Spoiler tylniej klapy jak zamontować ? |
Zabiorę głos w temacie, gdyż przerabiałem taką rzecz w poprzednim aucie (ja też mam chętkę ) Od początku. 1. Spojler nalepiej oczywiście przywiercić do klapy - będzie najbardziej wytrzymały, po 2 wkręty na 1 stronę oraz trzeba do tego celu rozebrać trochę tapicerki bagażnika. 2. Dodatkowo dodać klej do szyb (jak pisał Admin), przed samym montażem. Nie zapomnieć o dobrym odtłuszczeniu powierzchni. 3. W kilku warsztatach blacharsko-lakierniczych zasięgałem informacji odnośnie naprężeń, które wywoływane są podczas jazdy (chodzi mi o naprężenia spojlera), aby farba nie pękała po jakimś czasie, co zapewne większość z Was widziała na tzw. wiejskim tuningu. Kolesie mają bardzo prosty i zarazem zmyślny patent, a mianowicie wiercą 2-4 dziur w spoilerze i wtryskują tam piankę niskorozprężną (taką jak do montażu okien i drzwi - butla za 25 zł), która po wyschnięciu daje sztywność konstrukcji spojlera, on jest w środku pusty. pPotem te dziury szpachlują i cały spojler malują na wybrany kolor. 4. Paten powyższy zabezpiecza farbę przed pękaniem i daje pewność, że spojler wytrzyma długo (informację z serwisu Seata oraz Opla, a także z 2 firm tuningowych i od mojego lakiernika). Co do kosztów, to oprócz samej ceny spojlera, mi taką usługę lakiernik wycenił na 250-300 zł (montaż, klejenie, pianka i lakier), ale efekt jest EXTRA i jakość wykonania też. Należy TYLKO pamiętać, że spojlery sprzedawane na Allegro mają kiepską jakość wykonania, szczególnie jeżeli chodzi o poziom dopasowania dolnych krawędzi styku spojlera z nadwoziem, dlatego też polecam zakup w jakimś sklepie w swoim mieście i przymiarkę do ayta przed zakupem - najlepiej wyjazd w 2 osoby, aby jedna trzymała równo spojler, a druga patrzyła czy nie ma prześwitów - ja jeden wyrzuciłem, bo nie dało się go dopasować . Betna_t, jak zajmiesz się tą sprawą i znajdziesz odpowiedni spojler w dobrej cenie (w sklepie oryginał lub prawie oryginał 425 zł) to daj znać, bo mnie nachodzi |