| |
spider2you | 12.07.2009 23:07:18 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #290587 Od: 2009-5-11
Ilość edycji Admina: 1 | Panowie ponieżj link do ciekawego artykułu odnośnie Eco Drivingu! Pweno każdy z nas zna kilka zasad oszczędnej jazdy, natomiast warto sobie te wiadomości odświerzyć i zacząć je wprowadzać w codzienne życie (jazdę). Mi udało się przy dobrym pilnowaniu jazdy zejść w aucie mojej żonki Corsa 1,4 benzyna do 20% w dół ze zużyciem paliwa - jazda po samym mieście, więc może warto zaoszczędzić parę litrów i przełożyć je na inne litry - też oktanowe
Polecam wszystkim.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Electra | 04.05.2024 10:09:04 |
|
|
| |
Admin | 12.07.2009 23:23:24 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #290600 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 1 | Stosowałem Eco Driving przez jakiś czas i bardzo się zdziwiłem , że dojeżdżając do świateł należy zdjąć nogę z pedału gazu , a nie przełączyć na luz i się toczyć . Podobno po zdjęciu nogi komputer odcina dopływ paliwa , a po przełączeniu na luz pali ze 3 l /100km |
| |
spider2you | 12.07.2009 23:32:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #290609 Od: 2009-5-11
| Dokładnie tak jest - miałem kiedyś służbową Octavię z komputerem i jak jechałem na luzie to pokazywało 1,2 l/100km, a jak dojeżdżałem na biegu lub zjeżdżałem z góry to pokazywało 0,0 l/100km czyli wypalało to co było w cylindrach, a potem spalanie przy dłużym zjeździe było 0,5 l/100km.
Jeszcze gaszenie slinika na światłach lub postoju powyżej 30 sek - dużo daje. |
| |
Wollys | 13.07.2009 22:18:26 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #291152 Od: 2009-6-24
| Kurcze z całym szacunkiem panowie ale dla mnie zagazowanie samochodu to juz grzech...wiem wiem oszczedzac trzeba takie czasy kryzysu..wg mnie jednak nie mam co przesadzać bo niestety Kia Sorento to duzy i ciezki samochod swoje musi spalić w myśl zasady: "Szkłem pośladków podetrzeć się nie da " Ale artykuł ciekawy jak najbardziej zawsze cos tam w glowie zostanie z pozytecznych informacji. |
| |
spider2you | 21.07.2009 10:41:39 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #294044 Od: 2009-5-11
| Panowie, jednak się opłaca stosować metody EKO DRIVING - ostatnio moja kochana żoneczka zaczęła tak jeździć i zaoszczędziła 15% paliwa na jeździe po samym mieście - więc chyba warto??? |
| |
Wollys | 07.08.2009 15:31:22 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #300741 Od: 2009-6-24
| No to ładnie moja jak jezdzi to 15% ale w góre |
| |
gieras | 12.11.2009 21:16:37 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Białystok
Posty: 40 #363319 Od: 2009-8-26
| Większość z nas umie korzystać w sposób ekonomiczny z samochodów z manualną skrzynią biegów a co z jazdą AUTOMATEM ? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia ? _________________ SORENTO 2.5 CRDI Automat Rok produkcji 2006 Grafit metalik |
| |
Adimo | 12.11.2009 21:23:47 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #363324 Od: 2009-8-26
| Na automacie jak najbardziej to samo tylko w mniejszym stopniu, dlatego że skrzynia sama redukuje prędkości, a co za tym idzie i biegi, ale można tylko nie będzie taka oszczędność jak na manualu. _________________
|
| |
gieras | 13.11.2009 08:49:07 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Białystok
Posty: 40 #363548 Od: 2009-8-26
| Tak jednak problem w tym że nie można hamować silnikiem ponieważ automat po zdjęciu nogi z gazu "wrzuca na luz". Rozwiązaniem może być korzystanie z tiptronic-a ale wtedy po co automat? _________________ SORENTO 2.5 CRDI Automat Rok produkcji 2006 Grafit metalik |
| |
edmondo | 15.11.2009 15:47:09 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa/Węgrów
Posty: 46 #365425 Od: 2009-9-22
| Eco-driving i silniki turbo-diesla to nie jest najlepsze połączenie. Konkretnie mam na myśli jazdę na niskich obrotach-szybką zmianę biegów na wyższe.
Turbinka w Kii (jak i w moim Audi) ma w turbinie łopatki kierownicy (po szczegóły zapraszam do googla). Jazda na niskich obrotach powoduje, że spaliny przechodzą powoli przez turbinkę, czyli duża ilość sadzy pozostaje w tej właśnie turbince. Im więcej sadzy, tym mniej miejsca dla tych łopatek (w uproszczeniu). Po pewnym czasie (to nie będzie pewnie 5 tyś, a raczej 50 tyś km) łopatki te przestają pracować, bo są zasyfione. Objawia się to brakiem mocy w wyższym zakresie obrotów i wolniejszym jej rozwijaniem. Skutkiem tego jest konieczność demontażu turbiny i jej dokładne wyczyszczenie lub nawet wymiana/regeneracja. Taka awaria czeka każdego turbodiesla (sadza zawsze się osadza), ale eco-driving napewno to przyśpieszy.
Oczywiście, nikt nie twierdzi, że non-stop trzeba jeździć na wyższych obrotach, ale czasami turbinka musi w pi... dostać
Dodam tylko, że powyższe sprawdziłem na sobie. Jakiś rok temu postanowiłem popróbować ten eco-driving. Przez jakieś 3 miesiące jeździłem dość spokojnie. Spalanie trochę spadło (nie pamiętam o ile). Niestety po 3 miesiącach samochód w pewnym momencie stracił moc. Rozpędzał się wolniej, a powyżej 3 tyś. obrotów nie chciał jechać wogóle. Po podpięciu kompa wyskoczył błąd - tzw. notlauf, czyli zapieczone/zabrudzone kierownice w turbo.
Na szczęście obeszło się bez wydatków - widocznie nie zasyfiłem turbiny całkowicie. 3 dni wkręcania na obroty i butowania (w ramach rozsądku) wystarczyło - turbina oczyszciła się sama i od roku problemu nie ma. Widocznie miałem trochę farta, szczęścia, bo u wielu kolegów to się kończyło wyciąganiem turbiny.
_________________ SORENTO ... w planach Obecnie: Audi A4 Avant 1.9 TDI gleba & osiemnastki :-))) |
| |
Lee | 18.11.2009 17:31:55 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #368226 Od: 2009-5-31
| Miałem dziś taki lajtowy dzień...szczególnie drogę z i do pracy.Rankiem zatankowałem gaz i ...ruszyłem. Przejechałem - 118 mil = 189,86 km Zatankowałem do zbiornika za 40zł = 40zł/1,98l. = 20,20l. Obliczenia: 20,20 LPG (skrót z ang. Liquified Petroleum Gas) / 189,86 km = 0,106 x 100 = 10,63l.na 100 km
Normalnie jestem-w dobrym tego słowa znaczeniu. 1.Jazda momentami ponad 90 km/h,ale nie wiecej.Średnio 90km/h 2.Bez butowania na kazdym biegu-spokojne wkręcanie na obroty. 3.20% miasto,80% trasa. 4.Dwie osoby na pokładzie-bez innego obciążenia. 5.Zdemontowany bagażnik dachowy. 6.Pół zbiornika benzyny 7.Inne dotyczące eco-drivingu. Zbiornik gazu był totalnie pusty w momencie tankowania.Skrzynia manualna. Normalne spalanie jest w ok.14-15l.gazu.Czasami większe,a czasami mniejsze. Być zadowolony...bardzo Przlicznik mil na podst. -
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Electra | 04.05.2024 10:09:04 |
|
|