NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » OPÓR PRZY SKRĘCANIU - CHYBA LSD

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Opór przy skręcaniu - chyba LSD

Tylni most, problem z LSD?
  
ogi_one
04.05.2014 21:57:54
Grupa: Użytkownik

Posty: 7 #1833083
Od: 2014-5-4
Witam,
mam takie objawy - przy skręcaniu ostrym w lewą stronę, a czasami i w prawą czuje jak tył hamuje samochód, czuć lekkie przeskakiwanie i wibracje.
Poprzedni właściciel mówił mi, że w serwisie zalali mu olej bez dodatku do LSD i należy jeszcze wymienić kilka razy olej i będzie OK (lub wypłukać most).
Czy miał może ktoś podobny problem.
  
Electra19.03.2024 10:12:03
poziom 5

oczka
  
Falc77
05.05.2014 09:05:25
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1833360
Od: 2013-4-27
A Ty uwierzyłeś ? Naiwny. On dobrze wiedział co jest. Ja stawiam na rozdzielkę, możesz spróbować wypuścić olej z mostu i zobaczyć jego kolor (podobno niedawno wymieniany jak piszesz) to samo zrób z rozdzielką. Olej musi być czysty, może być lekko ciemnawy jeśli zrobiono na nim kilkadziesiąt tys.km.To dość łatwe do zdiagnozowania. Zobacz jeszcze czy opony są takie same na przedniej i tylniej osi(muszą być identyczne,żadnych różnic bieżnika).
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
upii
05.05.2014 17:07:59
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1833763
Od: 2012-5-26
Miałem podobne objawy. Okazało się ,że przy wymianie oleju mechanik spuścił olej ale zapomniał zalać nowy do skrzynki rozdzielacza ( reduktora). Po zalaniu olejem objawy zniknęły. Miałem szczęście ,że nic się nie zużyło, bo przejechałem kilkaset kilometrów z poziomem oleju ok. 0,1 l a powinno być 2,0 l. Czy to wina reduktora najprościej jest sprawdzić wyjmując bezpiecznik załączania przodu i przejechać się. Jest to bezpiecznik nr 14 znajdujący się w skrzynce wewnętrznej ( klapka po lewej stronie na dole przy kierowcy). Moja Kia to rocznik 2007. W Starszych to chyba ten bezpiecznik jest pod nr. 13.
  
ogi_one
05.05.2014 17:38:03
Grupa: Użytkownik

Posty: 7 #1833788
Od: 2014-5-4
Ok. Dzięki za konkretne podpowiedzi. Dopiero jutro będę mógł wszystko sprawdzić i dam znać co i jak z napędem.
Znalazłem jeszcze taką diagnozę z usterką podobną do mojej, może się komuś przydać: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=6680
  
ogi_one
05.05.2014 20:03:09
Grupa: Użytkownik

Posty: 7 #1833868
Od: 2014-5-4
Zgadza się, to jest bezpiecznik TCCS nr 13 w kijance z 2005. Niestety objawy ustąpiły, ale sprawdziłem napęd 4WD LOW i wszystko się załączyło, w terenie jest ok. Jutro wymieniam olej w reduktorze.
  
Falc77
05.05.2014 21:27:41
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1833922
Od: 2013-4-27
Zobacz czystość oleju, jak będziesz spuszczał. Musi być czysty, lekko brunatny. Znam temat, gdzie w rozdzielce pękają segery i wtedy raz blokuje napędy, raz jest oki., zależy jak się resztki wstawią.W takim przypadku tylko wymiana, a ta boli, niestety smutnysmutny
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
ogi_one
21.05.2014 08:18:27
Grupa: Użytkownik

Posty: 7 #1846336
Od: 2014-5-4
Po wymianie oleju samochód śmiga aż miło.
W reduktorze był czysty ale lekko brązowy(tak jak mówiliście), z przodu czyściutki a z tyłu brudny jak cholera - czyli albo mnie oszukał z tymi wymianami albo tam gdzie rzekomo wymieniał zrobili go w konia.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
  
Falc77
21.05.2014 08:28:36
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1846342
Od: 2013-4-27
może skasowali za wymianę tylko....ważne że czołg śmiga. Powodzenia.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
jackysiedem
05.02.2015 20:44:17
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #2039149
Od: 2013-11-5
    ogi_one pisze:

    Po wymianie oleju samochód śmiga aż miło.
    ...............


Właśnie dzisiaj pozbyłem się takiego samego problemu, stary olej zblokował LSD, niestety przejechałem z zablokowanym tylnym mostem trochę za dużo kilometrów i dodatkowo padł krzyżak przedniego wału i uszczelniacze skrzynki rozdzielczej. Po wypłukaniu i wymianie oleju w tylnym moście (koniecznie z dodatkami do LSD!!!), na skręconych kołach wsteczny i po paru strzałach w moście tarcze odpuściły i jest OK. Radzę pilnować się terminów wymian oleju w moście LSD - co 30tyś, jak w instrukcji no i o oleju żeby był do LSD.
  
Falc77
06.02.2015 12:17:44
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2039454
Od: 2013-4-27
    jackysiedem pisze:

      ogi_one pisze:

      Po wymianie oleju samochód śmiga aż miło.
      ...............


    Właśnie dzisiaj pozbyłem się takiego samego problemu, stary olej zblokował LSD, niestety przejechałem z zablokowanym tylnym mostem trochę za dużo kilometrów i dodatkowo padł krzyżak przedniego wału i uszczelniacze skrzynki rozdzielczej. Po wypłukaniu i wymianie oleju w tylnym moście (koniecznie z dodatkami do LSD!!!), na skręconych kołach wsteczny i po paru strzałach w moście tarcze odpuściły i jest OK. Radzę pilnować się terminów wymian oleju w moście LSD - co 30tyś, jak w instrukcji no i o oleju żeby był do LSD.
Możesz mówić, a prawda jest taka, że 30% posiadaczy stać na utrzymanie terenowego auta. Po co wymiana oleju w moście, zapytał mnie kiedyś jeden użytkownik, jeździ i nic się nie dzieje...do czasu.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
Electra19.03.2024 10:12:03
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » OPÓR PRZY SKRĘCANIU - CHYBA LSD

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny