NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » WYPADANIE ZAPŁONU BŁĄD P0300

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Wypadanie zapłonu błąd P0300

  
chmielut
15.01.2015 20:19:18
Grupa: Użytkownik

Posty: 9 #2024107
Od: 2014-12-3
Witam. Mam od pewnego czasu problem z wypadaniem zapłonu moje SORENTO 3.3 V6 2008r. GAZ Na zimnym silniku gdy podczas jazdy trzymam go równo na obrotach zaczyna mrugać kontrolka czek,która za chwile pali się cały czas. Silnik podczas mrugania kontrolki pracuje tak jakby na pięciu cylindrach w miarę wzrostu temperatury silnik zaczyna pracować dobrze i jest ok. W autku świece są nowe irydowe nowa cewka którą przekładam w cylindrach ale bez efektów. Dodam że sprawdzałem ją również z wypiętym sterownikiem gazowym i jest tak samo.Sprawdzałem Ją kilkakrotnie na komputerze i nigdy nie pokazał wypadania zapłonu na konkretnym cylindrze.
  
Electra19.03.2024 04:47:08
poziom 5

oczka
  
Falc77
15.01.2015 20:24:41
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2024113
Od: 2013-4-27
Błąd P0300 to wypadanie zapłonu na wielu cylindrach...jeśli świece i cewkę wymieniłeś na nowe i nie pomaga też przekładanie, to możliwości są dwie: rozrząd do wymiany, albo silnik do remontu, zawory i głowice od gazu się wyeksploatowały.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
chmielut
15.01.2015 20:33:49
Grupa: Użytkownik

Posty: 9 #2024117
Od: 2014-12-3
    Falc77 pisze:

    Błąd P0300 to wypadanie zapłonu na wielu cylindrach...jeśli świece i cewkę wymieniłeś na nowe i nie pomaga też przekładanie, to możliwości są dwie: rozrząd do wymiany, albo silnik do remontu, zawory i głowice od gazu się wyeksploatowały.


Dodam że mierzone było ciśnienie na cylindrach i jest ok na wszystkich, a gaz to instalacja lpi czyli wtryskiwany jest gaz ciekły a jego temperatura spalania jest identyczna z benzynową.Jeżeli chodzi o rozrząd to jest na łańcuszku i co by było do wymiany.
  
Falc77
15.01.2015 20:46:37
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2024125
Od: 2013-4-27
łańcuszek ? pytanie jest delikatnie mówiąc infantylne wesoły)rozumiem, że na żadnym cyl. różnica nie przekracza 5-7% ? Jeśli tak jest, to podłącz komputer i zobacz kąt wyprzedzenia zapłonu, tam zobaczysz czy łańcuszek nie jest wyciągnięty. Nie myśl, że łańcucha się nie wymienia...wiele aut potrafi na łańcuchu przejechać mniejszy dystans niż na pasku, niestety.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
chmielut
15.01.2015 20:50:56
Grupa: Użytkownik

Posty: 9 #2024131
Od: 2014-12-3
może masz rację sprawdzę ale co myślisz o czujniku położenia wałka rozrządu
  
Falc77
15.01.2015 21:13:42
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2024155
Od: 2013-4-27
Czujnik położenia wałka tylko zlicza obroty, komputer pokazuje błąd czujnika, co tak naprawdę jest rozciągniętym łańcuchem. Przerabiałem to w wielu autach z łańcuchem. Zawsze człowiek się łudzi, że to czujnik, wymienia go, ale to nic nie daje. Rozejrzyj się za łańcuchami i dobrym mechanikiem.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
chmielut
15.01.2015 21:17:16
Grupa: Użytkownik

Posty: 9 #2024163
Od: 2014-12-3
ok tylko z tym mechanikiem będzie problem. Ale ciągle mnie zastanawia czemu jest tylko tak na całkowicie wystudzonym silniku a na ciepłym jest ok.
  
Falc77
15.01.2015 22:11:03
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2024243
Od: 2013-4-27
Rozumiem, że pomiar ciśnienia robiłeś na ciepłym i zimnym i różnic nie było ? Na zimnym silniku masz przyspieszony zapłon i zwiększoną dawkę paliwa, przez co pracuje równiej. Po rozgrzaniu dawka zostaje zmniejszona i zapłon wyrównany a także olej rozrzedzony temp a łańcuch jest napinany ciśnieniem oleju.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
chmielut
15.01.2015 22:42:38
Grupa: Użytkownik

Posty: 9 #2024262
Od: 2014-12-3
tego nie wiem ale chyba tylko na zimnym sprawdzał. Ale ja mam nierówną pracę silnika tylko na zimnym silniku a Piszesz że równiej powinien pracować na zimnym
  
Falc77
16.01.2015 08:43:19
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2024392
Od: 2013-4-27
Musisz sprawdzić ciśnienie na zimnym i ciepłym. Kiedy jest zimny, pracuje na benzynie jak mniemam, a po rozgrzaniu przechodzi na gaz i pracuje płynnie ? więc może problem leży w kwestii wtryskiwaczy, któryś leje ?
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
chmielut
16.01.2015 19:50:53
Grupa: Użytkownik

Posty: 9 #2024855
Od: 2014-12-3
Dzięki za zainteresowanie tematem.Sprawdzę to ciśnienie na ciepłym silniku co do wtryskiwaczy to na benzynie czy na gazie jest tak samo.
  
Electra19.03.2024 04:47:08
poziom 5

oczka
  
jurhagler
17.01.2015 14:02:59
Grupa: Użytkownik

Posty: 2 #2025228
Od: 2014-12-16
    chmielut pisze:

    Witam. Mam od pewnego czasu problem z wypadaniem zapłonu moje SORENTO 3.3 V6 2008r. GAZ Na zimnym silniku gdy podczas jazdy trzymam go równo na obrotach zaczyna mrugać kontrolka czek,która za chwile pali się cały czas. Silnik podczas mrugania kontrolki pracuje tak jakby na pięciu cylindrach w miarę wzrostu temperatury silnik zaczyna pracować dobrze i jest ok. W autku świece są nowe irydowe nowa cewka którą przekładam w cylindrach ale bez efektów. Dodam że sprawdzałem ją również z wypiętym sterownikiem gazowym i jest tak samo.Sprawdzałem Ją kilkakrotnie na komputerze i nigdy nie pokazał wypadania zapłonu na konkretnym cylindrze.

A płyn chłodniczy ci kolego nie ubywa , a na korku wlewu oleju nie skrapla sie płyn lub robi biały smar bo może być to uszczelka głowicy.Objaw nierówna praca na zimnym silniku po chwili wszystko OK
  
chmielut
17.01.2015 22:13:34
Grupa: Użytkownik

Posty: 9 #2025438
Od: 2014-12-3
Powiem szczerze że nie patrzyłem ale zaraz sprawdzę może.mechanik zajrzał mi pod pokrywę zaworów i wyjmował zawór zmiennych faz rozrządu i czyścił go i teraz objawy są silniejsze niż były. Na innym komputerze wyskoczył błąd czujnika temp. oleju sam już nie wiem co myśleć.
  
Falc77
18.01.2015 08:55:47
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2025578
Od: 2013-4-27
Czujnik temp oleju to niejako przypadkiem i nie patrz na takie wskazanie. Ciekawe wskazanie jeśli chodzi o wariator, może tylko on jest do wymiany. To nie jest wieczna część i w większości aut wyposażonych w takowe urządzenie podlega ono wcześniej /fiat/ czy później/honda/ wymianie. Kwestia przebiegu i częstości wymian oleju.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » WYPADANIE ZAPŁONU BŁĄD P0300

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny