NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ELEKTRYKA » SCHEMAT ROZRUSZNIK

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

schemat rozrusznik

  
danielp83
10.12.2012 15:48:32
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1068881
Od: 2012-12-10
Witam,
Potrzebuję schemat zasilania rozrusznika. Przez cały czas jest napięcie na rozrusznik. W nocy auto samo próbowało odpalić. Rozrusznik mam do wymiany, spalił się wirnik. Przekaźnik rozrusznika jest załączony cały czas. Odpiąłem kostkę stacyjki nic nie pomogło. Podejrzewam zwarcie w instalacji.
danielp83
  
Electra29.03.2024 16:26:19
poziom 5

oczka
  
jacek7331
10.12.2012 16:11:08
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #1068898
Od: 2012-10-16
poszukaj w google jest tego troche może nawet tutaj www.kia-hotline.com tak poza tym to forum jest w stanie likwidacji pozdrawiam Jacek
  
kaczabb
10.12.2012 16:44:28
Grupa: Użytkownik

Posty: 2 #1068935
Od: 2011-8-2
siema , a probowales zobaczycna przekazniki ??? moze ktorys sie zacial - mi sie zacinal od klimy , zanim wymienilem to czasem trzeba bylo postukac...
  
danielp83
10.12.2012 17:28:26
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1068957
Od: 2012-12-10
    kaczabb pisze:

    siema , a probowales zobaczycna przekazniki ??? moze ktorys sie zacial - mi sie zacinal od klimy , zanim wymienilem to czasem trzeba bylo postukac...




Przekaźnik jest ok, jak go wyjmuję i wkładam to załącza i rozłącza. Słychać jak "tyka"
  
brylantbk
11.12.2012 10:35:06
Grupa: Użytkownik

Posty: 14 #1069366
Od: 2012-8-27
sprawdź elektrowłącznik może na nim jest zwarcie,ale z tego co piszesz to raczej przekaźnik, więc zamień przekaźnik na inny, ale wcześniej sprawdź zasilanie i sterowanie przekaźnika (+30,- masa, 85 i 86 (-&+)sterowanie przekaźnika) rozrusznik to chyba najprostszy układ,
  
danielp83
11.12.2012 10:47:50
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1069373
Od: 2012-12-10
    brylantbk pisze:

    sprawdź elektrowłącznik może na nim jest zwarcie,ale z tego co piszesz to raczej przekaźnik, więc zamień przekaźnik na inny, ale wcześniej sprawdź zasilanie i sterowanie przekaźnika (+30,- masa, 85 i 86 (-&+)sterowanie przekaźnika) rozrusznik to chyba najprostszy układ,


Na 85 jest + cały czas. Na 86 jest masa też cały czas. Jak odłączę wtyczkę od skrzynki bezpieczników to masa z 86 znika. Więc podejrzewam kabelek, który podaje masę na przekaźnik. Może gdzieś zwiera do blachy. Pytanie czy ten kabelek idzie bezpośrednio do kostki stacyjki czy też do innego przekaźnika?
  
brylantbk
11.12.2012 15:20:02
Grupa: Użytkownik

Posty: 14 #1069554
Od: 2012-8-27
    danielp83 pisze:

      brylantbk pisze:

      sprawdź elektrowłącznik może na nim jest zwarcie,ale z tego co piszesz to raczej przekaźnik, więc zamień przekaźnik na inny, ale wcześniej sprawdź zasilanie i sterowanie przekaźnika (+30,- masa, 85 i 86 (-&+)sterowanie przekaźnika) rozrusznik to chyba najprostszy układ,


    Na 85 jest + cały czas. Na 86 jest masa też cały czas. Jak odłączę wtyczkę od skrzynki bezpieczników to masa z 86 znika. Więc podejrzewam kabelek, który podaje masę na przekaźnik. Może gdzieś zwiera do blachy. Pytanie czy ten kabelek idzie bezpośrednio do kostki stacyjki czy też do innego przekaźnika?


troszkę zamieszałem z tym opisem, ale generalnie jeśli dobrze sprawdzałeś to masz problem ze sterowaniem.
ja bym tak to sprawdzał: jeżeli to zwykły przekaźnik to nie ma problemu, a jeśli to przekaźnik daewoo/kia taki, który można odwrotnie włożyć to najpierw trzeba ustalić pozycje przekaźnika:
1)zdjąć konektor z rozrusznika i sprawdzić gdzie jest 87 na przekaźniku
2)ustalić gdzie jest +30 (na wyłączonym kluczyku lub/i wypiętej kostce stacyjki-ustalić stały (+)zasilanie na przekaźniku)
3)a potem sterowanie: czyli powinna być stała masa (-) i (+)tylko w pozycji start, albo odwrotnie jeśli sterowane jest(-)z komputera
3')jeśli jest jednocześnie (+ i -) na 85 i 86 sterowaniu to trzeba ustalić czym jest sterowany przekaźnik (najprostsza metoda odłączyć ECU i sprawdzić czy będzie kręcił jeśli nie to masz problem ze sterownikiem, jeśli nadal będzie kręcił a przekonany jesteś że sterowanie jest z ecu to masz problem z instalacją
3'')gdyby sterowanie byłoby (+)to przetarty przewód zrobiłby zwarcie do masy i paliłby bezpiecznik, zwarcie sterowania + do + to raczej rzadkość
pozdrawiam i powodzenia



  
danielp83
12.12.2012 17:02:29
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1070426
Od: 2012-12-10
Usterka zdiagnozowana i usunięta. W skrzynce bezpieczników w kabinie przy nodze kierowcy wilgoć spowodowała, że na bezpieczniku był cały czas +.
Kąpiel w odrdzewiaczu i suszenie pomogło.
  
Electra29.03.2024 16:26:19
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ELEKTRYKA » SCHEMAT ROZRUSZNIK

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny