chipować 140 KM do 170KM ?
cook 35 czy ty to aby nie Daro z Zakopanego ? jeśli tak to byłem z toba na wizycie w V-techu (pzdr Jurek z Tarnowa) Oczywiście niemylimy BOX-a z Chipem (masz do tego skłonność co prawda twój BOX ciągnie lepiej niz mój chip ale ja jestem spokojniejszy). Box to w większości przypadków gotowy program lub jeno podniesienie ciśnienia na listwie CR. Niestety powoduje to zwiększoną głośność i mimo wszystko większe zużycie silnika. Chip to zmiana mapy wtrysku oraz charakterystyki silnika. Wcześniej przy 2000 obrotów dopiero się zbierał teraz mam pełen ciąg. A ciagnie już od 1600 obr. wcześniej tego nie było... i ciągnie prawie do 4000 tego tez nie było. U mnie moz wyniosła 164 KM zapewne z powodu większych kół (245/65 r17 vs 225/70 r16). Jełśi chodzi o bezpieczeństwo BOX-a się boję chip jest Ok ryzykujemy w zasadzie 1. regeneracją turbiny (nasze wytrzymuja od 120-180 tys.) po regeneracji zostaje z starej tylko obudowa koszt w zależności od regionu kraju od 1000 zł (che che to ja) do 2000 zł 2. wymiana sprzęgła koszt identyczny od 1-2 tys.
Reasumujac ryzykujemy 2 tys. złotych EWENTUALNEJ naprawy a otrzymujemy za to zupełnie inne auto.
140KM wersja ciągnęła od 2 do 3,5 tys obrotów od 130 przyspieszanie zajmowało wieki, jak i sprint do setki elastyka silnika ŻADNA jadąc 60 kmh na 4 biegu tj. 1800 obr ZERO PRZYSPIESZENIA !!! a TERAZ ??? Auto ciągnie od 1800 obr na maxa prawie do 4 tys. przyspieszenie zmieniło sie DRASTYCZNIE nie boję się stanąć na światłach z kolegami z 170 KM wersji mimo ze ma 5 koni mniej i starszy silnik na 100% ich połknę wesoły Setkę robię w jakieś 11 sekund to prawie jak 3,5l benzyna !!! (czemu nie kupiłem 170 km +chip czemu !!!) elastyka jest straszna przyspieszam z 4 od 60 kmh i z 3 od 40 kmh płynnie i z wyczuwalnym ciagiem. Turbo dziura zmniejszona o 100% i ledwo wyczuwalna prędkość maksymalna 180-190 kmh a przy 140 kmh obroty około 3200 i zero wycia wczesniej rozpędzenie do 160 zajmowało mi chyba kilka kilometrów !!!
Coż wg mnie warto ale tylko INDYWIDUALNIE STROJONY CHIP W FIRMIE Z DUŻYM DOŚWIADCZENIEM !!!
W temacie chipa służę pomocą a w zasadzie opinią - mój mail jerzy.michalik@wp.pl

PS. Co do "włoskich silników" nasz silnik powstał przy współpracy z VM Motori faktycznie włoską firmą to przeróbka 2,5 diesla montowanego w Chrystlerze gdzie zbierał niezłe cięgi za awaryjność tylko ze tam ktos wymyslił 4 głowice - po jednej na kazdy cylinder i strasznie skomplikował silnik nasz ma z nim wspólny tylko blok... Comon Rail, łańcuch rozrządu, pojedyńcza głowica nie występowały w tamtych silnikach! W raichu jest sporo sorenciaków z silnikami o przebiegach ponad 250 tys km i Niemcy je chwalą a oni nie chwala byle czego... Jak kolega chciał sie dowartościowac "niezawodnym VW" powinien postudiowac rankingi awaryjności to już nie golfy III z silnikiem 1.6 benzyna 75 km wesoły))) nie wytrzymają tyle bez poważnych napraw ... Auta sa coraz gorsze smutny


  PRZEJDŹ NA FORUM