Ciśnienie Oleju Sorento 2.5 CRDI 140KM
    okwas pisze:

    Tu poczytaj o ciśnieniu oleju jest opisane dosyć solidnie http://autokult.pl/25518,za-niskie-lub-zbyt-wysokie-cisnienie-oleju-co-moze-byc-przyczyna

Ciekawy artykuł, nasuwa mi się takie przemyślenie że mam uszkodzony zawór przelewowy. Tylko nie bardzo rozumiem jak to odnieść do mojego przypadku. Ciśnienie sprawdzane manometrem wkręconym w miejsce czujnika ciśnienia jest na poziomie 3-4 barów przy obrotach 3000rpm jest 6 barów. więc zawór powinien się otworzyć bo otwiera się powyżej 3 co powinno skutkować spadkiem ciśnienia w silniku, czyli napinacze mogą być nienapięte i rozrząd może hałasować. Czy ciśnienie mierzone manometrem to ciśnienie na pompie czy w komorze silnika ???

" Zawór przelewowy ustawia się fabrycznie tak, by otwierał obejście przy wzroście ciśnienia powyżej 3 barów. Olej wtedy wraca do miski. Jednak czasami dochodzi do zablokowania zaworu w pozycji otwartej lub zamkniętej, czego często skutkiem są zaniedbania serwisowe.
Długo niewymieniany, zużyty olej silnikowy potrafi zamulić zwór lub go zatrzeć i zablokować. Jeżeli dojdzie do blokady w pozycji zamkniętej, spowoduje to wzrost ciśnienia w układzie lub chwilowe wzrosty przy zwiększaniu prędkości obrotowej silnika. Natomiast zawór stale otwarty będzie powodował spadki ciśnienia oleju."

A może mam po prostu zapchane kanały olejowe i dla tego ciśnienie jest tak wysokie na napinacze luźne.


  PRZEJDŹ NA FORUM