NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » CHLAPANIE OLEJU PRZEZ BAGNET

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Chlapanie oleju przez bagnet

  
Ascrane
05.02.2010 21:17:05
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Polkowice

Posty: 21 #441988
Od: 2010-2-5
Witam wszystkich bardzo gorąco. Prawdę mówiąc nie wiem co mam o tym myśleć. Jestem właścicielem Sorento od kilku dni. Okazało się, że przy pracującym silniku chlapie mi olej przez bagnet. Pewien mechanik powiedział mi, że to nie jest normalne i już wie ile będzie kosztowała naprawa, drugi zaś, twierdzi, że tak ma być. Ten drugi powiedział, że przy korku bagnetu są uszczelki i dopóki nie wypycha miary, to wszystko jest dobrze.
Napiszcie mi proszę jak powinno być, bo perspektywa 7 tyś za naprawę nie da mi zasnąć.
_________________
2,5 crdi, EX, automat, 2003, szary metalic, 2hi/4hi/4lo
  
Electra28.03.2024 09:34:48
poziom 5

oczka
  
betina_t
05.02.2010 21:18:44
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #441990
Od: 2009-8-10
A jaki jest stan na bagnecie (zimny silnik) ?
  
Lee
05.02.2010 21:19:01
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #441992
Od: 2009-5-31
Witamy Ascraneoczkopolecam to,a pózniej sie zobaczy -

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Ascrane
05.02.2010 21:20:04
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Polkowice

Posty: 21 #441994
Od: 2010-2-5
zaraz poniżej max
_________________
2,5 crdi, EX, automat, 2003, szary metalic, 2hi/4hi/4lo
  
Admin
05.02.2010 21:23:30
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #441997
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 2
Kolego , drugi silnik chcą ci wcisnąć ?
Czy jak włączysz silnik to widzisz jak olej wylatuje przez bagnet?
Wystarczy zamienić się z kimś na chwilę na bagnety i wtedy można to sprawdzić .
Umów się z kimś , podjedź do niego i po sprawie .
Na pewno nic nie powinno lecieć , nawet kropelka oleju.

Ale tak naprawdę nie przeczytałeś "FAQ - PRZECZYTAJ TO " bo inaczej wiedziałbyś co powinieneś najpierw zrobić zanim zadasz pytanie............
  
betina_t
05.02.2010 21:24:57
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #442000
Od: 2009-8-10
Dokładnie jak pisze Admin, nic nie powinno chlapać.
  
Ascrane
05.02.2010 21:30:52
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Polkowice

Posty: 21 #442005
Od: 2010-2-5
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Nie wyraziłem się jasno. Chlapie tylko wtedy kiedy korek bagnetu jest otwarty i przyłożę do niego rękę. Ten pierwszy twierdzi, że przy otwartym bagnecie przez tę rurkę nic nie powinno chlapać. Kiedy zamknę korek wszystko jest ok.
_________________
2,5 crdi, EX, automat, 2003, szary metalic, 2hi/4hi/4lo
  
Lee
05.02.2010 21:32:09
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #442008
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 1
Pomiar kompresji by się zdał...
edit:...przy kupnie auta wyciąga się bagnet i patrzy czy z otworu nie dmucha powietrzem...
Przedmuchy świadczą o silnym zużyciu silnika, a przede wszystkim pierścienismutny
  
Piotr
05.02.2010 21:34:01
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Posty: 189 #442011
Od: 2009-12-29


Ilość edycji wpisu: 1
Na chłopski rozum przedmuch z komory silnika. Być może początek uszkodzenia uszczelki pytajnik
Uwaga na "fachowców" proponujących wlewanie uszczelniaczy do silnika. Takie ustrojstwo potrafi zakleić wszystkie czujniki i nie tylko.

Swoją drogą nowy kolega na "fajnych" majstrów już trafił. Nie wiem jak w Sorce ale w innych autach wymiana uszczelek i pierścieni to nie jest rzecz rujnująca kieszeń.
  
Admin
05.02.2010 21:37:23
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #442015
Od: 2009-2-1
Kiedyś ( nie w Sorento) nie włożyłem bagnetu do końca , tylko tak lekko , zachlapało mi całą maskę od spodu.wesoły
  
Lee
05.02.2010 21:39:34
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #442018
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 4
To miałeś problem Admin w samochodzie...nawet,gdy odkręcisz korek wlewu oleju(na wolnych obrotach)przy dieslu nie powinno chlapaćwesoły
edit:no tak...podczas jazdy to co innego-powinno chlapać przy dużych obrotachsmutny
...myslę Admin,że tej zasady opisanej wyżej(post)nie stosujesz w życiu pytajnik ...pan zielonypan zielonypan zielony
  
Electra28.03.2024 09:34:48
poziom 5

oczka
  
Admin
05.02.2010 21:41:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #442023
Od: 2009-2-1
A na dużych , albo wielkich ...po 3 dniach wesoły
  
czarny1
05.02.2010 23:45:08


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Ashton-Under-Lyne,UK

Posty: 10 #442134
Od: 2009-12-29
Jeśli masz używane auto to na pewno coś tam zawsze będzie dmuchać.Diesel tak ma zwłaszcza używany aniołek
_________________
KIA SORENTO XS
SILNIK:2,5 CRDI
ZASILANIE:OLEJ NAPĘDOWY
SKRZYNIA BIEGÓW:AUTOMAT
ROK PRODUKCJI:2005
KOLOR:NIEBIESKI METALIK
KIEROWNICA:Z PRAWEJ STRONY
  
Adam
06.02.2010 00:54:57
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Białystok - Bruksela

Posty: 31 #442151
Od: 2009-10-18
U mnie naprzydkład gdy odkręce korek od wlewu oleju to chlapie, nie mocno ale sporo tych kropelek na pokrywie silnika się pojawia... To normalnie w Sori??
_________________
Kia Sorento 2.5 CRDi
2003, 147000 tyś i stale rośnie
skrzynia manual. Reduktor 2 położenia ;)
  
mariokak
06.02.2010 08:10:01
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: płock

Posty: 241 #442192
Od: 2009-8-27
wczoraj mój znajomy pojechał oglądać sorento i właśnie był taki objaw, że chlapał przez bagnet, zadzwonił do mnie żeby się dowiedzieć czy tak ma być, sprawdziłem u siebie - nie chlapie, zadzwoniłem do kolegi, który ma sorento i u niego też nie chapie, zadzwoniliśmy do serwisu KIA i znajomy mechanior powiedział, że to są objawy zużycia samochodu, takie chlapanie świadczy o nieszczelnościach silnika i nie powinno występować
_________________
SORENTO 4X4 FULL TIME
  
Admin
06.02.2010 08:22:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #442196
Od: 2009-2-1
To, o czym piszesz, to mogą być tzw. przedmuchy. Biorą się z tego, że pomiędzy pierścieniem a ścianką cylindra jest już na tyle duża odległość, że film olejowy tego nie uszczelnia. W efekcie kompresja przedostaje się z powrotem do skrzyni korbowej, wypychając olej wszystkimi możliwymi ujściami, zaczynając od najsłabszego punktu.
  
Ascrane
06.02.2010 11:33:20
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Polkowice

Posty: 21 #442380
Od: 2010-2-5
Silnik ma 145 tys. przebiegu, przy tem. -24 oC zapalał na dotyk. Znajomy mi powiedział, że to może być zatkana odma ale nie mógł jej znaleźć. Czy to może być to?
_________________
2,5 crdi, EX, automat, 2003, szary metalic, 2hi/4hi/4lo
  
Lee
06.02.2010 12:11:13
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #442462
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 1
Tak - także może być odma zasyfiona(kolokwialnie ujmując).

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.

W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.

W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.

Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.

Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
  
Ascrane
06.02.2010 12:32:57
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Polkowice

Posty: 21 #442519
Od: 2010-2-5
Dziękuję Lee za wyjaśnienie. Niestety nadal nie wiem gdzie w aucie znajduje się ta rurka smutny
_________________
2,5 crdi, EX, automat, 2003, szary metalic, 2hi/4hi/4lo
  
Lee
06.02.2010 13:26:48
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #442587
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 2
Musisz szukać za filtrem powietrza-przeważnie tam są odmy w większości samochodów...połączenie skrzyni korbowej z przewodem ssącym pomiędzy filtrem powietrza a korkiem wlewu oleju.Będzie biegła dodatkowa rurka(wężyk).

edit:gdy zlokalizujesz to zapodaj fotkioczko...będziemy dokładnie wiedzieć co z czym się je wesoły
  
Electra28.03.2024 09:34:48
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » CHLAPANIE OLEJU PRZEZ BAGNET

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny