Możliwości terenowo Sorento vs...
ciągle rozważam...
Wiem, że herezja...
Wiem, że wiele osób krzyknie, że skoro tu jestem, to już mam wiedzieć, ale...

nadal się zastanawiam, jak wypadają możliwości terenowe KIA Sorento vs Suzuki Grand Vitara...
SGV ma 17" fabrycznie, w Sorento musiałbym zmienić, ale czy to ma istotny wpływ?

SGV ma na stałe napęd 4x4, rozdzielany automatem w proporcjach jakiś-tam... coś koło 35% do 65%.
Do tego 4Lock, wiadomo: 50/50, no i reduktor.

Ale Sorento I generacji jest na ramie. Co do napędów, to już wiem, że różnie.
Mnie pewnie będzie interesować z blokadą mostu. Czy jest też (jednocześnie czy alternatywnie) blokada między-osiowa? Wiem, jest wątek, ale się trochę pogubiłem, albo muszę jeszcze raz spokojnie poczytać.

edit: poprawcie, ale między-osiowa blokada to właśnie na sztywno 50/50?

Martwi mnie ten problem, że gdy 4x4 i koła skręcone, to są jakieś problemy. Czy to uroda kijanki, czy też tak ma każdy 4x4??
W SGV tego nie zaobserwowałem, ale wydaje mi się, że kiedyś w Jeep Cherokee '91 coś takiego odczułem... stukanie przy zawracaniu (maks we lewo sterem) w 4x4. Ale pewności nie mam, dawno to było i autem tylko rundkę zrobiłem...

Jeszcze nie jechałem kijanką. Może jutro się uda. Może jeszcze nie wiem, że jak wsiądę, nie będę chciał wysiąść... wesoły


  PRZEJDŹ NA FORUM