| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
WYJAZDY ŚWIĄTECZNEWyjechałeś, Wróciłeś, Pomogłeś-NAPISZ | |
| | Adimo | 26.10.2009 20:46:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #350260 Od: 2009-8-26
| 01-11-2009 ŚWIĘTO ZMARŁYCH
Koledzy zbliża się święto zmarłych, większość z nas wyruszy naszymi kijankami w Polskę odwiedzić groby najbliższych, w imieniu osób odpowiedzialnych za forum, proszę o rozwagę podczas podróży, jak i w przypadkach skrajnych o pomoc innym, nie tylko w ścisłej grupie forum, ale wszystkim tym co będą w potrzebie, tak teraz właśnie jest czas na sprawdzenie nas samych , czy jesteśmy w stanie pomóc innym. _________________
| | | Electra | 24.04.2024 03:46:00 |
|
| | | Admin | 26.10.2009 20:50:49 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #350264 Od: 2009-2-1
| Zawsze mnie dziwi jak oglądam dziennik , Świeto Zmarłych i tyle wypadków , chociaż w ten dzień powinno być ich mniej a tu właśnie jest odwrotnie 1 Lis 2008 ... Tragiczny bilans świąt. 236 wypadków, 23 osoby nie żyją, 270 jest rannych.... | | | Adimo | 26.10.2009 21:00:09 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #350278 Od: 2009-8-26
Ilość edycji wpisu: 1 | Musimy propagować ideę bezpieczny wyjazd i powrót, te liczby mówią same za siebie. _________________
| | | pibe | 26.10.2009 22:20:08 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie
Posty: 172 #350344 Od: 2009-5-29
| popieram _________________ kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat | | | mariokak | 26.10.2009 22:48:42 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: płock
Posty: 241 #350362 Od: 2009-8-27
| oki, popieracie jazdę zgodną z przepisami, ale ostatnio w niedzielę miałem na liczniku 90 i wjezdzając w teren zabudowany zdjąłem nogę z gazu i zaraz za mną nie wiadomo skąd pojawił się nieoznakowany misiak z kamerą i obliczył prędkość na 83 w terenie zabudowanym, finał 200pln i 6pkt. i strasznie się wkur.... bo tępię cwaniactwo na drodze ale tutaj nie było tłumaczenia, teren zabudowany powinno być 50, a do tego ekipa z tvnturbo tylko na szczęście bez tvnu i nie ma o czym rozmawiać, a gdzie sie podziała instytucja "pouczenia" chyba wszyscy o niej zapomnieli _________________ SORENTO 4X4 FULL TIME | | | pibe | 26.10.2009 23:20:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie
Posty: 172 #350373 Od: 2009-5-29
| a ja generalnie "śmigam" po drogach 90 - ustawiony tempomat i turystyka, zwalniam oczywiście w zabudowanym... A dodam, że mam kilka rekordów na swoim koncie, i sam nie wiem, czy to powód do dumy. Teraz chyba już jestem jak emeryt, hehe. _________________ kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat | | | marcelo8 | 27.10.2009 07:36:56 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #350394 Od: 2009-2-22
| Ci co byli na II zlocie wiedzą jak ja jeżdżę. I bynajmniej nie jest to powód do dumy. Ale dzięki Adimowi nastał dla mnie czas refleksji i zastanowienia się. Tak więc z ręką na sercu obiecuję zwolnić o połowę?
| | | maska | 27.10.2009 08:54:58 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #350420 Od: 2009-9-10
| Normalnie Was nie poznaję Ja zawsze staram się jeździć zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, ale nie zawsze wychodzi Propagowanie zdrowego stylu jazdy jest ok byle tylko przynosiło oczekiwane skutki może właśnie Stowarzyszenie mogło by nam w tym pomagać Dziewczyny i Chłopaki w te dni zdejmijcie nogę z gazu i miejcie oczy do okoła głowy Ja jadę do Sanoka, więc przez kilka dni mogę udzielać pomocy w okolicach _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) | | | kopia2 | 27.10.2009 10:07:59 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Chełm
Posty: 262 #350443 Od: 2009-5-11
| Ja przyznam,ze razczej tez nie naleze do tych ktorzy jezdza zbyt wolno(zawsze sie gdzies spiesze),ale w ten dzien to raczej nie ma co przesadzac!Gdyz ruch bedzie wzmozony,a to wiaze sie z wiekszym prawdopodobienstwem zagrozen na drodze... _________________ Chwilowo zamiana na Volvo xc90 2.4 D5 wersja SUMMUM | | | Adimo | 29.10.2009 19:59:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #352322 Od: 2009-8-26
| Dojedźmy bezpiecznie na groby naszych bliskich. Drogowskaz 24 to akcja, dzięki której dowiecie się, jak dostać się na cmentarze w największych miastach, gdzie tworzą się korki i jak je ominąć. Drogowskaz 24 powstanie razem z Wami - dzięki platformie Kontakt TVN24, naszym kontom na Blipie, Facebooku i Twitterze oraz wiadomościom SMS i MMS. Informacje od Was i od naszych reporterów znajdziecie na stronie tvn24.pl, a także w Waszych telefonach komórkowych na stronie tvn24.lajt.pl. Ruszamy w piątek rano.
Dzięki naszej akcji będziecie mogli wymieniać między sobą informacje, które drogi są najbardziej zakorkowane, a które są przejezdne. Gdzie wokół cmentarzy można spokojnie zostawić samochód, a które parkingi są zablokowane. Macie informacje ważne dla innych podróżujących na Wszystkich Świętych, dajcie nam znać!
Więcej na: http://www.tvn24.pl/0,10682,0,1,raport.html _________________
| | | BubRb | 29.10.2009 20:12:04 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: lubuskie
Posty: 142 #352341 Od: 2009-7-29
| Pośpiech jest złym doradcą.... Pozdrawiam Wszystkich rozsądniejszych.... Do przodu umiemy jechać... Wiemy jak jechać.... Mamy sztukę jazdy opanowaną... Wiemy na co Nas stać... Teraz trza pomyśleć za tych, którzy jeszcze tej perfekcji nie opanowali ))
Szerokości, przyczepności i powrotu na forum.. _________________ 2,5CRDi/2004/manual | | | Electra | 24.04.2024 03:46:00 |
|
| | | Wollys | 30.10.2009 09:17:45 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #352520 Od: 2009-6-24
Ilość edycji wpisu: 1 | A ja pragne przypomniec zasady przewozenia naszych dzieci,mysle ze wiekszosc z nas je posiada
Bezpieczeństwo dzieci w samochodzie
Nawet najlepszy i najbardziej przewidujący kierowca nie ma wpływu na to, co robią inni użytkownicy dróg. W kolizjach, do których dochodzi na polskich drogach, co czwarta ofiara jest dzieckiem. Istotne jest zapewnienie dzieciom podróżującym samochodem maksimum bezpieczeństwa.
Przepisy obowiązujące w Europie nakładają obowiązek przewożenia dzieci w wieku do lat 12, których wzrost jest niższy od 150 cm w specjalnych, homologowanych urządzeniach, dostosowanych do wieku i masy dziecka. Stosowne regulacje prawne obowiązują w Polsce od 1 stycznia 1999 roku.
Przewożenie dzieci w nosidełkach czy fotelikach, które są trwale i pewnie zamontowane w pojeździe ma fundamentalne znaczenie, ponieważ podczas zderzeń na ciało młodego człowieka działają znaczne siły.
Warto wiedzieć, że zderzenie pojazdu jadącego z prędkością 50 km/h niesie ze sobą skutki porównywalne z upadkiem z wysokości 10 m. Pozostawienie dziecka bez stosownych do masy ciała zabezpieczeń, jest równoznaczne z upadkiem malca z trzeciego piętra. Dzieci nie mogą być przewożone na kolanach pasażerów. W przypadku zderzenia z innym pojazdem pasażer przewożący dziecko nie będzie w stanie utrzymać go nawet wtedy, gdy ma zapięte pasy. Bardzo niebezpieczne jest także przypinanie pasem dziecka siedzącego na kolanach pasażera.
Aby uniknąć dowolności w dziedzinie systemów bezpieczeństwa przewożonych dzieci, opracowano stosowne przepisy homologacyjne, którym poddawane są foteliki oraz inne urządzenia. Aktualnie obowiązuje norma ECE 44. Na atestowanych urządzeniach znajduje się znak „E” koloru pomarańczowego, symbol kraju, w którym urządzenie było homologowane oraz rok homologacji. Polski certyfikat bezpieczeństwa to litera „B” umieszczona wewnątrz odwróconego trójkąta, obok powinien znajdować się numer certyfikatu i rok jego nadania.
Podział fotelików
Zgodnie z międzynarodowymi uregulowaniami prawnymi urządzenia zabezpieczające dzieci przed skutkami kolizji dzielą się na pięć kategorii obejmujących masę ciała od 0 do 36 kg. Foteliki w tych grupach znacznie różnią się wymiarami, budową i spełnianymi funkcjami, ze względu na różnice w budowie anatomicznej dziecka.
Kategorie 0 i 0+ obejmują dzieci o masie od 0 do 10 kg. Ponieważ do drugiego roku życia głowa dziecka jest stosunkowo duża, a szyja bardzo delikatna, dziecko podróżujące przodem do kierunku jazdy jest narażone na poważne uszkodzenia tych części ciała. Dla zmniejszenia skutków zderzeń zaleca się przewożenie dzieci tej kategorii wagowej tyłem do kierunku jazdy , w foteliku z obudową w formie muszli z niezależnymi pasami bezpieczeństwa. Wtedy kierowca widzi co robi dziecko, a maluch może spoglądać na mamę czy tatę.
Do kategorii 1 kwalifikują się dzieci pomiędzy drugim a czwartym rokiem życia o masie ciała od 9 do 18 kg. W tym czasie miednica dziecka nie jest jeszcze całkowicie ukształtowana, co sprawia, że trzypunktowy pas bezpieczeństwa samochodu nie stanowi wystarczającego zabezpieczenia, a dziecko jest narażone na poważne obrażenia brzucha w razie zderzenia czołowego. Dlatego dla tej grupy dzieci zaleca się korzystanie z fotelików z niezależnymi, 5-punktowymi pasami z regulacją dopasowaną do wzrostu dziecka. Korzystnie jest, gdy fotelik ma regulację kąta nachylenia siedzenia i regulację wysokości bocznych zagłówków.
Kategoria 2 obejmuje dzieci w wieku 4 –7 lat i masie 15 do 25 kg. Dla zapewnienia prawidłowego ułożenia miednicy, zaleca się stosowanie urządzeń współdziałających z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa, jakie zamontowano w samochodzie. Urządzenie takie ma kształt podwyższonej poduszki z oparciem, wyposażonej w prowadnicę do trzypunktowego pasa bezpieczeństwa. Pas powinien płasko przylegać do miednicy dziecka zachodząc na uda. Poduszka podwyższająca z regulowanym oparciem i prowadnicą pasa pozwala na ułożenie go w taki sposób, aby znajdował się jak najbliżej szyi, lecz nie zachodził na nią. W tej kategorii uzasadnione jest także stosowanie fotelika z podpórką.
obejmuje dzieci powyżej 7 roku o masie od 22 do 36 kg. W tym przypadku zaleca się stosowanie poduszki podwyższającej, wyposażonej w prowadnice pasów.
Gdy używa się poduszki bez oparcia, zagłówek znajdujący się w pojeździe musi być ustawiony stosownie do wzrostu dziecka. Górna krawędź zagłówka powinna znajdować się na wysokości wierzchołka głowy dziecka, nigdy poniżej poziomu oczu.
Zasady użytkowania
Konstrukcja fotelików ogranicza skutki wypadków drogowych, dzięki przejmowaniu i ograniczaniu sił bezwładności działających na dziecko, do granic fizjologicznie dopuszczalnych. Fotelik powinien być miękki, aby dziecku było w nim wygodnie siedzieć, nawet podczas długiej podróży. Dla małych dzieci można dokupić akcesoria, które umilają podróż, takie jak poduszka dla noworodków czy daszek przeciwsłoneczny.
Jeśli nie chcemy montować fotelika na stałe, należy sprawdzić, czy mieści się w bagażniku, czy łatwo go włożyć i wyjąć z auta i czy nie jest zbyt ciężki. Gdy zamontujemy fotelik na jednym z boków tylnego siedzenia, powinniśmy sprawdzić, czy pas samochodowy obejmuje fotelik w wyznaczonych punktach oraz czy klamra pasów sprawnie się dopina.
Poziom górnej szelki samochodowego pasa bezpieczeństwa należy dostosować do wieku i wzrostu dziecka. Zbyt luźno dopięty pas nie będzie spełniał wymagań bezpieczeństwa. Bezpieczniejsze są foteliki wyposażone we własne pasy bezpieczeństwa, które lepiej i skuteczniej przytrzymują dziecko.
Ponieważ dziecko rośnie, długość pasów powinna być regulowana. Regułą jest, że gdy dziecko podróżuje w foteliku musi być zapięte pasami.
Kiedy pojazd ma stale aktywną poduszkę powietrzną pasażera na przednim siedzeniu, nie należy tam montować fotelika.
Warto pamiętać, że wożąc dziecko w foteliku tylko zmniejszamy ryzyko odniesienia przez nie obrażeń, dlatego powinniśmy dostosować styl i prędkość jazdy do warunków panujących na drodze.
| | | Balboa | 30.10.2009 11:20:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 278 #352600 Od: 2009-2-23
Ilość edycji wpisu: 2 | "Ja jadę do Sanoka, więc przez kilka dni mogę udzielać pomocy w okolicach"-kopia2
Ja jestem w Warszawie wiec... służę pomocą. _________________ Kia Sorento 2004, CRDI 170KM, Manual KOLOR:Czarny tzw młotkowany Przebieg: 100 tyś | | | Admin | 01.11.2009 16:55:17 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #353901 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 1 | Sprzedaje foteliki dla dzieci więc jedno co moge powiedzieć to to ,że jest jakaś świadomość u ludzi ponieważ zawsze przed takimi wyjazdami następują wzmożone zakupy tych fotelików . Muszę zwrócić uwagę na atesty , ponieważ pojawiło się dużo chińskich fotelików o bajeranckim wyglądzie , ale styropian puszcza na łączeniach z pasem . Niekiedy rodzice chcąc zaoszczędzić kupują foteliki trochę na wyrost , nie wiedzą ,że dziecko może wypaść , po prostu prześlizgnąć się pod pasami mimo ,że jest zapięte.
Dzisiaj zrobiłem w sumie 240 km na różne cmentarze , nie było żadnych korków , jechało się wspaniale , piękna pogoda , policji na drogach ani żadnych wypadków nie widziałem.
Pamiętacie kilka postów wyżej ile było ofiar w 2008 r , na teraz media podają :27 osób zginęło, a 285 zostało rannych w 220 wypadkach, do których doszło w piątek i sobotę. A jeszcze przed nami największy szczyt powrotów .
| | | Adimo | 01.11.2009 17:40:58 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #353917 Od: 2009-8-26
| Witamy z powrotem, prosimy o następne wpisy powrotów. _________________
| | | Wollys | 01.11.2009 20:16:35 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #354021 Od: 2009-6-24
| wollysowie rowniez witaja,jestesmy w domku. | | | kukul | 01.11.2009 21:00:16 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Katowice
Posty: 588 #354058 Od: 2009-8-8
| Kukuły w domu. _________________ 2009 r. 2,5 CRDi 170 KM FREEDOM manual chyba grafitowy _________________________________________________________________________________________
Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu) | | | Adimo | 01.11.2009 21:08:25 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #354063 Od: 2009-8-26
| Witamy, bezpiecznie wracających. Pisać - Pisać _________________
| | | maska | 03.11.2009 12:40:26 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #354976 Od: 2009-9-10
| Witam Was mnie też udało się wrócić zaliczyłem w międzyczasie Słowację dlatego trochę później _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) | | | Electra | 24.04.2024 03:46:00 |
|
|
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|