Nie gasić silnika po zatrzymaniu
W kabinie są pisemne ostrzeżenia na ten temat-szkoda,że w języku angielskim bo nie wszyscy
użytkownicy go znają.Dla zobrazowania tematu turbiny podam ,że turbiny stosowane w samochodach
osiągają prędkość do około 60 tys.obr/minutę.Po zjeżdzie z trasy ,gdzie poruszaliśmy się z dużą
szybkością i wyłączeniu natychmistowym silnika, następuje spadek ciśnienia oleju do całkowitego
jego zaniku pamiętając ,że lepkość oleju maleje wraz ze wzrostem temperatury.Reasumując po wyłą-
czeniu silnika wirnik turbiny jeszcze się długo kręci siłą bezwłdności bez smarowania łożysk.
Kilka takich przypadków i turbosprężarkę mamy na własne życzenie załatwioną.
Pamiętać o tym muszą kierowcy ,którzy do tej pory eksploatowali silniki wolnossące lub iskrowe
/benzynowe/.


  PRZEJDŹ NA FORUM