Sorento 3.5 V6 stuki z silnika
Witam wszystkich. Ostatnio miałem nieprzyjemną niespodziankę związaną z moją Sorento. Pojawiły się hałasy z silnika - stukanie. Silnik pracował równo, na wszystkie cylindry. Po ściągnięciu kolektora ssącego okazało się, że oś obrotu przepustnic zmieniających długość kanałów dolotowych silnika pękła. Brak jednej z śrubek mocujących blaszkę przepustnicy - pęknięcie na tej właśnie śrubce. Powodem pęknięcia było wypadnięcie tulejek stabilizujących oś obrotu przepustnic. Nieszczęsna śrubka musiała wpaść do cylindra. Po odkręceniu głowicy widać było uszkodzenia tłoka - drobne wgniecenia. Na tłoku naklejone były dwa kawałki metalu z pozostałości po śrubce. korbowód raczej ok, bo silnik lekko się kręci i tłok ma równe szczeliny od cylindra. Wizualnie głowica też jest ok. Po skręceniu silnika okazało się, że stukot dalej występuje, ale jest bardzo lekki. Podejrzewam, że jednak śrubka uszkodziła też któryś z zaworów. Czy ktoś miał taki problem? Mam zamiar zmierzyć stopień sprężania, jak zmierzę to napiszę na forum. Czy mógł się w jakiś sposób uszkodzić kasownik luzu zaworu?


  PRZEJDŹ NA FORUM