie czy nagrzewnica jest drożna polega na organoleptycznym spr. temperatury nadmuchu oraz temp. przewodów wejścia i wyjścia przy włączonej dmuchawie.
*jeżeli (przy normalnej temp. eksploatacji silnika) na niskim biegu dmuchawy pojawia się cieple powietrze nadmuchu, a na wysokim nie i przewody są gorące, tzn. że nagrzewnica nie oddaje ciepła.
**jezeli przewody są gorące, a nadmuch jest zimny zarówno na min i max dmuchawy tzn. że możesz mieć problem ze sterowaniem
*** jeżeli masz inne objawy to napisz na borowskio2@o2.pl jak i co sprawdzałeś (odpowiem)
****jeżeli twoje auto jest wyposażone w klimatronika to spr. błędy z samodiagnozy
***** przeprowadzając diagnozę organoleptyczną zachowaj ostrożność i używaj środków ochrony bezpośredniej (okulary rękawice itp.)
****** jeżeli masz zamiar do mnie napisać, to wcześniej załóż zaciski na przewody od nagrzewnicy (aby nie stracić płynu), podłącz przewód ogrodowy pod wyjście nagrzewnicy na 30min.(nie przesadzaj z ciśnieniem bo nie wiem jakie masz w instalacji ale nie żałuj i zrób to tak żeby nie zalać całej komory silnika tzn. załóż na drugi króciec przewód skierowany w dół) jak to nie pomoże, a nagrzewnica będzie drożna tzn. że nie jest to jej wina.
!!!! I pamiętaj robisz to na własną odpowiedzialność.


  PRZEJDŹ NA FORUM