Wymiana zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego
Nowy zbiornik, oryginalny, koszt 200zł z allegro. Ceny kia nie znam
Opisze wymianę a na dole przyczynę usterki, aby wymontować zbiornik należy upuścić płyn chłodzący, 2 sposoby 1 odciągamy płyn ze zbiorniczka np. strzykawką z wężykiem, najprostszy 2 upuszczamy z dołu chłodnicy, sporo zabawy i czasochłonny jeśli mamy pusty zbiornik odkręcamy 3 śrubki kluczem nasadowym 10
Kombinerkami rozpinamy zaciski węzy, przesuwamy je do silnika ile się da
następnie ściągamy wężyki, wyciągamy zbiornik a na jego miejsce zakładamy nowy, osadzamy wężyki na miejsce, spinamy opaski, przykręcamy zbiornik, zalewamy płynem.
Usterka: zbiornik popękał od dołu, szczęście ze stało się to na postoju a nie podczas jazdy, zauważyłem kapanie jak by ze zbiornika spryskiwacza po lewej stronie stojąc od przodu kia, na początku myślałem ze przez kałuże przejechałem i coś tam kapie, z tym ze pogoda była nie deszczowa, hmmm o co biega myślę, maska do góry i lukam, cieknie spod zbiornika kupiłem litr płynu na dolewkę i sio do domu.
Przyczyna usterki: po dokładnych oględzinach zbiornika wniosek jest jeden, za silna sprężyna w korku, korek powinien odpowietrzyć układ chłodzący podczas jego pracy, inaczej gazy zbierające się w zbiorniku nie mogą się wydostać na zewnątrz po zagrzaniu i zaczyna powoli rozrywać zbiornik, oczywiście nie rozerwie go w momencie jest to powolny proces bo zbiornik jest dość wytrzymały, obecnie w nowym zbiorniku mam popuszczony korek do pierwszej pozycji, czyli nie cieknie spod korka a sprężyna słabiej dociska, w takim ułożenie gazy wydostają się bez oporu, polecam sprawdzić odpowietrzenie, jak się podgrzeje płyn powoli odkręcić korek ( uwaga, płyn gorący, grozi poparzeniem ) jeśli odkręcamy bardzo powoli w pewnym momencie ujdzie ciśnienie ze zbiornika, jeszcze można sprawdzić czy zbiornik nie jest wybrzuszony od spodu, jeśli jest może to świadczyć o wadliwym korku.
Edit: zaraz fotki zmienie |