Swiece zapłonowe
jakie ?
Przewody zapłonowe

Nawet najlepsze świece zapłonowe nie będą sprawować się należycie jeśli nie zadbamy o odpowiednie przewody wysokiego napięcia. Ich zadaniem jest zagwarantowanie prawidłowego przepływu prądu z aparatu lub z cewki zapłonowej do świecy. Liczy się nie tylko dobra izolacyjność przewodu, ale także minimalne straty napięcia. Wielu producentów samochodów ściśle precyzuje rodzaj świec zapłonowych i rodzaj przewodów o określonej rezystancji (oporności). Np. większość niemieckich producentów zaleca przewody z rdzeniem miedzianym. Użytkownik samochodu musi dbać o to aby przewody zapłonowe były zawsze czyste, wolne od nalotów z oleju czy smarów stałych. Dawniej, z powodu braków w zaopatrzeniu kierowcy dość często czyścili przewody zapłonowe np. denaturatem, który oprócz właściwości odtłuszczających, skutecznie wypierał wodę. Obecnie we wszystkich dobrych sklepach akcesoryjnych kupimy specjalne, wygodne w użyciu preparaty w aerozolu. Niestety – nawet najlepsze przewody wysokiego napięcia kiedyś muszą się zużyć czyli utracić izolacyjność. W samochodach wyposażonych w instalację LPG I i II generacji wymiana przewodów wysokiego napięcia zalecana jest co 30 000 km. Często do wymiany przewodów zapłonowych motywuje prosty test, jaki możemy bez problemu wykonać samodzielnie. W ciemnym garażu należy podnieść maskę samochodu, zapalić silnik i obserwować przewody dodając jednocześnie gazu (może nam w tym pomagać druga osoba). Jeśli przewody są poważnie zużyte zaobserwujemy iskry sporadycznie przeskakujące pod maską. Warto pamiętać, że doraźne naprawy polegające na owijaniu przewodów taśmą izolacyjną nie poprawiają ich stanu.

Zródło - http://www.abs.org.pl/



  PRZEJDŹ NA FORUM