Różnice w 4x4
Witajcie Koledzy.
Jestem jeszcze nowicjuszem na łamach Forum i myślę ,że nie długo po następnym Zlocie zaszczepię sobie zaufanie do Kolegi Admina/ odmowa zalogowania się do Dysku Forum /.
Zainteresował mnie post Koleżanki Beaty, zacząłem się przyglądać swojemu podobnemu wyłącznikowi jak u Koleżanki Beaty, który wmontowny jest w ciągu włączników/ awaryjny , ogrzewania foteli itp./
Posiadam oryginalny podświetlany włącznik 4WD/LOW, który umieszczony jest nad climatronikiem w miejscu włącznika spriskiwacza przednich świateł/ ja nie posiadam spriskiwaczy/. Moje Sorrento zakupione w Niemczech jest wyposażone fabrycznie w system napędu 4x4 TOD (Torque on Demand) przekazujący moment obrotowy na koła, które w danej chwili mają większą przyczepność. Posiadam przełączki AUTO i LOW. Przy włączonym AUTO,w trybie "podróżnym" auto ma stały napęd na tylne koła. Przód jest dołączany w momencie uślizgu tylnej osi.Przy włączonym 4WD/LOW świeci się kontrolka zielona H.
System TOD steruje mechanizmem sprzęgającym na podstawie obrotów przedniego i tylnego wału napędowego i jeśli ich różnica przekroczy dopuszczalny zakres, właściwa moc jest dostarczana do kół przednich przez sprzęgło elektromagnetyczne. Czujniki Halla przekazują prędkość wałów tylnego i przedniego do jednostki sterującej TOD. Cewka sprzęgła skrzyni rozdzielczej jest aktywowana prądem o zmieniającej się wartości w miarę wzrostu różnicy prędkości wałów przedniego i tylnego.
Dzisiaj zrobiłem zdjęcia usytuowana podświelonego/jak inne/ włącznika4WD/LOW itp. i jeśli mi się uda do prześlę na Forum .
Witka1


  PRZEJDŹ NA FORUM