NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » UKŁAD ZASILANIA...?

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Układ zasilania...?

  
Kaluza25
08.09.2013 17:21:54
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1594902
Od: 2013-8-4
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Od dwóch miesięcy jestem chyba szczęśliwym posiadaczem Sorento 2,5 CRDI 140KM z przebiegiem 166 tys. km. (.....) Po przejechaniu 3 tysięcy kilometrów niestety ale nie wszystko jest tak kolorowe i idealne jak przy zakupie (mimo dość szczegółowego sprawdzenia w stacji diagnostycznej).
Moja Kia niestety ale czasami przykapca czarnym dymkiem, w dodatku mam wrażenie, że nie ma do końca tyle mocy co bym chciał (może to jest tylko moje wrażenie) w dodatku po przeczytaniu kilku waszych postów na temat spalania mam wrażenie że moja mogła by palic nieco mniej (14l miasto, 12l trasa przy normalnej jeździe do 120km/h), ale to kopcenie wygląda tak jakby była zalewana ropą stąd może takie spalanie.
I teraz dwa pytania do was:
1. Co może być przyczyną tego kopcenia?
2. Jak wygląda w tym silniku układ zasilania? (pompa? wtryski? pompo wtryskiwacze? Common rail?) co tam siedzi własciwie?

Miałem też problem, że autko zgasło podczas wyprzedania i zaświecił się check - wymieniłem filtr paliwa i zajrzałem do baku jak radziliście na forum (tam było czysto) i ten problem póki co zniknął ale zostało niestety to nie miłe czarne kopcenie...
Pomożecie?

PS. Zapomniałem dodac, ze chlapie olejem z bagnetu... Czy to odma tak jak piszecie na forum? Czy na podstawie powyższych informacji macie jakies inne sugestie/doświadczenia?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc i wasze opinie. Pozdrawiamm
  
Electra29.03.2024 12:10:11
poziom 5

oczka
  
krzysiek_ardie
08.09.2013 18:58:37
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Opole

Posty: 160 #1595003
Od: 2013-1-2
Cześć to forum jest praktycznie martwe zapraszam na nowe http://www.klubsorento.pl/forum/
  
romano
08.09.2013 19:38:00
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #1595046
Od: 2012-3-13
Kolego, miałem podobne problemy. U mnie doszło do zatarcia silnika a powodem było zatkanie sitka od smoka oleju w misce olejowej.Z powodu złego smarowania złapało na dwóch panewkach wału i silnik poszedł do remontu kapitalnego. Też zaczęło się od kopcenia i spadku mocy.
  
twaz
09.09.2013 06:28:20
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 122 #1595201
Od: 2013-1-4
Nie zgadzam się z poprzednikiem... mial zupelnie inne objawy... kolega pyta o rady a nie o zgadywanke.. chlapie olejem z bagnetu to poprostu silnik jest slaby, albo zapchany odpowietrznik silnika (chyba jest po prawej stronie -od strony pasażera znaczy. w dekielku zaworow) jak dymi to to moze oznaczac slaby silnik -jesli nie bierze zbyt duzo oleju to jezdzić, niema rady na to (nie polecam naprawy na zapas) Nie znam Twojej techniki jazdy, ale takie spalanie jest jak najbardziej możliwe. To ze ktoś pisze 7l /100km -to niech pan tez sie chwali bardzo szczęśliwy Kup se Cinqeciento to zmiescisz się w 7l... Uklad paliwowy -napewno nic sie nie dzieje z ukladem paliwowym jesli silnik pracuje rowno.. Dymienie, no trudno, moja ma 65tys km i też dymi troche.. chyba ze dymi okrutnie, ale wtedy popytaj o dobrego mechanika a nie na forum... Tak jak nie leczysz się przez internet, tak samochodu przez internet nikt Ci nie naprawi...
  
Kaluza25
09.09.2013 10:27:51
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1595350
Od: 2013-8-4
Zaraz po zakupie wymieniłem olej wraz z filtrem oleju... Przejechałem ponad 3 tysiące i nie wzięła nawet kropelki oleju! Bagnet cały czas pokazuje ten sam poziom (a przyznam, że dość obsesyjnie to kontrolowałem). Poza tym to kopcenie to według mnie nie dym przepalonego oleju (przecież by go ubywało) tylko raczej nie dopalonej ropy stąd moje podejrzenia z jakimiś nie prawidlowościami układu zasilania... Obym się mylił... Wolę dmuchać na zimne i wykluczyć wszystkie ewentualne usterki niż potem nabawić się jakiejś poważnej awarii...
A czy ktoś może mi opisać schemat układu zasilania?
  
twaz
09.09.2013 16:07:22
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 122 #1595543
Od: 2013-1-4
to jak nie bierze oleju to silnik powinien byc ok, i olej wygląda normalnie??.. tak jak mowilem można się martwić jesli kopci bardzo mocno.. jesli troche to trzeba przymknąć oko, tak musi zostać... jesli bagnetem strzyka olej to nie powinien,, coś moze być z odpowietrznikiem, to trzeba bylo by naprawić..
wtryski to jedyna mozliwa przyczyna dymienia -ale to ponad 10tyś zl.. w tym ukladzie nic sie nie reguluje, nie ustawia. wszystkim steruje komuter przy pomocy czujników. albo dziala albo nie.. Byc może katalizator masz pusty i dlatego dymi.. po wymianie turbiny przebijają katalizator albo wymienia sie na nowy, jak nie masz to nawet dobry silnik będzie zadymial czasem.. mialem w renault brak katalizatora to po minucie na sniegu bylo czarno... a moze masz jakiś chip tuning to wtedy wieksza dawka paliwa i tez zadymia pod obciązeniem.. Najczęsciej montują je na czyjniku cisnienia listwy wtryskowej.. (sprawdz czy między wtyczkę a czujnik nie jest wpięte jakies urządzonko... aha, jeszcze jedno -gdyby dymil Ci na bialo to znaczy ze plyn dostaje się do cylindrow i wtedy para z komina, ale to poziom plynu chlodzącego by spadal...
  
Kaluza25
09.09.2013 16:53:07
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1595573
Od: 2013-8-4
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź Twaz. Olej jak najbardziej wygląda normalnie, płynu w zbiorniczku też nie ubywa więc tu jest OK. Tak jak mówię czasem puści czarny dymek jak jej mocniej przygazuje i to tyle ale od lat jeszcze dieslami i takiego efektu nie miał żaden. Sprawdzę w takim razie jeszcze Odmę (pod warunkiem, że ją zlokalizuje bo jak dotąd mi się to nie udało - a może podpowiesz gdzie ona jest?) bo to mi sie nie podoba... Chciałem jeszcze uzyskać info na temat układu zasilanie w tym silniku.. Jak to wygląda? Tu jest Common Rail?
  
twaz
09.09.2013 17:05:32
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 122 #1595579
Od: 2013-1-4
taaak. common rail. to widać golym okiem, ale jesli nie wiesz to znaczy ze nie znasz się na tym wesoły przy tym naprawdę się nic nie robi.. jak czasem dymek pusci to jak najbardziej normalne.. nie występuje przy katalizarorach i filtrach cząstek stalych,, odpowietrznik to rorka podlaczona do dekla zaworów. w sorento jest chyba po lewej stronie jak patrząc pod podniesiona maskę, na górze silnika... ja mam 170koni, nie wiem jaka Ty masz i czy w tej 140 jest taksamo..
  
Kaluza25
09.09.2013 17:13:41
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1595582
Od: 2013-8-4
Z tym rozwiązaniem przyznam szczerze nie miałem stycznosci... Dzięki, mam już chyba póki co komplet informacji. Pozdrawiam.
  
Electra29.03.2024 12:10:11
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » UKŁAD ZASILANIA...?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny