Jaki olej do automatycznej skrzyni biegów?
Ja ostatnio miałem ten sam problem w skrzyni z tiptronikiem - pojechałem do serwisu KIA w Kielcach gdzie po pierwsze dolali mi mineralnego dextron III na szczęscie tylko setkę a jak potem sprawdziłem w papierach to dolali za mało (na bagnecie do sprawdzenia oleju są dwie podziałki - zimy olej 25 stopni i gorący 75 stopni - panowie w serwisie dolali do poziomu 25 stopni). No i w ogóle nikt nie zapytał się czy przypadkiem olej jest inny ( w ogóle dextron III idzie do starszych skrzyń KIA - tego dowiedziałem się po rozmowie z panem z Wa-wy który zajmuje się skrzyniami automatycznymi od wielu lat).Wracając do tematu - skrzynia z tiptronikiem w sorento musi mieć olej tylko i wyłącznie syntetyczny (najlepiej taki jak zaleca KIA czyli ATF Red-1 coś tam.. :-) )Jedyny olej którym można zalac skrzynię jeżeli wymieniamy cały olej to np. z Castrola Transmax Z (pełny syntetyk - spełnia wszystkie normy ale ma żółty kolor), natomiast mając skrzynię zalaną orginalnym olejem ATF Red1 coś tam.. do uzupełnienia należy stosować Castrol Transmax E (który jest przystosowany do współpracy ze skrzyniami japońskimi oraz KIA i Hyundai - zreszta ta informacja jest na ulotce oleju..no i dodatkowo do pełni szczęścia jest również czerwony) ja z tym tematem bujałem sie dobry miesiąc dzwoniąc nie tylko po polsce do firm olejowych. Transmax E jest niezbyt łatwy do dostania (chociaż na allegro jakaś firma z Wa-wy go miała w sprzedaży) a kosztuje około 40 zł. Ja u siebie dolałem jakiś miesiąc temu i jest ok. Tak z ciekawostek dodam że orginalny olej KIA do skrzyń automatycznych który w polsce kosztuje około 110 zł za litr w USA kosztuje niecałe 10 dolarów za tę samą pojemność .....ale tam podobno kryzys jest hehe


  PRZEJDŹ NA FORUM