NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » BLOKADA TERENIE.

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Blokada terenie.

  
Techmann
05.02.2015 09:42:01
Grupa: Użytkownik

Posty: 2 #2038718
Od: 2013-12-20


Ilość edycji wpisu: 1
Witam,

Problem z moja kia 2004,2.5 140 KM, manual 4x4 aut/4x4 low.
Miałem taka sytuacje:

Auto zatrzymało się w błotnych koleinach i lekko przechylone na stronę kierowcy nie mogło wyjechać.
Dało się słychać strzelanie/przeskakiwanie czegoś z przodu napędu - teraz wiem ze to chyba słynny łańcuch.
Ale co mnie zastanawia to brak jakiejkolwiek kontroli uślizgu kol – cos na wzór blokady. Przy lekko odciążonych prawych kolach myślałem ze bez traktora to nie wyjadę. Dobrze ze ktoś naciął brzozowych gałęzi na miotły.

Pytanie 1 . Jak to jest z tym 4x4 auto – jest jakaś forma blokady/kontroli uślizgu miedzy obiema stronami osi (blokada, ESP ect.)
pozdrawiam
  
Electra19.03.2024 04:14:59
poziom 5

oczka
  
orze
05.02.2015 10:28:47
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 43 #2038748
Od: 2013-1-23
Wszystko jest opisane na www.klubsorento.pl
Zastanawiam się czemu ludzie rejestrujecie się na martwym forum,chyba dlatego,że nikt nad niczym tu nie panuje brak administratorów i można pisać co się chce i tak nikt tego nie usunie pan zielonypan zielonypan zielonypan zielonypan zielony
  
gto
05.02.2015 16:28:53
Grupa: Użytkownik

Posty: 7 #2038954
Od: 2013-11-6
Mozesz miec tylkp szpere esp od 2006 roku zadnej blokady nie ma kolego po prostu trzeba wyczuc auto i nauczyc sie go w terenie
  
twaz
05.02.2015 17:36:04
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 122 #2038991
Od: 2013-1-4
Nie do konca pewne to co napisales -trzeszczenie podobne do przeskakiwania jest jak włącza się ESP (podobne do trzeszczenia ABS) Tyle ze ja mialem kia manual 4x4 aut/4x4 low ale z roku 2007. Jesli masz obok przełącznika 4x4 , guzik z napisem ESP, to moze poprostu trzeszczal ESP a nie łańcuch... U Ciebie własnie mogł blokowac kola prawe po to żeby lewe ciągnęły z większą siłą.. Dodatkowo zmniejsza moc silnika jesli zbyt mocno dajesz w pedal, bo jak kola wirują to też niema ciagu -mozesz jedynie zagrzebac sie bardziej.
To że utknąłeś w błocie to nie taka dziwna sprawa. Raz wjechalem na grząską łąkę, zaledwie na głębokość opon a meczylem sie z tym jakies pół godziny (sucha trawa i te sprawy...) Bloto jest gorsze od śniegu -oblepiają się opony i niema ciągu, a opory gorsze niz w sniegu.. ESP wylącza się wciskajac wspomniany guzik, wtedy nie trzeszczy i można sobie bączki robić wesoły bo inaczej sie nie da..pan zielony
  
twaz
05.02.2015 17:46:09
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 122 #2038999
Od: 2013-1-4
"Pytanie 1 . Jak to jest z tym 4x4 auto – jest jakaś forma blokady/kontroli uślizgu miedzy obiema stronami osi (blokada, ESP ect.)
pozdrawiam"

4X4 Auto -jest to staly napęd na tylną oś jednak przy poslizgu kół tylnych załącza też przednią. Dobre to jest, bo nawet przy codziennej jeździe, pod góre, na szutrze albo sniegu -rusza a nie buksuje...

4X4 Low jest to staly napęd na obie osie (przednia oś z tylną zblokowana na stale -zalecane tylko w ciezkim terenie.. Na twardej nawierzchni tylko w koniecznosci, np. zeby coś przeciągnać..
  
sorek12345
05.02.2015 19:12:21
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #2039063
Od: 2014-11-2
witam mialem ten problem sprobuj ustawic sie na wprost na miekkim gruncie i dac mu ostro jezeli zacznie trzaskac to masz problem z reduktorem wtedy napisz i podaj numer telefonu to porozmawiamy
  
Electra19.03.2024 04:14:59
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » BLOKADA TERENIE.

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny