PROGRAMY SERWISOWO DIAGNOSTYCZNE
opisy programów dla warsztatów i hobbystów
" KODY USTEREK. Poradnik diagnosty samochodowego"
jest praktycznym poradnikiem opisujący kody usterek systemów sterowania silnikiem, układów wtrysku benzyny i układów zapłonowych 34 marek samochodów osobowych i dostawczych:

Alfa Romeo ; Audi ; BMW ; Citroën ; Daewoo ; Daihatsu ; FIAT ; Ford ; Honda ; Hyundai ; Isuzu ; Jaguar ; Kia ; Lancia ; Land Rover ; Lexus ; Mazda ; Mercedes-Benz ; Mitsubishi ; Nissan ; Opel / Vauxhall ; Peugeot ; Proton ; Renault ; Rover ; Saab ; SEAT ; Skoda ; Subaru ; Suzuki ; Toyota ; Volkswagen ; Volvo ;

Szczegółowo przedstawiono procedury diagnostyczne i znaczenie kodów usterek w następujących układach:

Bosch KE-Jetronic ; Bosch KE Motronic ; Bosch LH-Jetronic ; Bosch Mono-Jetronic ; Bosch Mono-Motronic ; Bosch Motronic ; Bosch EZ-K i EZ-L ; Daihatsu EFi i Mpi ; Fenix ; Ford EEC IV i EEC V ; GM/Delco Spi ; GM Multec ; Honda PGM-Fi ; Hyundai Mpi ; Isuzu I-Tec ; Kia Egi ; Lucas 11CU i 14CU ; Lucas LH ; Magneti-Marelli G5 i G6 ; Magneti-Marelli 8F i 8P ; Mazda Egi ; Mercedes-Benz HFM i PMS ; Mitsubishi ECI-Multi ; Nissan ECCS ; Proton ECI-Multi i ECI-SEFi ; Renix SPi i Mpi ; Rover MEMS SPi i Mpi ; Saab Trionic ; Saab Direct Ignition ; Siemens Bendix SEFi i Mpi ; Siemens MS4.0 ; Simos ; Simtec ; Subaru MPFi ; Suzuki EPi-SPi i EPI-MPi ; Toyota TCCS ; VAG MPi i MPFi ; VAG Digifant ; Weber-Marelli IAW

Uwzględniono także samochody wyposażone w diagnostykę pokładową EOBD, podając znaczenie znormalizowanych pięcioznakowych kodów usterek układu napędowego oraz usytuowanie złączy diagnostycznych wybranych modeli wyposażonych w ten system diagnostyczny.

Sprawdzanie sygnału wyzwalającego pracę
pierwotnego obwodu zapłonu

2. Czujnik sygnału wyzwalającego
3. Indukcyjny czujnik położenia wału korbowego
4. Czujnik hallotronowy
5. Optyczny czujnik położenia wału korbowego

Sprawdzanie pierwotnego obwodu zapłonu

6. Obwód pierwotny zapłonu

Sprawdzanie czujników

7. Przepływomierz
8. Czujnik temperatury powietrza NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym)
9. Czujnik temperatury powietrza PTC (o dodatnim współczynniku temperaturowym)
10. Czujnik ciśnienia atmosferycznego
11. Potencjometr regulacji CO
12. Czujnik temperatury płynu chłodzącego NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym)
13. Czujnik temperatury płynu chłodzącego PTC (o dodatnim współczynniku temperaturowym)
14. Czujnik identyfikacji cylindrów (indukcyjny czujnik fazy)
15. Czujnik identyfikacji cylindrów (czujnik hallotronowy)
16. Czujnik identyfikacji cylindrów i czujnik wyzwalający pracę pierwotnego obwodu zapłonu
17. Układ recyrkulacji spalin
18. Czujnik temperatury paliwa NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym)
19. Wyłącznik termiczny paliwa
20. Czujnik spalania stukowego
21. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (analogowy)
22. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (cyfrowy)
23. Czujnik temperatury oleju NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym)
24. Sprawdzanie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego
25. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
26. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
27. Czujnik prędkości pojazdu


Sprawdzanie elementów wykonawczych

28. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
29. Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego
30. Wtryskiwacze paliwa wielopunktowego układu wtryskowego (MPi)
31. Wtryskiwacz paliwa jednopunktowego układu wtryskowego (SPi)
32. Zawór elektromagnetyczny regulacji kolektora dolotowego
33. Podgrzewacz obudowy przepustnicy i podgrzewacz kolektora
dolotowego
34. Zawór elektromagnetyczny zmiany faz rozrządu
35. Zawór regulacji ciśnienia doładowania
– silniki turbodoładowane


Sprawdzanie sterownika i układu wtrysku paliwa

36. Usterki sterownika
37. Masy i napięcia zasilające sterownika
38. Przekaźnik systemu
39. Sonda lambda
40. Wyłącznik bezwładnościowy
41. Pompa paliwa i jej obwód
42. Usterki układu regulacji mieszanki lub układu
adaptacyjnego


  PRZEJDŹ NA FORUM