NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » AWARIA OGRZEWANIA WEWNĄTRZ

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Awaria ogrzewania wewnątrz

zadymiło się parą
  
Witka1
15.01.2010 15:08:31
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia

Posty: 34 #412196
Od: 2010-1-1


Ilość edycji wpisu: 5
Witam.
Nowicjusz- dzisiaj jadąc A-4 do Wrocławia nagle szyby wewnątrz samochodu zaparowały , a przez kratki nawiewu wydobywał się dym w posataci pary wodnej z lekkim zapachem.
Zjechałem na pas awaryjny i zatrzymałem się. W samochodzie włączony był nawiew, temp. ustawiona na 21,5 stopnia. Climatronic wyłączony.
Wyłączyłem wentylator, para przestała wylatywać kratkami. Przypuszczaam ,że to może być awaria nagrzewnicy.
Prośba o pomoc , kto miał podobny problem.
Jeśli to jest awaria nagrzewnicy, to w kórym miejscu się znajduję ,
jak nazywa się ta nagrzewnica czy to wodna czy od chłodnicy
- czy można samemu wymienić , czy należy jechać do serwisu.
- a wogóle czy to jest awaria nagrzewnicy?.
_________________
______________________
KiA SORENTO Ex
Silnik: 2,5 CRDi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
AUTO/4LOCK/4LO
Kolor: Srebrny metalik
  
Electra19.04.2024 06:15:38
poziom 5

oczka
  
BubRb
16.01.2010 11:27:37
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: lubuskie

Posty: 142 #413172
Od: 2009-7-29
Qrcze u mnie też kiedyś zadymiło parą... ale po chwili przestało... nic nie zrobiłem i do dziś jest OK wesoły))
aaa.... chyba w tym czasie, lub trochę po tym wymieniałem termostat.. ale to dlatego, że przy dłuższej jeździe z ogrzewaniem, auto przestawało grzać... czyli termostat się zawieszał... wymieniłem termostat i jest OK....
Howk !
_________________
2,5CRDi/2004/manual
  
Adimo
16.01.2010 13:34:06
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #413368
Od: 2009-8-26
Cały czas przeglądam ten post, i się zastanawiam, co mogło być przyczyną, termostat-on tylko reguluje temperaturę między małym a dużym obiegiem wody w samochodzie, a obieg jest zamknięty, i woda nigdzie nie przecieka, aby powstała para musi być temperatura i coś wilgotnego, i jedyne co mi namyśl przyszło to filtr kabinowy, po jeździe z Wollysem moją kijanką parowały mi szyby, Wolly powiedział że mam wymienić filtr kabinowy, i wymieniłem podczas wymiany okazało się że jest cały mokry, sprawdź kolego filtr kabinowy.
_________________


  
Witka1
16.01.2010 14:01:02
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia

Posty: 34 #413390
Od: 2010-1-1
Dziękuję Kolego Adimo.
Sprawdzę filtr kabinowy.
Dobrze na forum jest opisany sposób wyjęcia i wymiany filtra kabinowego-chwała.
Kupiłem filtr i dzisaiaj sprobuję wyjąć filtr.
Poinformuję , czy filtr jest przyczyną parowania ..
Pozdrawiam.
_________________
______________________
KiA SORENTO Ex
Silnik: 2,5 CRDi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
AUTO/4LOCK/4LO
Kolor: Srebrny metalik
  
Adimo
16.01.2010 14:24:10
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #413406
Od: 2009-8-26
Jest temat wymiany filtra kabinowego, a filtr jest za schowkiem, jak znajdę zaraz zapodam linka.
_________________


  
BubRb
16.01.2010 16:05:34
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: lubuskie

Posty: 142 #413535
Od: 2009-7-29
eee.. no chłopaki...
Pierwszą i najprostszą przyczyną "PAROWANIA SZYB" jest filtr kabinowy - na 100%.
Zaś wydawało mi się, że kolega Witka1 powiedział, że z nawiewów mu zadymiło parą...u mnie zdażyło się podobnie... ale tylko raz... było to jednorazowe... nic więcej się nie działo, więc nic nie robiłem smutny
_________________
2,5CRDi/2004/manual
  
betina_t
16.01.2010 16:17:04
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #413550
Od: 2009-8-10
Temat z filtrem kabinowy jest tutaj:


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Admin
16.01.2010 16:27:07
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #413560
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 1
Ostatnio jak mi zadymiło parą w kabinie ( Renault) to musiałem wymieniać całą nagrzewnicę .
Niestety wymaga to rozebrania pół samochodu wewnątrz .
Koniecznie sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym , jeśli jest poniżej Min" to masz niestety problem.
  
Witka1
16.01.2010 17:28:14
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia

Posty: 34 #413667
Od: 2010-1-1
Koledzy /naprawdę Koledzy/dziękuję za wsparcie.
Wymienię filtr kabinowy.
Po wyłączeniu silnika /a włączonym zapłonie/, dymiło mi parą o zapachu przegrzanego płynu chłodniczego przy włączonym wenylatorze.
Tą czynność powtórzyłem jeszcze na krótko i za każdym razem przy włączonym wentylatore dymiło z nawiewów.
Wyłączyłem wentylator i załączyłem silnik jednocześie obniżyłem temp. do 17 stopni- przestało dymić parą przez kratki nawiewu.
Przy obniżonej temp. i braku nawiewu /wentylator wyłączony/zawróciłem we Wrocławiu-Bielany i wróciłem do domu.
Płyn jest pomiędzy max i min.
Kolego Aministrator -dumam tak jak ty to opisujesz ,że może to być nagrzewnica obiegu płynu/ mam climatronik z panelem/.
Wymienię filtr kabinowy i jeszcz raz zagrzeję silnik i sprawdzę czy dymi parą przy włączonym wentylatorze.
Jeśli będzie to nagrzewnica, pojadę do warsztatu- ale nie wiem, który zna się na KIA we Wrocławiu- jak podejść do nagrzewnicy
przy demontażu elemetów samochodu . Jeśli ktoś zna dobry warsztat prywatny naprawy KIA we Wrocławiu ,to bardzo proszę o pomoc.
Powiadomię o przyczynie dymienia parą przez wloty do wewntrz samochodu.
Pozdrawiam.
_________________
______________________
KiA SORENTO Ex
Silnik: 2,5 CRDi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
AUTO/4LOCK/4LO
Kolor: Srebrny metalik
  
Admin
16.01.2010 19:07:13
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #413741
Od: 2009-2-1
Obrazek
  
andykon
17.01.2010 13:14:13
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: podlasie

Posty: 379 #414869
Od: 2009-8-9
Witka1 – sprawdź czy na podłodze przy pasażerze i kierowcy nie ma drobin płynu z chłodnicy oraz czy nie ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Objaw jako podałeś tj. dym z nawiewów świadczy o tym, że uszkodzeniu uległa nagrzewnica w konsekwencji może doprowadzić do ubytku płynu w chłodnicy, przegrzania głowicy skutkującej jej pęknięciem i koniecznością jej wymiany a to boli oj boli.
Aby wymienić chłodniczkę nagrzewnicy niestety trzeba wyjąć cały kokpit, u mnie 2 fachowcy z serwisu auto rozbierali 3 godz.
Bierz się szybko do roboty bo potem koszty będą dużo większe. Mi nagrzewnicę sprowadziła jakaś tam firma chyba z norwegi w 3-4 dni (bolał tak średnio) Kia mogło dopiero w 2 tygodnie.
Jak wyżej powiedziałem objaw jaki miałeś świadczy o wydostawaniu się płynu na powierzchni nagrzewnicy, stąd ten dym przy ogrzewaniu.
Szybko bierz się do roboty.

_________________

KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003.
wersja fuul - Freedom,
srebrny a może szary metalik,
stały napęd 4x4, automat.



  
Electra19.04.2024 06:15:38
poziom 5

oczka
  
Witka1
17.01.2010 16:28:56
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia

Posty: 34 #415049
Od: 2010-1-1
Dziekuję Koledze Aministrator za zdjęcie oraz dziękuję Koledze andykon za potwierdzenie moich przypuszczeń , że awarii-roszczelnieniu uległa nagrzewnica.
Wymieniłem filtr kabinowy -był tylko zabrudzony , nie był mokry.
Zamówiłem nagrzewnicę do mojego autka z climatroniciem i umówię się na wymianę narzewnicy jednak w Serwisie Kia we Wrocławiu/ bo nie znalazłem prywatnego Zakładu ,który by wykonywał wymiany w Kia Sorento/- trochę mnie to pociągnie po kieszeni- trzeba będzie to przeżyć.
Pozdrawiam.
_________________
______________________
KiA SORENTO Ex
Silnik: 2,5 CRDi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
AUTO/4LOCK/4LO
Kolor: Srebrny metalik
  
Admin
17.01.2010 16:34:50
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #415055
Od: 2009-2-1
Nie wiem czy to dobry pomysł .
W serwisie jak to w serwisie , wjazd na stanowisko -200 zł , zjazd -200 zł , sprawdzenie co - 500 zł , odkręcenie śrubki -20 zł .
Oczywiście trochę przesadzam , ale może się okazać ,że wyjazd do innego miasta na wymianę zaowocuje zaoszczędzeniem kilku stów , tysiączków - (niepotrzebne skreślić wesoły)
Jak chcesz to dowiem się ile by kosztowała przekładka nagrzewnicy tam gdzie ja wymieniałem , (choć to 30 km od Warszawy)
  
Witka1
17.01.2010 21:28:21
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia

Posty: 34 #415470
Od: 2010-1-1
Kolego Aministrator .
Tak - chcę jeśli możesz, abyś się dowiedział ile by kosztowała przekładka nagrzewnicy.
Będę czekał na informację. Nagrzewnicę otrzymam z Gdańska we wtorek , w między czasie będę jeszcze poszukiwał warsztatu w innym mieście. Dziękuję za wskazanie innej możliwości niż naprawę w serwisie KIA.
Pozdrawiam
_________________
______________________
KiA SORENTO Ex
Silnik: 2,5 CRDi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
AUTO/4LOCK/4LO
Kolor: Srebrny metalik
  
andykon
17.01.2010 22:13:24
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: podlasie

Posty: 379 #415530
Od: 2009-8-9


Ilość edycji wpisu: 2
Mnie servis skasował na 800zł. taki dziwny za wymiane nagrzewnicy (robocizna)- w tym wypadku musze przyznać, że chlopaki zasłużyli na kasę. Jak juz pisąłem w celu wymiany nagrzewnicy trzeba zdemontować cały kokpit, byłem obecny przy tym i widziałem, troche popracowali choć nie oznacza to, że mogli wziąść dużo mniej.
_________________

KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003.
wersja fuul - Freedom,
srebrny a może szary metalik,
stały napęd 4x4, automat.



  
Adimo
17.01.2010 23:10:47
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #415583
Od: 2009-8-26
współczuje Witka1, to troszkę da po kieszeni, szkoda że to nie filtr.
_________________


  
Witka1
03.02.2010 20:58:51
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia

Posty: 34 #439570
Od: 2010-1-1


Ilość edycji wpisu: 1
Witajcie Koledzy.
Po dłużsej przerwie od zgłoszenia na forum awarii nagrzewnicy, wymieniłem sam nagrzewnię / pomimo,że nie jestem mechanikiem/.Straszna to praca- należało zdemontować całą deskę rozdzielczą ,ze wszystkim wskażnikami, radio z zestawem głośnomówiącym parrot , belkę rurową podłużną itp.
Zamontowałem powrotnie wszyskie urządzenia, sprawdziłem - wszystko działa poprawnie, ale mam jeden problem,nie wiem czym dobrze podłączyłem nagrzewnicę / wężyki / w komorze silnika.
Prośba , może ktoś z kolegów ma schemat podłączenia.
Ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego wychodzi wąż/ gruby/ , z której strony nagrzewnicy ma być podłączony do lewej rurki czy do prawej -patrząc twarzą zwróconą na nagrzewnicę.
Oczekuję pomocy
Witka1
_________________
______________________
KiA SORENTO Ex
Silnik: 2,5 CRDi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
AUTO/4LOCK/4LO
Kolor: Srebrny metalik
  
betina_t
13.03.2010 11:56:07
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #491485
Od: 2009-8-10
Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra19.04.2024 06:15:38
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » AWARIA OGRZEWANIA WEWNĄTRZ

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny