Kupię Sorento
Szukam Sorento
Jeśli chodzi o skróty to są tylko :

ABS


Dla uniknięcia blokowania kół, układ pozwala na modyfikację siły hamowania w każdym kole oddzielnie przez regulację siły nacisku na szczękach hamulcowych. Składa się on z: pompy hamulcowej, zespołu regulacji hydraulicznej posiadającego pompę wtryskową i elektrozawory, czujników prędkości na każdym kole, kalkulatora, kontrolki diagnostyki.W przypadku gwałtownego puszczenia pedału gazu, przy bardzo niskiej przyczepności, hamowanie silnikiem może zablokować dwa koła przednie, nawet bez hamowania. W tym przypadku zostanie podjęte działanie polegające na lekkim dodaniu gazu, żeby zapobiec poślizgowi kół przednich. Działanie to nazywa się MSR.
Elektroniczny rozdział siły hamowania REF zastępuje kompensator mechaniczny. Pozwala na podział siły hamowania między kołami tylnymi i przednimi samochodu i tym samym zapobiega odwracaniu pojazdu o 180 stopni.



ASR


Układ składa się z elementów tradycyjnych układu ABS, specjalnego piktogramu diagnostycznego, połączenia z kalkulatorem silnika i skrzyni biegów, pompy wstępnej. Dzięki czujnikom na kołach kalkulator ocenia poślizg kół. W fazie przyspieszenia pojazdu jeśli jakieś koło (lub kilka kół) ma tendencje do poślizgu, układ za pośrednictwem swojego kalkulatora optymalizuje poślizg opon. Działanie na hamulce odbywa się za pośrednictwem pompy wstępnej i bloku hydraulicznego.



ESP


System ten zarządza stabilnością pojazdu w każdych okolicznościach. W szczególności kontroluje zachowanie się pojazdu, gdy traci on przyczepność na zakręcie. Pozwala on, w granicach praw fizyki, skorygować błąd nieuwagi kierowcy na zakręcie w sytuacji zerwania przyczepności przy nadmiernej szybkości lub nieodpowiednim hamowaniu. ESP jest przewidziane do stawienia czoła wszystkim tym sytuacjom krytycznym w trakcie prowadzenia pojazdu, zapobiegając tendencjom do zerwania przyczepności już w trakcie pierwszych objawów ściągania pojazdu poprzez oddziaływanie na silnik i hamulce. ESP wypełnia również funkcje ABS, REF, ASR i MSR.


  PRZEJDŹ NA FORUM