NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PRAKTYCZNE PORADY » TARCZE I KLOCKI

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

TARCZE I KLOCKI

opracował Bodexim
  
Admin
19.01.2010 22:03:08
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #417794
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 4

Ilość edycji Admina: 1
W aucie forumowicza "Conkord" zamontowane zostały klocki Radhouse. Jest to tańszy brand TRW Lucas. Bardzo dobry klocek, który kiedyś z dużą dozą niepewności zamontowali koledzy w Mtsubishi EVO IX. Eksperyment się powiódł, więc nie boję się go zaproponować z pełną odpowiedzialnością. Jest to produkt, w przypadku którego moim zdaniem, mamy najlepszy stosunek ceny do jakości. Kolcek niezbyt twardy, nie piszczący, poddany wypalaniu (scorching) min. po to, aby szybko dopasował się do tarczy zapewniając tym samym dobrą skuteczność hamulców tuż po wymianie.
Jeśli chodzi o tarcze, to opinie Conkorda mówią same za siebie. Nie ma sensu inwestować w drogie marki, bo tak na prawdę tarcza nie jest tak bardzo skomplikowana. Wszystkie tarcze, te markowe i zamienniki, niesłusznie zwane podrubami, podlegają prawom fizyki. Wykorzystując wiedzę z tej dziedziny można przygotować tarcze na bazie tańszego zamiennika, które swymi parametrami będą przewyższać te z tzw. górnej półki.

Pytanie: "widziałem kiedyś odcinek OPT w TVN Turbo i tam TEDE był w jakiejś polskiej firmie zajmującej się produkcją tarcz i kolesie mu zrobili wycięcia z nazwą TVN TURBO na tarczach - rewelacja wygląd oraz mówili, że mogą dowolny napis wrzucić - czy kolega Bodexim lub ktoś inny wie, gdzie takie coś można zrobić"

Na urządzeniach CNC można wykonać każdy wzór. Moja opinia oparta na kilkuletnim doświadczeniu jest następująca:
Znacznie lepsze efekty od nacinania uzyskuje się wiercąc powierzchnie robocze na wskroś. Otwory, w przeciwieństwie do nacięć, powodują rozpraszanie naprężeń w materiale tarczy wynikających z dużych obciążeń cieplnych. W przypadku tarcz wentylowanych intensyfikują przepływ powietrza między żeberkami (działają jak eżektor), obniżając znacznie ich temperaturę. Prócz tego otwory przelotowe mają bardzo dobre właściwości związane z samooczyszczniem. Jeśli chodzi o analogie, to zarówno tarcze nacinane, wiercone powierzchownie oraz wiercone na wskroś, wykazują podobne zalety podczas intensywnej eksploatacji, gdy temperatura na styku klocek tarcza przekracza często 600 stopni. Eleminują pojawianie się w tym obszarze poduszki z gazów powstałych z rozkładającego się materiału klocka (fading). Zgromadzone tam gazy nie mogąc znaleźć ujścia odpychają klocek od tarczy i następuje utrata skuteczności hamulca. Nacięćia i otwory odprowadzając gazy zapobiegają takim niespodziankom. Prócz tego krawędzie usuwają resztki powstałych w czasie hamowania zaniczyszczeń. Jesli chodzi o trwałość współpracujących z udziwnionymi tarczami klocków, to różnica jest prawie niezauważalna (hamulec jest skuteczniejszy, nie przegrzewają się tarcze).
Temat wzornictwa tylko w teorii jest dowolny. Może skupię się na tarczach wierconych. W przypadku tarcz wentylowanych wzór otworów zależy od układu żeberek. Wiercimy jedynie w pustych przestrzeniach. Drugą ważną rzeczą jest zachowanie równomiernego rozkładu otworów. Niewłściwy może spowodować pulsowanie momentu hamowania w funkcji obrotu koła. Pojawią się wtedy wibracje i hamowanie skokami. Po trzecie, układ otworów musi gwarantować właściwe wyważenie tarczy (drgania kierownicy i nie tylko). Co prawda po wierceniu można operację wyważania powtórzyć, ale po co. Lepiej sprawdzić czy jest ok.
Do niedawna kładliśmy nacisk na estetykę, dopiero potem na parametry techniczne. Była to zabawa. Teraz robimy to w pełni profesjonalnie i zmieniliśmy nieco priorytety. Mimo to nie ucierpiał na tym design. I jeszcze jedna uwaga: tarcze wiercone pracują nieco głośniej niż gładkie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra19.03.2024 06:04:35
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PRAKTYCZNE PORADY » TARCZE I KLOCKI

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny