Pomocy ??? układ paliwowy 2.5 crdi 2005
Problem znany i w sumie łatwy do wyeliminowania jeśli się wie o co chodzi. Mam chyba taką samą kijankę jak ty. Wersja EX CRDI 2005 rok automat. Problem siedzi w baku. Co jakiś czas trzeba zajżeć do baku i wyczyścić smoka czyli ssak paliwa. Poprostu jak mu depniesz przy zatkanym smoku to komputer wyłapuje że nie dochodzi paliwo i traktuje to jako wyciek a co za tym dalej idzie - wyłącza sie. Rozwiązanie problemu to jakieś 2 - 2,5 godziny roboty jak robisz to pierwszy raz. Otwierasz tylną kanapę i pod prawym tylnim siedzeniem masz klapkę na kilka śrub - odkręcasz. Zobaczysz już drugą klapę - tą od baku pod którą masz cały układ ssący. Odkręcasz chyba 6 śrub, delikatnie zdejmujesz klapę aby nie urwać kabla wskaźnika paliwa. Następnie wyjmujesz taki duży biały kubeł w którym znajduje się ssak paliwa i przymocowany jest pływak od wskaźnika. musisz otworzyć ten kubek aby dostać się do ssaka. Aby to zrobić musisz podważyć chyba 4 zaczepy takie zatrzaskowe i równomiernie zsunąć górną część. Najlepiej przygotować sobie jakieś małe kliniki np. takie do kafelek i bardzo ostrożnie podważać te zaczepy aby ich nie ułamać, bo w tedy to już po kwiatach. Wewnątrz znajdziesz ssak paliwa zapierdzielony farbą złuszczającą się ze ścian zbiornika - taki koreański dowcip. Rozmontowujesz całość, myjesz, płuczesz, wydmuchujesz sprężarką, składasz - i po sprawie. Warto jeszcze jednak wymienić od razu filtr paliwa. W razie problemów napisz na maila lu.z@poczta.fm Pozdrawiam!


  PRZEJDŹ NA FORUM