Możliwości terenowo Sorento vs... ciągle rozważam... |
Wiem, że herezja... Wiem, że wiele osób krzyknie, że skoro tu jestem, to już mam wiedzieć, ale... nadal się zastanawiam, jak wypadają możliwości terenowe KIA Sorento vs Suzuki Grand Vitara... SGV ma 17" fabrycznie, w Sorento musiałbym zmienić, ale czy to ma istotny wpływ? SGV ma na stałe napęd 4x4, rozdzielany automatem w proporcjach jakiś-tam... coś koło 35% do 65%. Do tego 4Lock, wiadomo: 50/50, no i reduktor. Ale Sorento I generacji jest na ramie. Co do napędów, to już wiem, że różnie. Mnie pewnie będzie interesować z blokadą mostu. Czy jest też (jednocześnie czy alternatywnie) blokada między-osiowa? Wiem, jest wątek, ale się trochę pogubiłem, albo muszę jeszcze raz spokojnie poczytać. edit: poprawcie, ale między-osiowa blokada to właśnie na sztywno 50/50? Martwi mnie ten problem, że gdy 4x4 i koła skręcone, to są jakieś problemy. Czy to uroda kijanki, czy też tak ma każdy 4x4?? W SGV tego nie zaobserwowałem, ale wydaje mi się, że kiedyś w Jeep Cherokee '91 coś takiego odczułem... stukanie przy zawracaniu (maks we lewo sterem) w 4x4. Ale pewności nie mam, dawno to było i autem tylko rundkę zrobiłem... Jeszcze nie jechałem kijanką. Może jutro się uda. Może jeszcze nie wiem, że jak wsiądę, nie będę chciał wysiąść... |