koniec problemów
Ilu fachowców tyle opinii i diagnoz. Samochód po dwóch tygodniach bezawaryjnej jazdy znowu zaczął przerywać. Tym razem trafił do serwisu. I tu kolejna diagnoza: brudny zawór EGR recyrkulacji spalin. Czyszczenie, sprawdzenie i autko działa jak na razie bez zarzutu. Koszt 40 zł. Potem robię trasę 400km. po jakichś 250km przy wyprzedzaniu .... gaśnie, moje przekleństwa na firmę KIA nie mają końca. Kolejna wizyta w serwisie. Robimy test diagnozę całej elektryki. Okazuje się że coś zakłóca komputer przy jakimś tam teście. Mechanicy pytają mnie czy auto było tuningowane. Ja nic o tym nie wiem. Jeden z mechaników przynosi mi jakieś pudełko aluminiowe z przewodami pytając czy znam to urządzenie. Okazuje się że jest to moduł firmy V-Tech tak zwany tuning box który ma podnieść moc o jakieś 20KM.
Teraz tak: moduł ten spowodował przedwczesne zużycie wtryskiwaczy, czujnika na pompie, zabrudzenia kanału wylotowego spalin i czujnika recyrkulacji.
Moje zdziwienie przynosi fakt iż po wielu wizytach w różnych warsztatach i kilku mechanikach, nikt z nich nie zauważył tego pudełka tuningowego. Ja rozumiem że auto malo popularne, że słońce świeci i snieg sypie, ale przecież nie zaprowadzałem samochodu do kosmetyczki tylko do renomowanych zakładów mechaniki. Kurwa mać.
Podsumowanie: po moich przejściach jestem pewien że moje auto będzie od tej pory odwiedzać tylko i wyłącznie serwis. Trudno że trochę drożej ale oni znają te samochody i wiedzą co w nich siedzi. Wtryskiwacze mam tak idealnie ustawione że fabrycznie nowe trudno spotkać tak zgrane. Czujniki powymieniane. Aha jeszcze jedno doświadczenie: bardzo ważny jest filtr paliwa. Przy jakości naszych paliw zaleca sie wymianę co jakieś 10 - 15 tys. km. I nie wymieniajcie na jakieś badziewie, polecane firmy to BOSCH (ok 85zł) i MAN (70zł). A jak jesteśmy przy temacie paliw to unikajcie BP. Dlaczego? ano dlatego że po wejściu w życie ustawy o bio paliwach, BP jak żadna inna firma paliwowa korzysta z tej regulacji i na maxa daje te bio dodatki do swoich paliw. Efekt jest taki że paliwo jest po prostu suche, czyli nie ma tak dobrego smarowania.
I na tym kończę, choć cicho nie będę siedział.
Pozdrawiam Wszystkich Forumowiczów.


  PRZEJDŹ NA FORUM