Opony i felgi do jazdy w terenie
Koledzy - za eksperta się nie uważam, ale z racji działań ze sklepem poczytałem i popytałem toszeczkę i moje zdanie jest takie.

1. Każda felga w teren jest OK - stalowe nie są ładne, ale mocne, alu - ładne, ale mogą pękać, są jeszcze felgi kute, które są najfajniejszym rozwiązaniem, gdyż dają tzw. 2w1 są mocne i mają śliczne wzory (są wykuwane z 1-ga kawałka aluminium na MEGA silnej prasie chyba 20 000 ton). Cena nie jest szokująco wysoka, bo do Sorento najtańsze są za 700 zł/szt. Są też dostępne stalowe polerowane, jak we Wranglerze, jednak największy dla nas problem to numer ET czyli osadzenie. W Sorento jest +45, a terenowo-off-roadowe auta mają od 0 do -45 czyli opona wychodzi na zewnątrz auta, co nie jest dozwolone, gdyż koło musi być w obrysie. Jeszcze nie szukałem mocno takich felg stalowych pod Sorento, ale już niedługo zacznę, więc może uda się coś dobrać, a i cena to ok. 350 zł/szt. takich felg. Problem z ET to także to, że zakładając taką felgę (0, -45 ET) i oponę typu M/T, trzeba się liczyć z tym, że przy pełnym skręcie koła, będzie ono wchodzić w nadkole i obcierać, nie dając się zarazem, skręcić w pełni.

2. Co do opon to moim skromnym zdaniem nie ma co inwestować w opony - wystarczą nalewki typu A/T lub nawet M/T - jeżeli ktoś jeździ tak sporadycznie jak my, to szkoda kasy na nowe.
Opony mogę mieć dla FORUMOWICZÓW za (+ koszt przesyłki ok. 150 zł za komplet)
A/T 265/70/R16 = 225 zł/ szt.
M/T 265/70/R16 = 290 zł/ szt.

3. Do do jazdy terenowej, to polecam zabezpieczenie auta pod spodem - osłona silnika i skrzyni rozdzielczej - cena od 650 zł brutto

Oczywiście na inne rzeczy (felgi, opony, rurki) każdy formumowicz otrzyma EXTRA rabat u spidera.

Służę pomocą w doborze - piszcie na priv.


  PRZEJDŹ NA FORUM