Opony i felgi do jazdy w terenie |
Wybór kół (czyli felgi + opony) powinien być dobrze przemyślany. Ze względu na dużą masę opon terenowych zaleca się używanie felg aluminiowych. Opony powinniśmy dobrać pod kątem terenu jaki będziemy (planujemy) eksplorować oraz stosunku czasu jazdy w terenie do czasu jazdy "po czarnym" (asfalcie). Jeśli ponad połowę czasu spędzamy na asfalcie, a teren odwiedzamy żadko i jest to teren lekki - zaleca się używanie opon klasy AllTerrain (np. GoodYear Wrangler AT/R, BFGoodrich All Terrain T/A). Jeśli planowany teren jest średnio-ciężki, lub auto służy w większości do jazdy terenowej polecałbym opony bardziej agresywne - GoodYear MT/R lub BFGoodrich Mud Terrain T/A. Jeśli natomiast auto ma służyć tylko w terenie (dojazd i powrót na lawecie) można zastosować opony typu MaxCross, Simex itp. Jednak uwaga! - większość opon "najostrzejszych" nie posiada homologacji do jazdy po drogach publicznych! Aha , jeszcze ciekawostka . Zmieniły się przepisy dotyczące hałasu wydawanego przez opony terenowe . Opony które teraz są na rynku można sprzedawać tylko do końca października , później będą obowiązywały rygorystyczne przepisy dotyczące hałasu co wymusiło zmianę konstrukcji bierznika . Więc firmy muszą wyprzedać stare zapasy i jest teraz okazja aby taniej kupić oponę terenową. |