NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » DIAGNOSTYKA » KODY BŁEDÓW OBD

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Kody błedów OBD

  
Lee
02.12.2009 21:15:59
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #379742
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 5
Jak zrozumieć kody błędów OBDII
Jedną z wymaganych funkcji systemu OBDII (2 generacja systemu OBD, w wersji europejskiej zwane EOBD - European On Board Diagnostic) jest zapamiętywanie błędów związanych z usterkami mogącymi mieć wpływ na toksyczność spalin oraz zasygnalizowanie tego kontrolką MIL (Malfunction Indicator Light) zwaną przez niektórych producentów Check Engine.
Kod błędu DTC (ang. Diagnostic Trouble Code) jest to ustandaryzowany kod usterki składający się z litery (P, C, B lub U) opisującej w którym układzie samochodu wystąpił błąd oraz 4 cyfr opisujących konkretny błąd.
W zrozumieniu struktury kodu błędu pomoże poniższy przykład:

P B - nadwozie (Body)
C - podwozie (Chassis)
P - układ napędowy (Powertrain)
U - komunikacja (Network Communication)
0 0 - kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
1 - specyficzny kod producenta
2 - kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
3 - kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE

3 Podsystem:
1 - Układ paliwowy i dolotowy
2 - Układ paliwowy i dolotowy - obwód wtryskiwaczy
3 - Układ zapłonowy
4 - Zewnętrzne układy kontroli emisji
5 - Systemy kontroli prędkości i biegu jałowego
6 - Obwody wyjściowe komputera
7 - Przeniesienie napędu
8 - Przeniesienie napędu
Systemy OBDII rozróżniają 2 typy usterek:
Typ A
(usterki poważne)
Usterki związane z emisją spalin
Zapalają kontrolkę MIL po jednokrotnym wystąpieniu usterki podczas cyklu jazdy
Zapamiętują "zamrożoną ramkę" i kod błędu.
Typ B
(usterki mniej poważne)
Usterki związane z emisją spalin
Zapamiętują usterkę oczekującą po wystąpieniu usterki podczas pojedyńczego cyklu jazdy
Jeżeli błąd nie wystąpi ponownie mogą usunąć kod usterki oczekującej
Zapalają kontrolkę MIL, zapamiętują "zamrożoną ramkę" i kod błędu po dwukrotnym wystąpieniu usterki podczas cyklu jazdy

B0100,"Poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
B0101,"Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0102,"Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
B0103,"Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
B0105,"Poduszka powietrzna pasażera - usterka"
B0106,"Poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0107,"Poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
B0108,"Poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
B0110,"Boczna poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
B0111,"Boczna poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0112,"Boczna poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
B0113,"Boczna poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
B0115,"Boczna poduszka powietrzna pasażera - usterka"
B0116,"Boczna poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0117,"Boczna poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
B0118,"Boczna poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
B0120,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
B0121,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0122,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
B0123,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0125,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
B0126,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0127,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
B0128,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał wejściowy"
B0130,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
B0131,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0132,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
B0133,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0135,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
B0136,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0137,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
B0138,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał wejściowy"
B0300,"Obwód wentylatora chłodzącego #1 - usterka"
B0301,"Obwód wentylatora chłodzącego #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0302,"Obwód wentylatora chłodzącego #1 - niski sygnał wejściowy"
B0303,"Obwód wentylatora chłodzącego #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0305,"Obwód wentylatora chłodzącego #2 - usterka"
B0306,"Obwód wentylatora chłodzącego #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0307,"Obwód wentylatora chłodzącego #2 - niski sygnał wejściowy"
B0308,"Obwód wentylatora chłodzącego #2 - wysoki sygnał wejściowy"
B0310,"Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0311,"Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0312,"Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0313,"Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0315,"Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0316,"Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0317,"Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0318,"Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0320,"Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0321,"Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0322,"Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0323,"Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0325,"Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0326,"Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0327,"Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0328,"Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0330,"Czujnik temp. powietrza zewnętrznego - usterka"
B0331,"Czujnik temp. powietrza zewnętrznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0332,"Czujnik temp. powietrza zewnętrznego - niski sygnał wejściowy"
B0333,"Czujnik temp. powietrza zewnętrznego - wysoki sygnał wejściowy"
B0335,"Czujnik #1 temp. powietrza wewnętrznego - usterka"
B0336,"Czujnik #1 temp. powietrza wewnętrznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0337,"Czujnik #1 temp. powietrza wewnętrznego - niski sygnał wejściowy"
B0338,"Czujnik #1 temp. powietrza wewnętrznego - wysoki sygnał wejściowy"
B0340,"Czujnik #2 temp. powietrza wewnętrznego - usterka"
B0341,"Czujnik #2 temp. powietrza wewnętrznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0342,"Czujnik #2 temp. powietrza wewnętrznego - niski sygnał wejściowy"
B0343,"Czujnik #2 temp. powietrza wewnętrznego - wysoki sygnał wejściowy"
B0345,"Czujnik #1 ładowania słonecznego - usterka"
B0346,"Czujnik #1 ładowania słonecznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0347,"Czujnik #1 ładowania słonecznego - niski sygnał wejściowy"
B0348,"Czujnik #1 ładowania słonecznego - wysoki sygnał wejściowy"
B0350,"Czujnik #2 ładowania słonecznego - usterka"
B0351,"Czujnik #2 ładowania słonecznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0352,"Czujnik #2 ładowania słonecznego - niski sygnał wejściowy"
B0353,"Czujnik #2 ładowania słonecznego - wysoki sygnał wejściowy"
B0355,"Silnik dmuchawy #1, obwód prędkości - usterka"
B0356,"Silnik dmuchawy #1, obwód prędkości - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0357,"Silnik dmuchawy #1, obwód prędkości - niski sygnał wejściowy"
B0358,"Silnik dmuchawy #1, obwód prędkości - wysoki sygnał wejściowy"
B0360,"Silnik dmuchawy #1, obwód zasilania - usterka"
B0361,"Silnik dmuchawy #1, obwód zasilania - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0362,"Silnik dmuchawy #1, obwód zasilania - niski sygnał wejściowy"
B0363,"Silnik dmuchawy #1, obwód zasilania - wysoki sygnał wejściowy"
B0365,"Silnik dmuchawy #1, obwód masy - usterka"
B0366,"Silnik dmuchawy #1, obwód masy - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0367,"Silnik dmuchawy #1, obwód masy - niski sygnał wejściowy"
B0368,"Silnik dmuchawy #1, obwód masy - wysoki sygnał wejściowy"
B0370,"Czujnik temp. po wysokiej stronie klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0371,"Czujnik temp. po wysokiej stronie klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0372,"Czujnik temp. po wysokiej stronie klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0373,"Czujnik temp. po wysokiej stronie klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0375,"Czujnik temp. wlotu parownika klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0376,"Czujnik temp. wlotu parownika klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0377,"Czujnik temp. wlotu parownika klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0378,"Czujnik temp. wlotu parownika klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0380,"Klimatyzacja (A/C) - podciśnienie czynnika chłodzącego"
B0381,"Klimatyzacja (A/C) - nadciśnienie czynnika chłodzącego"
B0400,"Kontrola przepływu powietrza #1 - odszraniacz - usterka"
B0401,"Kontrola przepływu powietrza #1 - odszraniacz - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0402,"Kontrola przepływu powietrza #1 - odszraniacz - niski sygnał wejściowy"
B0403,"Kontrola przepływu powietrza #1 - odszraniacz - wysoki sygnał wejściowy"
B0405,"Kontrola przepływu powietrza #2 - podgrzewacz - usterka"
B0406,"Kontrola przepływu powietrza #2 - podgrzewacz - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0407,"Kontrola przepływu powietrza #2 - podgrzewacz - niski sygnał wejściowy"
B0408,"Kontrola przepływu powietrza #2 - podgrzewacz - wysoki sygnał wejściowy"
B0410,"Kontrola przepływu powietrza #3 - (blend) - usterka"
B0411,"Kontrola przepływu powietrza #3 - (blend) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0412,"Kontrola przepływu powietrza #3 - (blend) - niski sygnał wejściowy"
B0413,"Kontrola przepływu powietrza #3 - (blend) - wysoki sygnał wejściowy"
B0415,"Kontrola przepływu powietrza #4 - odpowietrznik - usterka"
B0416,"Kontrola przepływu powietrza #4 - odpowietrznik - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0417,"Kontrola przepływu powietrza #4 - odpowietrznik - niskie wejście"
B0418,"Kontrola przepływu powietrza #4 - odpowietrznik - wysokie wejście"
B0420,"Kontrola przepływu powietrza #5 - A/C - usterka"
B0421,"Kontrola przepływu powietrza #5 - A/C - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0422,"Kontrola przepływu powietrza #5 - A/C - niski sygnał wejściowy"
B0423,"Kontrola przepływu powietrza #5 - A/C - wysoki sygnał wejściowy"
B0425,"Kontrola przepływu powietrza #6 - recyrkulacja - usterka"
B0426,"Kontrola przepływu powietrza #6 - recyrkulacja - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0427,"Kontrola przepływu powietrza #6 - recyrkulacja - niski sygnał wejściowy"
B0428,"Kontrola przepływu powietrza #6 - recyrkulacja - wysoki sygnał wejściowy"
B0430,"Obwód odszraniania tylnej szyby - usterka"
B0431,"Obwód odszraniania tylnej szyby - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0432,"Obwód odszraniania tylnej szyby - niski sygnał wejściowy"
B0433,"Obwód odszraniania tylnej szyby - wysoki sygnał wejściowy"
B0435,"Obwód ustawienia klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0436,"Obwód ustawienia klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0437,"Obwód ustawienia klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0438,"Obwód ustawienia klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0440,"Obwód sprzężenia zwrotnego sterowania głowicy #1 - usterka"
B0441,"Obwód sprzężenia zwrotnego sterowania głowicy #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0442,"Obwód sprzężenia zwrotnego sterowania głowicy #1 - niski sygnał wejściowy"
B0443,"Obwód sprzężenia zwrotnego sterowania głowicy #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0445,"Obwód sprzężenia zwrotnego sterowania głowicy #2 - usterka"
B0446,"Obwód sprzężenia zwrotnego sterowania głowicy #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0447,"Obwód sprzężenia zwrotnego sterowania głowicy #2 - niski sygnał wejściowy"
B0448,"Obwód sprzężenia zwrotnego sterowania głowicy #2 - wysoki sygnał wejściowy"
B0500,"Kierunkowskaz prawy - usterka"
B0501,"Kierunkowskaz prawy - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0502,"Kierunkowskaz prawy - niski sygnał wejściowy"
B0503,"Kierunkowskaz prawy - wysoki sygnał wejściowy"
B0505,"Kierunkowskaz lewy - usterka"
B0506,"Kierunkowskaz lewy - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0507,"Kierunkowskaz lewy - niski sygnał wejściowy"
B0508,"Kierunkowskaz lewy - wysoki sygnał wejściowy"
B0510,"Wskaźniki świateł przednich - usterka"
B0511,"Wskaźniki świateł przednich - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0512,"Wskaźniki świateł przednich - niski sygnał wejściowy"
B0513,"Wskaźniki świateł przednich - wysoki sygnał wejściowy"
B0515,"Obwód prędkościomierza - usterka"
B0516,"Obwód prędkościomierza - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0517,"Obwód prędkościomierza - niski sygnał wejściowy"
B0518,"Obwód prędkościomierza - wysoki sygnał wejściowy"
B0520,"Obwód obrotomierza - usterka"
B0521,"Obwód obrotomierza - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0522,"Obwód obrotomierza - niski sygnał wejściowy"
B0523,"Obwód obrotomierza - wysoki sygnał wejściowy"
B0525,"Obwód wskaźnika temperatury - usterka"
B0526,"Obwód wskaźnika temperatury - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0527,"Obwód wskaźnika temperatury - niski sygnał wejściowy"
B0528,"Obwód wskaźnika temperatury - wysoki sygnał wejściowy"
B0530,"Wskaźnik poziomu paliwa - usterka"
B0531,"Wskaźnik poziomu paliwa - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0532,"Wskaźnik poziomu paliwa - niski sygnał wejściowy"
B0533,"Wskaźnik poziomu paliwa - wysoki sygnał wejściowy"
B0535,"Obwód turbodoładowania - usterka"
B0536,"Obwód turbodoładowania - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0537,"Obwód turbodoładowania - niski sygnał wejściowy"
B0538,"Obwód turbodoładowania - wysoki sygnał wejściowy"
B0540,"Wskaźnik mocowania pasa bezpieczeństwa - usterka"
B0541,"Wskaźnik mocowania pasa bezpieczeństwa - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0542,"Wskaźnik mocowania pasa bezpieczeństwa - niski sygnał wejściowy"
B0543,"Wskaźnik mocowania pasa bezpieczeństwa - wysoki sygnał wejściowy"
B0545,"Wskaźnik drzwi niezamkniętych #1 - usterka"
B0546,"Wskaźnik drzwi niezamkniętych #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0547,"Wskaźnik drzwi niezamkniętych #1 - niski sygnał wejściowy"
B0548,"Wskaźnik drzwi niezamkniętych #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0550,"Wskaźnik drzwi niezamkniętych #2 - usterka"
B0551,"Wskaźnik drzwi niezamkniętych #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0552,"Wskaźnik drzwi niezamkniętych #2 - niski sygnał wejściowy"
B0553,"Wskaźnik drzwi niezamkniętych #2 - wysoki sygnał wejściowy"
B0555,"Wskaźnik hamulca - usterka"
B0556,"Wskaźnik hamulca - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0557,"Wskaźnik hamulca - niski sygnał wejściowy"
B0558,"Wskaźnik hamulca - wysoki sygnał wejściowy"
B0560,"Lampka kontrolna poduszki powietrznej #1 - usterka"
B0561,"Lampka kontrolna poduszki powietrznej #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0562,"Lampka kontrolna poduszki powietrznej #1 - niski sygnał wejściowy"
B0563,"Lampka kontrolna poduszki powietrznej #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0565,"Obwód zabezpieczenia informacji - usterka"
B0566,"Obwód zabezpieczenia informacji - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0567,"Obwód zabezpieczenia informacji - niski sygnał wejściowy"
B0568,"Obwód zabezpieczenia informacji - wysoki sygnał wejściowy"
B0600,"Błąd konfiguracji opcji"
B0601,"Zerowanie /reset/ KAM"
B0602,"Układ nadzorujący COP - usterka"
B0603,"Pamięć EEPROM - błąd zapisu"
B0604,"Pamięć EEPROM - błąd kalibracji"
B0605,"Pamięć EEPROM - błąd sumy kontrolnej"
B0606,"Uszkodzenie pamięci RAM"
B0607,"Błąd wewnętrzny"
B0608,"Błąd inicjalizacji"
B0800,"Obwód zasilania urządzenia #1 - usterka"
B0801,"Obwód zasilania urządzenia #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0802,"Obwód zasilania urządzenia #1 - niski sygnał wejściowy"
B0803,"Obwód zasilania urządzenia #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0805,"Obwód zasilania urządzenia #2 - usterka"
B0806,"Obwód zasilania urządzenia #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0807,"Obwód zasilania urządzenia #2 - niski sygnał wejściowy"
B0808,"Obwód zasilania urządzenia #2 - wysoki sygnał wejściowy"
B0810,"Obwód zasilania urządzenia #3 - usterka"
B0811,"Obwód zasilania urządzenia #3 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0812,"Obwód zasilania urządzenia #3 - niski sygnał wejściowy"
B0813,"Obwód zasilania urządzenia #3 - wysoki sygnał wejściowy"
B0815,"Obwód masy urządzenia #1 - usterka"
B0816,"Obwód masy urządzenia #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0817,"Obwód masy urządzenia #1 - niski sygnał wejściowy"
B0818,"Obwód masy urządzenia #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0820,"Obwód masy urządzenia #2 - usterka"
B0821,"Obwód masy urządzenia #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0822,"Obwód masy urządzenia #2 - niski sygnał wejściowy"
B0823,"Obwód masy urządzenia #2 - wysoki sygnał wejściowy"
B0825,"Obwód masy urządzenia #3 - usterka"
B0826,"Obwód masy urządzenia #3 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0827,"Obwód masy urządzenia #3 - niski sygnał wejściowy"
B0828,"Obwód masy urządzenia #3 - wysoki sygnał wejściowy"
B0830,"Obwód zapłonu #0 - usterka"
B0831,"Obwód zapłonu #0 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0832,"Obwód zapłonu #0 - niski sygnał wejściowy"
B0833,"Obwód zapłonu #0 - wysoki sygnał wejściowy"
B0835,"Obwód zapłonu #1 - usterka"
B0836,"Obwód zapłonu #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0837,"Obwód zapłonu #1 - niski sygnał wejściowy"
B0838,"Obwód zapłonu #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0840,"Obwód zapłonu #3 - usterka"
B0841,"Obwód zapłonu #3 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0842,"Obwód zapłonu #3 - niski sygnał wejściowy"
B0843,"Obwód zapłonu #3 - wysoki sygnał wyjściowy"
B0845,"Obwód napięcia odniesienia 5V - usterka"
B0846,"Obwód napięcia odniesienia 5V - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0847,"Obwód napięcia odniesienia 5V - niski sygnał wejściowy"
B0848,"Obwód napięcia odniesienia 5V - wysoki sygnał wejściowy"
B0850,"Obwód akumulatora (czystego) - usterka"
B0851,"Obwód akumulatora (czystego) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0852,"Obwód akumulatora (czystego) - niski sygnał wejściowy"
B0853,"Obwód akumulatora (czystego) - wysoki sygnał wejściowy"
B0855,"Obwód akumulatora (zanieczyszczonego) - usterka"
B0856,"Obwód akumulatora (zanieczyszczonego) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0857,"Obwód akumulatora (zanieczyszczonego) - niski sygnał wejściowy"
B0858,"Obwód akumulatora (zanieczyszczonego) - wysoki sygnał wejściowy"
B0859,"Napięcie systemu - sygnał zbyt niski"
B0860,"Napięcie systemu - sygnał zbyt wysoki"
C0200,"Czujnik prędkości koła prawy przedni - usterka"
C0201,"Czujnik prędkości koła prawy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0202,"Czujnik prędkości koła prawy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0203,"Czujnik prędkości koła prawy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0205,"Czujnik prędkości koła lewy przedni - usterka"
C0206,"Czujnik prędkości koła lewy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0207,"Czujnik prędkości koła lewy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0208,"Czujnik prędkości koła lewy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0210,"Czujnik prędkości koła prawy tylny - usterka"
C0211,"Czujnik prędkości koła prawy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0212,"Czujnik prędkości koła prawy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0213,"Czujnik prędkości koła prawy tylny - wysoki sygnał wyjściowy"
C0215,"Czujnik prędkości koła lewy tylny - usterka"
C0216,"Czujnik prędkości koła lewy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0217,"Czujnik prędkości koła lewy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0218,"Czujnik prędkości koła lewy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0220,"Czujnik prędkości tylnych kół - usterka"
C0221,"Czujnik prędkości tylnych kół - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0222,"Czujnik prędkości tylnych kół - niski sygnał wejściowy"
C0223,"Czujnik prędkości tylnych kół - wysoki sygnał wejściowy"
C0225,"Czujnik prędkości kół - błąd częstotliwości"
C0226,"Elektromagnes/miernik #1 ABS prawy przedni - usterka"
C0227,"Elektromagnes/miernik #1 ABS prawy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0228,"Elektromagnes/miernik #1 ABS prawy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0229,"Elektromagnes/miernik #1 ABS prawy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0231,"Elektromagnes/miernik #2 ABS prawy przedni - usterka"
C0232,"Elektromagnes/miernik #2 ABS prawy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0233,"Elektromagnes/miernik #2 ABS prawy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0234,"Elektromagnes/miernik #2 ABS prawy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0236,"Elektromagnes/miernik #1 ABS lewy przedni - usterka"
C0237,"Elektromagnes/miernik #1 ABS lewy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0238,"Elektromagnes/miernik #1 ABS lewy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0239,"Elektromagnes/miernik #1 ABS lewy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0241,"Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy przedni - usterka"
C0242,"Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0243,"Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0244,"Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0246,"Elektromagnes/miernik #1 ABS prawy tylny - usterka"
C0247,"Elektromagnes/miernik #1 ABS prawy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0248,"Elektromagnes/miernik #1 ABS prawy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0249,"Elektromagnes/miernik #1 ABS prawy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0251,"Elektromagnes/miernik #2 ABS prawy tylny - usterka"
C0252,"Elektromagnes/miernik #2 ABS prawy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0253,"Elektromagnes/miernik #2 ABS prawy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0254,"Elektromagnes/miernik #2 ABS prawy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0256,"Elektromagnes/miernik #1 ABS lewy tylny - usterka"
C0257,"Elektromagnes/miernik #1 ABS lewy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0258,"Elektromagnes/miernik #1 ABS lewy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0259,"Elektromagnes/miernik #1 ABS lewy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0261,"Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy tylny - usterka"
C0262,"Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0263,"Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0264,"Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0266,"Obwód silnika pompy - usterka"
C0267,"Obwód silnika pompy - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0268,"Obwód silnika pompy - niski sygnał wejściowy"
C0269,"Obwód silnika pompy - wysoki sygnał wejściowy"
C0271,"Obwód przekaźnika silnika pompy - usterka"
C0272,"Obwód przekaźnika silnika pompy - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0273,"Obwód przekaźnika silnika pompy - niski sygnał wejściowy"
C0274,"Obwód przekaźnika silnika pompy - wysoki sygnał wejściowy"
C0276,"Obwód przekaźnika zaworu - usterka"
C0277,"Obwód przekaźnika zaworu - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0278,"Obwód przekaźnika zaworu - niski sygnał wejściowy"
C0279,"Obwód przekaźnika zaworu - wysoki sygnał wejściowy"
C0300,"Elektromagnes/miernik TCS #1 prawy przedni - usterka"
C0301,"Elektromagnes/miernik TCS #1 prawy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0302,"Elektromagnes/miernik TCS #1 prawy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0303,"Elektromagnes/miernik TCS #1 prawy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0305,"Elektromagnes/miernik TCS #2 prawy przedni - usterka"
C0306,"Elektromagnes/miernik TCS #2 prawy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0307,"Elektromagnes/miernik TCS #2 prawy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0308,"Elektromagnes/miernik TCS #2 prawy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0310,"Elektromagnes/miernik TCS #1 lewy przedni - usterka"
C0311,"Elektromagnes/miernik TCS #1 lewy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0312,"Elektromagnes/miernik TCS #1 lewy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0313,"Elektromagnes/miernik TCS #1 lewy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0315,"Elektromagnes/miernik TCS #2 lewy przedni - usterka"
C0316,"Elektromagnes/miernik TCS #2 lewy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0317,"Elektromagnes/miernik TCS #2 lewy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0318,"Elektromagnes/miernik TCS #2 lewy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0320,"Elektromagnes/miernik TCS #1 prawy tylny - usterka"
C0321,"Elektromagnes/miernik TCS #1 prawy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0322,"Elektromagnes/miernik TCS #1 prawy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0323,"Elektromagnes/miernik TCS #1 prawy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0325,"Elektromagnes/miernik TCS #2 prawy tylny - usterka"
C0326,"Elektromagnes/miernik TCS #2 prawy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0327,"Elektromagnes/miernik TCS #2 prawy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0328,"Elektromagnes/miernik TCS #2 prawy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0330,"Elektromagnes/miernik TCS #1 lewy tylny - usterka"
C0331,"Elektromagnes/miernik TCS #1 lewy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0332,"Elektromagnes/miernik TCS #1 lewy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0333,"Elektromagnes/miernik TCS #1 lewy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0335,"Elektromagnes/miernik TCS #2 lewy tylny - usterka"
C0336,"Elektromagnes/miernik TCS #2 lewy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0337,"Elektromagnes/miernik TCS #2 lewy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0338,"Elektromagnes/miernik TCS #2 lewy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0340,"Przełącznik hamulca ABS/TCS - usterka"
C0341,"Przełącznik hamulca ABS/TCS - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0342,"Przełącznik hamulca ABS/TCS - niski sygnał wejściowy"
C0343,"Przełącznik hamulca ABS/TCS - wysoki sygnał wejściowy"
C0345,"Obwód niskiego poziomu płynu hamulcowego - usterka"
C0346,"Obwód niskiego poziomu płynu hamulcowego - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0347,"Obwód niskiego poziomu płynu hamulcowego - niski sygnał wejściowy"
C0348,"Obwód niskiego poziomu płynu hamulcowego - wysoki sygnał wejściowy"
C0350,"Elektromagnes/miernik #1 tylny - usterka"
C0351,"Elektromagnes/miernik #1 tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0352,"Elektromagnes/miernik #1 tylny - niski sygnał wejściowy"
C0353,"Elektromagnes/miernik #1 tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0355,"Obwód miernika przymykania przepustnicy - usterka"
C0356,"Obwód miernika przymykania przepustnicy - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0357,"Obwód miernika przymykania przepustnicy - niski sygnał wejściowy"
C0358,"Obwód miernika przymykania przepustnicy - wysoki sygnał wejściowy"
C0360,"Obwód ciśnienia w systemie - usterka"
C0361,"Obwód ciśnienia w systemie - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0362,"Obwód ciśnienia w systemie - niski sygnał wejściowy"
C0363,"Obwód ciśnienia w systemie - wysoki sygnał wejściowy"
C0365,"Przyspieszeniomierz boczny/poprzeczny/ - usterka"
C0366,"Przyspieszeniomierz boczny/poprzeczny/ - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0367,"Przyspieszeniomierz boczny/poprzeczny/ - niski sygnał wejściowy"
C0368,"Przyspieszeniomierz boczny/poprzeczny/ - wysoki sygnał wejściowy"
C0370,"Obwód odchylenia kierunkowego - usterka"
C0371,"Obwód odchylenia kierunkowego - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0372,"Obwód odchylenia kierunkowego - niski sygnał wejściowy"
C0373,"Obwód odchylenia kierunkowego - wysoki sygnał wejściowy"
C0500,"Układ wspomagania kierownicy, elektromagnes - usterka"
C0501,"Układ wspomagania kierownicy, elektromagnes - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0502,"Układ wspomagania kierownicy, elektromagnes - niski sygnał wejściowy"
C0503,"Układ wspomagania kierownicy, elektromagnes - wysoki sygnał wejściowy"
C0505,"Układ wspomagania, czujnik położenia kierownicy - usterka"
C0506,"Układ wspomagania, czujnik położenia kierownicy - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0507,"Układ wspomagania, czujnik położenia kierownicy - niski sygnał wejściowy"
C0508,"Układ wspomagania, czujnik położenia kierownicy - wysoki sygnał wejściowy"
C0510,"Czujnik zmiany wielkości położenia kierownicy - usterka"
C0511,"Czujnik zmiany wielkości położenia kierownicy - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0512,"Czujnik zmiany wielkości położenia kierownicy - niski sygnał wejściowy"
C0513,"Czujnik zmiany wielkości położenia kierownicy - wysoki sygnał wejściowy"
C0700,"Elektromagnes lewy przedni - usterka"
C0701,"Elektromagnes lewy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0702,"Elektromagnes lewy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0703,"Elektromagnes lewy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0705,"Elektromagnes prawy przedni - usterka"
C0706,"Elektromagnes prawy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0707,"Elektromagnes prawy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0708,"Elektromagnes prawy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0710,"Elektromagnes lewy tylny - usterka"
C0711,"Elektromagnes lewy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0712,"Elektromagnes lewy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0713,"Elektromagnes lewy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0715,"Elektromagnes prawy tylny - usterka"
C0716,"Elektromagnes prawy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0717,"Elektromagnes prawy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0718,"Elektromagnes prawy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0720,"Przyspieszeniomierz lewy przedni - usterka"
C0721,"Przyspieszeniomierz lewy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0722,"Przyspieszeniomierz lewy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0723,"Przyspieszeniomierz lewy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0725,"Przyspieszeniomierz prawy przedni - usterka"
C0726,"Przyspieszeniomierz prawy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0727,"Przyspieszeniomierz prawy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0728,"Przyspieszeniomierz prawy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0730,"Przyspieszeniomierz lewy tylny - usterka"
C0731,"Przyspieszeniomierz lewy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0732,"Przyspieszeniomierz lewy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0733,"Przyspieszeniomierz lewy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0735,"Przyspieszeniomierz prawy tylny - usterka"
C0736,"Przyspieszeniomierz prawy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0737,"Przyspieszeniomierz prawy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0738,"Przyspieszeniomierz prawy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0740,"Czujnik położenia lewy przedni - usterka"
C0741,"Czujnik położenia lewy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0742,"Czujnik położenia lewy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0743,"Czujnik położenia lewy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0745,"Czujnik położenia prawy przedni - usterka"
C0746,"Czujnik położenia prawy przedni - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0747,"Czujnik położenia prawy przedni - niski sygnał wejściowy"
C0748,"Czujnik położenia prawy przedni - wysoki sygnał wejściowy"
C0750,"Czujnik położenia lewy tylny - usterka"
C0751,"Czujnik położenia lewy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0752,"Czujnik położenia lewy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0753,"Czujnik położenia lewy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
C0755,"Czujnik położenia prawy tylny - usterka"
C0756,"Czujnik położenia prawy tylny - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0757,"Czujnik położenia prawy tylny - niski sygnał wejściowy"
C0758,"Czujnik położenia prawy tylny - wysoki sygnał wejściowy"
P0100,"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - usterka"
P0101,"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0102,"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - niski sygnał wejściowy"
P0103,"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy"
P0104,"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - przerwa"
P0105,"Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka"
P0106,"Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0107,"Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - niski sygnał wejściowy"
P0108,"Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - wysoki sygnał wejściowy"
P0109,"Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - przerwa"
P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka"
P0111,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0112,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - niski sygnał wejściowy"
P0113,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - wysoki sygnał wejściowy"
P0114,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - przerwa"
P0115,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka"
P0116,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0117,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - niski sygnał wejściowy"
P0118,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - wysoki sygnał wejściowy"
P0119,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - przerwa"
P0120,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A - usterka"
P0121,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0122,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A - niski sygnał wejściowy"
P0123,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A - wysoki sygnał wejściowy"
P0124,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A - przerwa"
P0125,"Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla zamkniętej pętli regulacji paliwa"
P0126,"Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy"
P0130,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"
P0131,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie"
P0132,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie"
P0133,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/"
P0134,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - brak aktywności"
P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"
P0136,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
P0137,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - niskie napięcie"
P0138,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - wysokie napięcie"
P0139,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - powolna reakcja"
P0140,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - brak aktywności"
P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
P0142,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - usterka"
P0143,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - niskie napięcie"
P0144,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - wysokie napięcie"
P0145,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - powolna reakcja"
P0146,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - brak aktywności"
P0147,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 3) - usterka"
P0150,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - usterka"
P0151,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - niskie napięcie"
P0152,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - wysokie napięcie"
P0153,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - powolna reakcja"
P0154,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - brak aktywności"
P0155,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 1) - usterka"
P0156,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - usterka"
P0157,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - niskie napięcie"
P0158,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - wysokie napięcie"
P0159,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - powolna reakcja"
P0160,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - brak aktywności"
P0161,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 2) - usterka"
P0162,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - usterka"
P0163,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - niskie napięcie"
P0164,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - wysokie napięcie"
P0165,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - powolna reakcja"
P0166,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - brak aktywności"
P0167,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 3) - usterka"
P0170,"Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa"
P0171,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"
P0172,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt bogata"
P0173,"Czujnik O2 (Bank 2) - usterka dostrajania paliwa"
P0174,"Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt uboga"
P0175,"Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt bogata"
P0176,"Czujnik składu paliwa - usterka"
P0177,"Czujnik składu paliwa - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0178,"Czujnik składu paliwa - niski sygnał wejściowy"
P0179,"Czujnik składu paliwa - wysoki sygnał wejściowy"
P0180,"Czujnik A temp. paliwa - usterka"
P0181,"Czujnik A temp. paliwa - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0182,"Czujnik A temp. paliwa - niski sygnał wejściowy"
P0183,"Czujnik A temp. paliwa - wysoki sygnał wejściowy"
P0184,"Czujnik A temp. paliwa - przerwa"
P0185,"Czujnik B temp. paliwa - usterka"
P0186,"Czujnik B temp. paliwa - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0187,"Czujnik B temp. paliwa - niski sygnał wejściowy"
P0188,"Czujnik B temp. paliwa - wysoki sygnał wejściowy"
P0189,"Czujnik B temp. paliwa - przerwa"
P0190,"Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa - usterka"
P0191,"Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0192,"Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa - niski sygnał wejściowy"
P0193,"Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa - wysoki sygnał wejściowy"
P0194,"Czujnik ciśnienia listwy paliwowej - przerwa"
P0195,"Czujnik temp. oleju silnika - usterka"
P0196,"Czujnik temp. oleju silnika - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0197,"Czujnik temp. oleju silnika - niski sygnał wejściowy"
P0198,"Czujnik temp. oleju silnika - wysoki sygnał wejściowy"
P0199,"Czujnik temp. oleju silnika - przerwa"
P0200,"Obwód wtryskiwacza - usterka"
P0201,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 - usterka"
P0202,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 - usterka"
P0203,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 3 - usterka"
P0204,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 - usterka"
P0205,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 5 - usterka"
P0206,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 6 - usterka"
P0207,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 7 - usterka"
P0208,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 8 - usterka"
P0209,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 9 - usterka"
P0210,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 10 - usterka"
P0211,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 11 - usterka"
P0212,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 12 - usterka"
P0213,"Zimny rozruch wtryskiwacza 1 - usterka"
P0214,"Zimny rozruch wtryskiwacza 2 - usterka"
P0215,"Elektromagnes/cewka odcięcia silnika - usterka"
P0216,"Układ kontroli czasu wtrysku - usterka"
P0217,"Stan nadmiernej temp. silnika"
P0218,"Stan nadmiernej temp. skrzyni biegów"
P0219,"Stan nadmiernej prędkości obrotowej silnika"
P0220,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B - usterka"
P0221,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0222,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B - niski sygnał wejściowy"
P0223,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B - wysoki sygnał wejściowy"
P0224,"Przepustnica /czujnik położenia pedalu /przełącznik B - przerwa"
P0225,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C - usterka"
P0226,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0227,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C - niski sygnał wejściowy"
P0228,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C - wysoki sygnał wejściowy"
P0229,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C - przerwa"
P0230,"Pompa paliwowa, obwód pierwotny - usterka"
P0231,"Pompa paliwowa, obwód wtórny - niski sygnał"
P0232,"Pompa paliwowa, obwód wtórny - wysoki sygnał"
P0233,"Pompa paliwowa, obwód wtórny - przerwa"
P0234,"Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika"
P0235,"Czujnik A wspomagania turbosprężarki - usterka"
P0236,"Czujnik A wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0237,"Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy"
P0238,"Czujnik A wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy"
P0239,"Czujnik B wspomagania turbosprężarki - usterka"
P0240,"Czujnik B wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0241,"Czujnik B wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy"
P0242,"Czujnik B wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy"
P0243,"Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - usterka"
P0244,"Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0245,"Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - niski sygnał"
P0246,"Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - wysoki sygnał"
P0247,"Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki - usterka"
P0248,"Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0249,"Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki - niski sygnał"
P0250,"Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki - wysoki sygnał"
P0251,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - usterka"
P0252,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0253,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - niski sygnał"
P0254,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - wysoki sygnał"
P0255,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - przerwa"
P0256,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B - usterka"
P0257,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0258,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B - niski sygnał"
P0259,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B - wysoki sygnał"
P0260,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B - przerwa"
P0261,"Wtryskiwacz cylindra 1 - niski sygnał"
P0262,"Wtryskiwacz cylindra 1 - wysoki sygnał"
P0263,"Cylinder 1 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0264,"Wtryskiwacz cylindra 2 - niski sygnał"
P0265,"Wtryskiwacz cylindra 2 - wysoki sygnał"
P0266,"Cylinder 2 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0267,"Wtryskiwacz cylindra 3 - niski sygnał"
P0268,"Wtryskiwacz cylindra 3 - wysoki sygnał"
P0269,"Cylinder 3 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0270,"Wtryskiwacz cylindra 4 - niski sygnał"
P0271,"Wtryskiwacz cylindra 4 - wysoki sygnał"
P0272,"Cylinder 4 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0273,"Wtryskiwacz cylindra 5 - niski sygnał"
P0274,"Wtryskiwacz cylindra 5 - wysoki sygnał"
P0275,"Cylinder 5 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0276,"Wtryskiwacz cylindra 6 - niski sygnał"
P0277,"Wtryskiwacz cylindra 6 - wysoki sygnał"
P0278,"Cylinder 6 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0279,"Wtryskiwacz cylindra 7 - niski sygnał"
P0280,"Wtryskiwacz cylindra 7 - wysoki sygnał"
P0281,"Cylinder 7 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0282,"Wtryskiwacz cylindra 8 - niski sygnał"
P0283,"Wtryskiwacz cylindra 8 - wysoki sygnał"
P0284,"Cylinder 8 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0285,"Wtryskiwacz cylindra 9 - niski sygnał"
P0286,"Wtryskiwacz cylindra 9 - wysoki sygnał"
P0287,"Cylinder 9 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0288,"Wtryskiwacz cylindra 10 - niski sygnał"
P0289,"Wtryskiwacz cylindra 10 - wysoki sygnał"
P0290,"Cylinder 10 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0291,"Wtryskiwacz cylindra 11 - niski sygnał"
P0292,"Wtryskiwacz cylindra 11 - wysoki sygnał"
P0293,"Cylinder 11 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0294,"Wtryskiwacz cylindra 12 - niski sygnał"
P0295,"Wtryskiwacz cylindra 12 - wysoki sygnał"
P0296,"Cylinder 12 - błąd udziału /zrównoważenia"
P0300,"Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach"
P0301,"Cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0302,"Cylinder 2 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0303,"Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0304,"Cylinder 4 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0305,"Cylinder 5 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0306,"Cylinder 6 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0307,"Cylinder 7 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0308,"Cylinder 8 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0309,"Cylinder 9 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0310,"Cylinder 10 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0311,"Cylinder 11 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0312,"Cylinder 12 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0320,"Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zapłonu - usterka"
P0321,"Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zapłonu - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0322,"Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zapłonu - brak sygnału"
P0323,"Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zaplonu - przerwa"
P0325,"Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - usterka"
P0326,"Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0327,"Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - niski sygnał wejściowy"
P0328,"Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - wysoki sygnał wejściowy"
P0329,"Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - przerwa"
P0330,"Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) - usterka"
P0331,"Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0332,"Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) - niski sygnał wejściowy"
P0333,"Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) - wysoki sygnał wejściowy"
P0334,"Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) - przerwa"
P0335,"Czujnik A położenia wału korbowego - usterka"
P0336,"Czujnik A położenia wału korbowego - sygnał poza pawidłowym zakresem"
P0337,"Czujnik A położenia wału korbowego - niski sygnał wejściowy"
P0338,"Czujnik A położenia wału korbowego - wysoki sygnał wejściowy"
P0339,"Czujnik A położenia wału korbowego - przerwa"
P0340,"Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka"
P0341,"Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0342,"Czujnik położenia wału rozrządu - niski sygnał wejściowy"
P0343,"Czujnik położenia wału rozrządu - wysoki sygnał wejściowy"
P0344,"Czujnik położenia wału rozrządu - przerwa"
P0350,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej - usterka"
P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka"
P0352,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka"
P0353,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka"
P0354,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D - usterka"
P0355,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej E - usterka"
P0356,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej F - usterka"
P0357,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej G - usterka"
P0358,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej H - usterka"
P0359,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej I - usterka"
P0360,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej J - usterka"
P0361,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej K - usterka"
P0362,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej L - usterka"
P0370,"Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości - usterka"
P0371,"Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości - za dużo impulsów"
P0372,"Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości - za mało impulsów"
P0373,"Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości - impulsy błędne /przerwa"
P0374,"Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości - brak impulsów"
P0375,"Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości - usterka"
P0376,"Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości - za dużo impulsów"
P0377,"Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości - za mało impulsów"
P0378,"Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości - impulsy błędne /przerwa"
P0379,"Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości - brak impulsów"
P0380,"Obwód grzałki /świecy żarowej - usterka"
P0381,"Obwód wskaźnika grzałki /świecy żarowej - usterka"
P0382,"Obwód grzałki /świecy żarowej B - usterka"
P0385,"Czujnik B położenia wału korbowego - usterka"
P0386,"Czujnik B położenia wału korbowego - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0387,"Czujnik B położenia wału korbowego - niski sygnał wejściowy"
P0388,"Czujnik B położenia wału korbowego - wysoki sygnał wejściowy"
P0389,"Czujnik B położenia wału korbowego - przerwa"
P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ"
P0401,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ"
P0402,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty nadmierny przepływ"
P0403,"Układ recyrkulacji spalin - usterka"
P0404,"Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0405,"Czujnik A recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy"
P0406,"Czujnik A recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy"
P0407,"Czujnik B recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy"
P0408,"Czujnik B recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy"
P0410,"System wtrysku powietrza wtórnego - usterka"
P0411,"System wtrysku powietrza wtórnego - wykryty nieprawidłowy przepływ"
P0412,"System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający A - usterka"
P0413,"System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający A - przerwa"
P0414,"System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający A - zwarcie"
P0415,"System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający B - usterka"
P0416,"System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający B - przerwa"
P0417,"System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający B - zwarcie"
P0418,"System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik A - usterka"
P0419,"System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik B - usterka"
P0420,"System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu "
P0421,"Nagrzany katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu"
P0422,"Główny katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu"
P0423,"Grzany katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu "
P0424,"Grzany katalizator (Bank 1) - temperatura poniżej progu"
P0430,"System katalizatora (Bank 2) - wydajność poniżej progu "
P0431,"Nagrzany katalizator (Bank 2) - wydajność poniżej progu"
P0432,"Główny katalizator (Bank 2) - wydajność poniżej progu"
P0433,"Grzany katalizator (Bank 2) - wydajność poniżej progu"
P0434,"Grzany katalizator (Bank 2) - temperatura poniżej progu"
P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka"
P0441,"Układ odprowadzania par paliwa - błędny przepływ oczyszczania"
P0442,"Układ odprowadzania par paliwa - wykryta nieszczelność (mała)"
P0443,"Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka"
P0444,"Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. - przerwa"
  
Electra25.04.2024 23:58:17
poziom 5

oczka
  
Lee
02.12.2009 22:14:58
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #379810
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 1
P0445,"Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. - zwarcie"
P0446,"Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. - usterka"
P0447,"Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. - przerwa"
P0448,"Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. - zwarcie"
P0449,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka serwomotoru/uzwojenia zaworu odpowietrznika"
P0450,"Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia - usterka"
P0451,"Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0452,"Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia - niski sygnał wejściowy"
P0453,"Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia - wysoki sygnał wejściowy"
P0454,"Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia - przerwa"
P0455,"Układ odprowadzania par paliwa - wykryta nieszczelność (duża)"
P0456,"Układ odprowadzania par paliwa - wykryta nieszczelność (b.mała)"
P0460,"Czujnik poziomu paliwa - usterka"
P0461,"Czujnik poziomu paliwa - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0462,"Czujnik poziomu paliwa - niski sygnał wejściowy"
P0463,"Czujnik poziomu paliwa - wysoki sygnał wejściowy"
P0464,"Czujnik poziomu paliwa - przerwa"
P0465,"Czujnik przepływu oczyszcz. - usterka"
P0466,"Czujnik przepływu oczyszcz. - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0467,"Czujnik przepływu oczyszcz. - niski sygnał wejściowy"
P0468,"Czujnik przepływu oczyszcz. - wysoki sygnał wejściowy"
P0469,"Czujnik przepływu oczyszcz. - przerwa"
P0470,"Czujnik ciśnienia wylotowego - usterka"
P0471,"Czujnik ciśnienia wylotowego - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0472,"Czujnik ciśnienia wylotowego - niski sygnał wejściowy"
P0473,"Czujnik ciśnienia wylotowego - wysoki sygnał wejściowy"
P0474,"Czujnik ciśnienia wylotowego - przerwa"
P0475,"Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego - usterka"
P0476,"Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0477,"Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego - niski sygnał wejściowy"
P0478,"Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego - wysoki sygnał wejściowy"
P0479,"Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego - przerwa"
P0480,"Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 1 - usterka"
P0481,"Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 2 - usterka"
P0482,"Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 3 - usterka"
P0483,"Obwód wentylatora chłodzącego - kontrola racjonalności"
P0484,"Obwód wentylatora chłodzącego - nadmierny prąd"
P0485,"Obwód zasilania/masy wentylatora chłodzącego - usterka"
P0500,"Czujnik prędkości pojazdu - usterka"
P0501,"Czujnik prędkości pojazdu - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0502,"Czujnik prędkości pojazdu - niski sygnał wejściowy"
P0503,"Czujnik prędkości pojazdu - wysoki/błędny/przerywany sygnał"
P0505,"Układ regulacji biegu jałowego - usterka"
P0506,"Układ regulacji biegu jałowego - obroty niższe niż oczekiwane"
P0507,"Układ regulacji biegu jałowego - obroty wyższe niż oczekiwane"
P0510,"Przełącznik położenia zamkniętej przepustnicy - usterka"
P0520,"Przełącznik ciśnienia oleju silnika - usterka"
P0521,"Przełącznik ciśnienia oleju silnika - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0522,"Przełącznik ciśnienia oleju silnika - niski sygnał wejściowy"
P0523,"Przełącznik ciśnienia oleju silnika - wysoki sygnał wejściowy"
P0530,"Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C - usterka"
P0531,"Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0532,"Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C - niski sygnał wejściowy"
P0533,"Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C - wysoki sygnał wejściowy"
P0534,"Ubytek ładunku czynnika chłodzącego A/C"
P0540,"Układ kontroli grzałki powietrza wlotowego - usterka"
P0541,"Układ kontroli grzałki powietrza wlotowego - niski sygnał"
P0542,"Układ kontroli grzałki powietrza wlotowego - wysoki sygnał"
P0550,"Czujnik ciśnienia układu wspomagania - usterka"
P0551,"Czujnik ciśnienia układu wspomagania - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0552,"Czujnik ciśnienia układu wspomagania - niski sygnał wejściowy"
P0553,"Czujnik ciśnienia układu wspomagania - wysoki sygnał wejściowy"
P0554,"Czujnik ciśnienia układu wspomagania - przerwa"
P0560,"Napięcie zasilania systemu - usterka"
P0561,"Napięcie zasilania systemu - niestabilny sygnał"
P0562,"Napięcie zasilania systemu - niski sygnał"
P0563,"Napięcie zasilania systemu - wysoki sygnał"
P0565,"Układ ster. prędkością, sygnał ON - usterka"
P0566,"Układ ster. prędkością, sygnał OFF - usterka"
P0567,"Układ ster. prędkością, sygnał RESUME - usterka"
P0568,"Układ ster. prędkością, sygnał SET - usterka"
P0569,"Układ ster. prędkością, sygnał COAST - usterka"
P0570,"Układ ster. prędkością, sygnał ACCEL - usterka"
P0571,"Układ ster. prędkością /przełącznik A hamulca - usterka"
P0572,"Układ ster. prędkością /przełącznik A hamulca - niski sygnał wejściowy"
P0573,"Układ ster. prędkością /przełącznik A hamulca - wysoki sygnał wejściowy"
P0574,"Układ ster. prędkością (Cruise Control)" // reserved
P0575,"Układ ster. prędkością (Cruise Control)" // reserved
P0576,"Układ ster. prędkością (Cruise Control)" // reserved
P0577,"Układ ster. prędkością (Cruise Control)" // reserved
P0578,"Układ ster. prędkością (Cruise Control)" // reserved
P0579,"Układ ster. prędkością (Cruise Control)" // reserved
P0580,"Układ ster. prędkością (Cruise Control)" // reserved
P0600,"Szeregowe łącze komunikacyjne - usterka"
P0601,"Wewnętrzny moduł sterujący - błąd sumy kontrolnej pamięci"
P0602,"Wewnętrzny moduł sterujący - błąd programowania"
P0603,"Wewnętrzny moduł sterujący - błąd pamięci podtrzymywanej (KAM)"
P0604,"Wewnętrzny moduł sterujący - błąd pamięci o dostępie swobodnym (RAM)"
P0605,"Wewnętrzny moduł sterujący - błąd pamięci stałej (ROM)"
P0606,"Procesor mudułu sterującego ECM/PCM - usterka"
P0608,"Wyjście A sygnału predkości (VSS) modułu sterującego"
P0609,"Wyjście B sygnału prędkości (VSS) modułu sterującego"
P0620,"Obwód sterujący alternatora - usterka"
P0621,"Obwód sterujący L lampą alternatora - usterka"
P0622,"Obwód sterujący F polem alternatora - usterka"
P0650,"Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL - usterka"
P0654,"Obwód wyjściowy prędkości obrotowej silnika - usterka"
P0655,"Obwód wyjściowy lampki przegrzania silnika - usterka"
P0656,"Obwódu wyjściowy poziomu paliwa - usterka"
P0700,"System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ - usterka"
P0701,"System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0702,"System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ - usterka elektryczna
  
Lee
02.12.2009 22:27:12
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #379820
Od: 2009-5-31
NR PIN OPIS:

1 OEM
2 Szyna + linia, SAE J1850
3 OEM
4 Uziemienie, podwozie
5 Uziemienie, sygnał
6 OEM
7 Linia K, ISO 9141
8 OEM
9 OEM
10 Szyna + linia, SAE J1850
11 OEM
12 OEM
113 OEM
14 OEM
15 Linia L, ISO 9141
16 Pozytywnie, bateria pojazdu

TERMINOLOGIA OBD-II

Ten opis pokrywa wszystkie nowe standardy terminów OD-II oraz skrótowce

OBD-II POPRZEDNI TERMIN
KONTROLA SILNIKA PCM (Moduł kontroli mechanizmu napędowego zębatego) ECA
ECM
ECU
SMEC

MIL (Lampka indykatora usterki) CHECK ENGINE
MAINTENANCE REQUIRED
SERVICE ENGINE SOON
POWER LOSS

VCM (Moduł kontroli pojazdu) ECA
ECM
ECU
SMEC
PCM

CZUJNIKI IAT (Temperatura powietrza wchodzącego) ACT
ATS
MAT

ECT (Temperatura chłodziwa silnika) ECT
CTS
THA

TP (Pozycja przepustnicy) TPS
BARO (Ciśnienie barometryczne) ALTITUDE
APS

MAP (Ciśnienie absolutne przewodu rurowego) MAP
MDP (Ciśnienie dyferencyjne przewodu rurowego) VACUUM SENSOR
MAF (Przepływ powietrza w przewodzie rurowym) AFC
VAF
AIRFLOW

KS (Czujnik uderzeniowy) KNOCK SENSOR
O2S (Czujnik tlenu) O2
EGO
LAMBDA SENSOR

HO2S (Czujnik tlenu podgrzanego) HEATED O2
HEGO

CKP (Pozycja wału korbowego) CRANKSHAFT SENSOR
CMP (Pozycja wału rozrządczego) CAM
CID

AKTUATORY IAC (Kontrola powietrza jałowego) AIR BYPASS SOLENOID
IAC

ISC (Kontrola prędkości jałowej) IDLE SPEED AIR VALVE
IDLE SPEED MOTOR
ISC

ICM (Moduł kontroli zapłonu) TFI IV
HEI
IGNITER

MC (Kontrola mieszanki) M/C SOLENOID
FBC

TCC (Sprzęgło konwertera momentu obrotowego) TCC
Lock-up Switch
Lock-up Solenoid

  
merkury76
03.12.2009 11:03:55
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zabrze

Posty: 469 #379977
Od: 2009-7-5
Rany ale elaborat
_________________
2,5 diesel
170 km
automat
max wersja
  
maska
03.12.2009 14:47:20
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #380113
Od: 2009-9-10
Doskonały elaborat wesołyMoże się przydać wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
Adimo
04.12.2009 09:56:40
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #380664
Od: 2009-8-26
Czy kabel od Audi OBDII będzie pasował ?
Taki to ja mam.
_________________


  
kuba
04.12.2009 10:41:26


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 24 #380679
Od: 2009-7-21
Lee... dobra robota... z pewnością nie będą nam teraz wstawiac kitu w serwisach, że zepsuło się "pół samochodu" bo tak powiedział komputer aniołek. Wielkie dzięki
_________________
Sorento 3,5 V6 USA - 2004
  
Lee
04.12.2009 17:04:52
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #380916
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 7
Tak Adimo,to jest wszystko znormalizowane,jeżeli chodzi o wtyczki.Problem jest w pinach
W zależnosci od programu-niektóre funkcje są obsługiwane,a niektóre nie w programachoczko
Co do interfejsów VAG obsługuje tylko grupę VAG tj. Volkswagena, Seata, Audi, i Skodę.


Istnieje 5 standardów komunikacji z OBDII/EOBD/JOBD:

Standard :

J1850 PWM
Ford do 2003 z systemem zarządzania silnikiem EEC-V.
Ford Cougar (wszystkie UK modele), Ford Puma (1.6 i 1.7), Ford Fiesta Zetec modele do 2003, Ford Mondeo Zetec modele do 2003, Ford Focus do 2003 (i niektóre nowe Jaguary, np. S-Type i X-Type

J1850 VPW
General Motors, Chrysler

ISO9141
ISO14230 (KWP2000)
Wiekszość europejskich i azjatyckich producentów:
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Honda, Hyundai, Jaguar (X300 i XK), Jeep, Kia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Saab, Skoda, Subaru, Toyota, Vauxhall, Volkswagen (VW), Volvo

CAN (ISO15765/SAE J2480) Większość samochodów po 2003 roku

Norma nie pozwalała na stosowanie systemu CAN w samochodach osobowych wyprodukowanych przed modelem roku 2003.

Po czym poznać który protokół jest zastosowany:

Standard Piny
J1850 PWM - Musi posiadac piny 2,4,5,10,16
J1850 VPV - Musi posiadać piny 2,4,5,16 ale nie 10
ISO9141/ISO14230 - Musi posiadać piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie 15
CAN - Musi posiadać piny 4,5,6,14,16



Podłączanie interfejsu diagnostycznego

Urządzenia oraz interfejsy diagnostyczne podłącza się do złącza diagnostycznego pojazdu i do komputera PC lub laptopa z zainstalowanym oprogramowaniem diagnostycznym. Sekcja ta dotyczy urządzeń diagnostycznych ST-E3, ST-E4, interfejsów diagnostycznych ST-S1, ST-S2 oraz interfejsów do instalacji gazowych ST-LPG, ST-LPV, ST-LPI. Szczegółowe wskazówki dotyczące podłączania każdego typu urządzenia znajdują się w instrukcji obsługi.


Podłączanie urządzeń diagnostycznych w wersji RS232
Wyłączyć komputer.
Podłączyć interfejs do wolnego 9 pinowego męskiego gniazda portu szeregowego w komputerze. Jeżeli komputer posiada złącze 25 pin zamiast złącza 9 pin, należy użyć przejściówki 25<->9 pin. Jeżeli do diagnostyki używamy komputera stacjonarnego to standardowy kabel może okazać się zbyt krótki. W takim wypadku należy skorzystać z oferowanego przez naszą firmę przedłużacza. W przypadku gdy komputer nie posiada w ogóle portu szeregowego urządzenie diagnostyczne ST-E4 może poprawnie pracować z konwerterem USB<->Serial.
Upewnić się, że zapłon w pojeździe jest wyłączony.
Podłączyć interfejs do gniazda diagnostycznego w pojeździe. Typowe lokalizacje złącza diagnostycznego podane są w sekcjach Gdzie szukać złącza diagnostycznego OBDII i Lokalizacja złącza diagnostycznego OBDII.
Uruchomić komputer.
Przekręcić kluczyk w pozycję "zapłon". Nie ma potrzeby włączania sinika, chyba, że będzie potrzeba odczytywania bieżących parametrów pracy silnika. Niektóre typy centralek gazowych wymagają włączenia sinika.
Uruchomić program do diagnostyczny.
UWAGA! Podłączanie urządzeń w wersji RS232 przy uruchomionym komputerze grozi uszkodzeniem portu szeregowego i płyty głównej komputera.
Dla bezpieczeństwa i wygody zalecamy stosować zabezpieczenie portu szeregowego. Więcej informacji.

Podłączanie urządzeń diagnostycznych w wersji USB
Podłączyć interfejs do wolnego złącza USB w komputerze. Jeżeli komputer nie posiada wolnych złącz USB, należy skorzystać, ze specjalnego rozgałęziacza USB tzw. HUBa. Jeżeli do diagnostyki używamy komputera stacjonarnego to standardowy kabel może okazać się zbyt krótki. W takim wypadku należy skorzystać z oferowanego przez naszą firmę przedłużacza. Firma S-TECH nie gwarantuje poprawnej pracy urządzenie w razie używania nieoryginalnych kabli przedłużających. Urządzenie w wersji USB może być bezpiecznie podłączane przy uruchomionym komputerze. PRZED pierwszym podłączeniem urządzenia należy zainstalować sterowniki dostarczone z urządzeniem.
Upewnić się, że zapłon w pojeździe jest wyłączony.
Podłączyć interfejs do gniazda diagnostycznego w pojeździe. Typowe lokalizacje złącza diagnostycznego podane są w sekcjach Gdzie szukać złącza diagnostycznego OBDII i Lokalizacja złącza diagnostycznego OBDII.
Przekręcić kluczyk w pozycję "zapłon". Nie ma potrzeby włączania sinika, chyba, że będzie potrzeba odczytywania bieżących parametrów pracy silnika. Niektóre typy centralek gazowych wymagają włączenia sinika.
Uruchomić program do diagnostyki.

Jak rozpoznać auto zgodne z OBDII
System OBDII obowiązkowo posiadają auta:
sprzedawane po 1 stycznie 1996 w USA
sprzedawane po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce
auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2003
Samochody sprzedawane wczesniej mogły posiadać system OBDII, ale nie było to dla producentów obowiązkowe.

Samochody wyposażone w system OBDII posiadają charakterystyczne 16-pinowe złącze.

UWAGA! Występowanie złącza nie jest niestety wyznacznikiem posiadania systemu OBDII.

Istnieje sporo pojazdów z okresu przejściowego, posiadających identyczne złącze podłączone do sterowników starszego typu nie obsługujących OBDII. Gniazdo takie służy do podłączania specyficznych dla producenta urządzeń diagnostycznych. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że te same modele samochodów bywały wposażane w OBDII lub nie, zależnie od rynku na jaki były produkowane.


Jak skasować kontrolkę "Check Engine"

W przypadku istotnych błędów mających wpływ na emisję spalin system diagnostyki pokładowej OBDII musi zasygnalizować wystąpienie błędu przy pomocy kontrolki "Check Engine" nazywanej czasami MIL (z ang. Malfunction Indicator Light).

Kontrolkę MIL kasuje się poprzez skasowanie kodów błędów.

Kasowanie kodów błędów, oprócz usunięcia kodów i zgaszenia kontrolki MIL usuwa również wszelkie zapamiętane informacje diagnostyczne takie jak np. zamrożone ramki jak również dane autoadaptacyjne układu paliwowego.
Z tego powodu po skasowaniu kodów błędów samochód po uruchomieniu może przez chwilę źle pracować. Jak tylko komputer samochodu ponownie dokona autoadaptacji, silnik powinien zacząć pracować normalnie.

Oczywiście przed skasowaniem błędów należy usunąć usterkę, która spowodowała powstanie błędu, w przeciwnym razie błąd zostanie ponownie zapamiętany.

W większości programów diagnostycznych kasowanie błędów jest możliwe dopiero po ich odczytaniu, dlatego najpierw należy wykonać operacje podane w sekcji "Jak sprawdzić kody błędów OBDII".

Aby skasować kody błędów oraz kontrolkę "Check Engine" należy kliknąć przycisk "Skasuj kody błędów" w oprogramowaniu diagnostycznym. Jeśli pojawi się komunikat należy potwierdzić kasowanie błędów. Wciśnięcie przycisku "Yes" spowoduje usunięcie wszystkich kodów błędów i zresetowanie kontrolki "Check Engine".

System OBDII pozwala na ciągłe odczytywanie stanu różnych czujników takich jak:

Status układu paliwowego (czy jest sprzężenie zwrotne czy nie)
Obliczona wartość obciążenia
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku
Długoterminowa korekta czasu wtrysku
Ciśnienie paliwa
Ciśnienie w kolektorze dolotowym
Prędkość obrotowa silnika
Prędkość pojazdu
Kąt wyprzedzenia zapłonu
Temperatura zasysanego powietrza
Przeływ powietrza (odczyt przepływomierza)
Położenie przepustnicy (TPS)
Ilość i położenie sond lambda
Odczyty z sondy lambda (napiecie)
Temperatura płynu chłodzącego
Ciśnienie atmosferyczne
Napięcie ECU
... i inne
Warto pamiętać, że nie wszystkie samochody umożliwiają odczyt wszystkich z wyżej wymienionych czujników.


Magistrala CAN

Skrót CAN pochodzi od angielskich słów Controller Area Network (CAN) i oznacza szeregową sieć komunikacyjną (magistrala transmisji danych, szyna CAN-BUS) zaprojektowaną w latach 80-tych dla przemysłu samochodowego (ABS, sterowanie silnika). Obecnie magistrala CAN ma również inne zastosowania, jest wykorzystywana między innymi w automatyce przemysłowej.

Linia CAN to dwuprzewodowa, pół-dupleksowa sieć z szybką komunikacją do 1 Mbit/s. Transmisja odbywa się w czasie rzeczywistym. Magistrala CAN umożliwia wzajemną komunikację pomiędzy modułami elektronicznymi. Jest siecią multi-master, co oznacza, że każdy z podsystemów sieci jest równorzędny przy inicjowaniu transmisji. Szyna CAN jest bardzo bezpieczna, odporna na błędy, zakłócenia i niezawodna dzięki zastosowaniu sprzętowej obsługi protokołu i kontroli błędów.

Po 2003 roku producenci samochodów mogą stosować wyłącznie magistralę CAN do diagnostyki samochodowej. Wcześniej można było stosować stosować CAN jako dodatkowy protokół komunikacji do obowiązkowego protokołu ISO, PWM lub VPW.






  
Adimo
05.12.2009 17:10:46
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #381757
Od: 2009-8-26
Bardzo ci dziękuję kolego.
_________________


  
jfk68
05.12.2009 18:32:52
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 117 #381809
Od: 2009-6-21
Panowie to wyższe kultura diagnostyki ale zapewne przydatna .Pełen szacunbardzo szczęśliwy
  
Lee
06.12.2009 10:46:44
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #382183
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 10
Skąd się wzięło OBDII/EOBD?

Wszystko zaczęło sie w ... USA.
Z uwagi na wzrastające zanieczyszczenie środowiska naturalnego, w roku 1966 w stanie Kalifornia wprowadzono limity ograniczające ilość substancji toksycznych emitowanych przez pojazdy samochodowe. Kilka lat później Kongres USA powołał rządową agencję EPA (Environmental Protection Agency), do której zadań należało między innymi opracowywanie norm emisyjnych dla pojazdów samochodowych, a także kontrola ich przestrzegania.
Aby sprostać rosnącym wymaganiom EPA - producenci zmuszeni zostali do przyspieszenia prac nad elektronicznie sterowanymi układami dostarczania paliwa, wprowadzenia dodatkowych czujników, sterowników itp
W latach 70-ych pojawiły się pierwsze pokładowe systemy diagnostyczne. Każdy producent opracował własne procedury identyfikacji usterek, standardy transmisji danych z systemu do urządzeń zewnętrznych, oraz traktował informację o kodach błędów i stanie silnika jako wiedzę "fabryczną" - dostępną dla ograniczonej liczby odbiorców posiadających firmowe czytniki (skanery) diagnostyczne. Taki stan rzeczy był korzystny tylko dla koncernów samochodowych - niebawem jednak wszystko miało ulec zmianie...
W roku 1988 SAE (Society of Automotive Engineers) wprowadziło pierwszy dokument standaryzujący złącze diagnostyczne, oraz protokół komunikacji. Przy współpracy z EPA, oraz CARB (California Air Resources Board) - powstawały coraz to nowe dokumenty normalizacyjne. Owocem prowadzonych wspólnie prac stał się system OBD II - obowiązujący w USA od 1 stycznia 1996 roku. Regulacje zawarte w dokumentach opisujących OBD II standaryzują procedury diagnostyczne wszystkich emisyjnie krytycznych elementów układu napędowego i tworzą podstawy do standaryzacji diagnostyki wszystkich podzespołów pojazdu.
Z uwagi na zakres i szczegółowość wprowadzonych przepisów, oraz rygorystycznie określone wartości dopuszczalnych parametrów niezawodnościowych i emisyjnych, spełnienie wymagań norm OBDII stanowi wyzwanie dla przemysłu motoryzacyjnego porównywalne do wprowadzonych w latach 90-tych norm na toksyczność spalin. Jako pewnik można traktować stwierdzenie, że technologia generowana przez regulację OBDII będzie określała rozwój przemysłu samochodowego zarówno w sferze produkcji, projektowania, jak i jego eksploatacji pojazdów.

Co to jest DTC?

DTC (Diagnostic Trouble Code) - kod usterki. Standard OBDII / EOBD wprowadził ściśle określony format kodów usterek i określił sposób opisu. Ponadto część kodów została zdefiniowana w przepisach SAE, oraz ISO. Kod usterki składa się z 5 znaków tworzących cztery pola; sposób odczytu i interpretacji kodu DTC przedstawia poniższy przykład:

P O 3 0 1

P

B - nadwozie (Body)
C - podwozie (Chassis)
P - układ napędowy (Powertrain)
U - komunikacja (Network Communication)

0 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SAE

1 - kod usterki zdefiniowany przez producenta
2 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SAE
3 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SAE

3 Określenie podukładu w którym wystąpiła usterka. W tym przykładzie jest to układ zapłonowy.

01 Szczególowe informacje o usterce. W tym przykładzie: wypadanie zapłonów w cylindrze 1.

W systemach OBDII/EOBD rozróżnia się dwa rodzaje usterek:

Błędy oczekujące
- są to usterki, które pojawiły się po raz pierwszy i nie zostały jeszcze potwierdzone. Po stwierdzeniu wystąpienia danego błędu odpowiednią liczbę razy, w tych samych warunkach pracy silnika, zapisany zostaje on w pamięci jako błąd zarejestrowany. Błędy oczekujące nie zapalają lampki MIL

Błędy zarejestrowane
- są to usterki, których występowanie zostało potwierdzone. Ich obecności towarzyszy zapalenie lampki MIL.


Jak wygląda złącze diagnostyczne?

W przypadku systemu OBDII/EOBD złącze jest znormalizowane.



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Przykładowy widok złącza dla firm Renaul i Volvo



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




Co to są tryby diagnostyczne?

Procedury diagnostyczne podzielone zostały na tryby (ang. mode). Istnieje 9 podstawowych trybów diagnostycznych:

Tryb 1 - odczyt parametrów bieżących
Tryb 2 - ramki zamrożone (parametry pracy silnika zapamiętane w chwili wystąpienia usterki)
Tryb 3 - kody usterek
Tryb 4 - kasowanie informacji diagnostycznej (w tym kodów usterek)
Tryb 5 - dane z czujników tlenu
Tryb 6 - wyniki wykonania monitorów
Tryb 7 - oczekujące kody usterek (nie potwierdzone)
Tryb 8 - test elementów wykonawczych
Tryb 9 - dane identyfikacyjne (VIN, CID, CVN)
  
Electra25.04.2024 23:58:17
poziom 5

oczka
  
betina_t
11.03.2010 16:42:33
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #489242
Od: 2009-8-10
Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » DIAGNOSTYKA » KODY BŁEDÓW OBD

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny