| |
paddyx | 11.12.2015 10:10:39 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łódź
Posty: 15 #2212691 Od: 2012-4-22
| Witam, Jakie powinno być ciśnienie oleju w sorento i co odpowiada za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w silniku. |
| |
Electra | 20.04.2024 11:28:43 |
|
|
| |
Falc77 | 11.12.2015 11:31:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #2212711 Od: 2013-4-27
| pompa olejowa......na wolnych i gorącym 1bar minimum. _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
paddyx | 11.12.2015 12:37:03 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łódź
Posty: 15 #2212734 Od: 2012-4-22
|
Mechanik podał mi że na wolnych obrotach ma 4 bary a jak doda gazu to dochodzi do 6 barów. czy to normalne, Problem mam taki że w silniki coś terkocze jak kołatka, która tłucze o korpus. |
| |
Falc77 | 11.12.2015 13:28:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #2212741 Od: 2013-4-27
| 4 na wolnych to raczej za dużo, chociaż... jeśli terkocze to może łańcuch jest do wymiany i wali o obudowę...mechanior powinien wiedzieć czy to łańcuch, to charakterystyczne dzwonienie _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
paddyx | 11.12.2015 13:40:28 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łódź
Posty: 15 #2212748 Od: 2012-4-22
| Falc77 pisze:
4 na wolnych to raczej za dużo, chociaż... jeśli terkocze to może łańcuch jest do wymiany i wali o obudowę...mechanior powinien wiedzieć czy to łańcuch, to charakterystyczne dzwonienie
Historia jest dość długa. Dwa lata temu zaczął nagle terkotać okazało się ze nie trzymał jeden z napinaczy w rozrządzie i ślizg klepał o obudowę. Wymieniłem napinacz i po dwóch miesiącach znowu klepie padło na kolejny napinacz, po wymianie po kilku miesiącach zaczął klepać, stwierdzili że to jeden z łańcuchów, potem ze popychacze grają. Wkurzyłem się i pół roku temu kupiłem kompletny rozrząd , napinacze, łańcuchy i ślizgi, dziś znowu klepie tak jak by to było to samo. Podejrzewałem pompę oleju że może zbyt niskie ciśnienie i słabo napina. Przy wymianie oleju na nowym gęstym jest ciszej, jak się wyrobi zaczyna klepać. teraz mam informację że ciśnienie jest wysokie czy to może uszkadzać napinacze ???? |
| |
Falc77 | 11.12.2015 15:01:57 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #2212799 Od: 2013-4-27
| a jaki lejesz olej ? jaki masz przebieg ?
_________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
paddyx | 11.12.2015 21:16:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łódź
Posty: 15 #2212905 Od: 2012-4-22
| Olej 5W40 liqui moly, przebieg 170.000 km w silniku czysto, na smoku żadnych wiórów . |
| |
Falc77 | 12.12.2015 08:19:09 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #2212960 Od: 2013-4-27
| Powiem ci z doświadczenia (3 szt, i 300tys.km) te silniki powinny chodzić na 10w/40 B3/B4 i wymiana co 10tys.km. Ja swoimi wszystkimi tak jeździłem i łańcucha nie wymieniałem a silniki chodziły jak zegarki. Podstawą w dzisiejszych silnikach, to po zakupie wyrzucić książkę serwisową i jej zalecenia do kosza. _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
okwas | 12.12.2015 11:52:00 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: szczecinek
Posty: 32 #2213028 Od: 2015-10-16
| Ja leje olej 5W40 Castrola i nic nie klepie,jeśli to takie samo klepanie jak wcześniej to na pewno znowu rozrząd.Przyczyna wadliwy montaż lub kiepskiej jakości napinacze. |
| |
okwas | 12.12.2015 11:58:52 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: szczecinek
Posty: 32 #2213029 Od: 2015-10-16
| Tu poczytaj o ciśnieniu oleju jest opisane dosyć solidnie http://autokult.pl/25518,za-niskie-lub-zbyt-wysokie-cisnienie-oleju-co-moze-byc-przyczyna |
| |
paddyx | 14.12.2015 08:42:17 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łódź
Posty: 15 #2213768 Od: 2012-4-22
Ilość edycji wpisu: 1 | okwas pisze:
Tu poczytaj o ciśnieniu oleju jest opisane dosyć solidnie http://autokult.pl/25518,za-niskie-lub-zbyt-wysokie-cisnienie-oleju-co-moze-byc-przyczyna
Ciekawy artykuł, nasuwa mi się takie przemyślenie że mam uszkodzony zawór przelewowy. Tylko nie bardzo rozumiem jak to odnieść do mojego przypadku. Ciśnienie sprawdzane manometrem wkręconym w miejsce czujnika ciśnienia jest na poziomie 3-4 barów przy obrotach 3000rpm jest 6 barów. więc zawór powinien się otworzyć bo otwiera się powyżej 3 co powinno skutkować spadkiem ciśnienia w silniku, czyli napinacze mogą być nienapięte i rozrząd może hałasować. Czy ciśnienie mierzone manometrem to ciśnienie na pompie czy w komorze silnika ???
" Zawór przelewowy ustawia się fabrycznie tak, by otwierał obejście przy wzroście ciśnienia powyżej 3 barów. Olej wtedy wraca do miski. Jednak czasami dochodzi do zablokowania zaworu w pozycji otwartej lub zamkniętej, czego często skutkiem są zaniedbania serwisowe. Długo niewymieniany, zużyty olej silnikowy potrafi zamulić zwór lub go zatrzeć i zablokować. Jeżeli dojdzie do blokady w pozycji zamkniętej, spowoduje to wzrost ciśnienia w układzie lub chwilowe wzrosty przy zwiększaniu prędkości obrotowej silnika. Natomiast zawór stale otwarty będzie powodował spadki ciśnienia oleju."
A może mam po prostu zapchane kanały olejowe i dla tego ciśnienie jest tak wysokie na napinacze luźne. |
| |
Electra | 20.04.2024 11:28:43 |
|
|
| |
okwas | 14.12.2015 10:53:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: szczecinek
Posty: 32 #2213841 Od: 2015-10-16
| Jeśli mierzyłeś w miejscu czujnika to wskazuje ciśnienie w układzie smarowania a nie w komorze silnika. Przy takim ciśnieniu w komorze to bagnet by wystrzelił przez maskę. |
| |
egoncieszyn | 14.12.2015 16:40:35 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 4 #2213967 Od: 2015-1-3
| ciśnienie oleju mierzy się oczywiście w miejscu czujnika co do rozrządu to napinacze są mechaniczne więc ciśnienie oleju niema nic wspólnego z napięciem łancuchów (3 szt)jedynie popychaczy są hydrauliczne ale stukania szukałbym gdzieś indziej. |
| |
paddyx | 14.12.2015 20:32:47 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łódź
Posty: 15 #2214060 Od: 2012-4-22
| egoncieszyn pisze:
ciśnienie oleju mierzy się oczywiście w miejscu czujnika co do rozrządu to napinacze są mechaniczne więc ciśnienie oleju niema nic wspólnego z napięciem łancuchów (3 szt)jedynie popychaczy są hydrauliczne ale stukania szukałbym gdzieś indziej.
napinacze są hydrauliczne wszystkie 3 szt. |
| |
paddyx | 09.01.2016 21:41:47 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łódź
Posty: 15 #2224568 Od: 2012-4-22
| Panowie czy pompa powinna dawać ciśnienie rzędu 6-7 barów a zawór redukcyjny powinien utrzymywać na poziomie 1-2 bary \, czy pompa już nie powinna przekraczać ciśnienie 2 bary ? |
| |
xNorbertx | 17.03.2018 13:17:06 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 4 #2527375 Od: 2018-3-17
| Witam! Mam problem. Kia Sorento 2,5 crdi problem z ciśnieniem oleju. Na rozgrzanym silniku ciśnienie mam 1 bar wolne obroty, na wysokich obrotach 4 bary. Co może być przyczyną że zapala się kontrolka oleju. |
| |
Electra | 20.04.2024 11:28:43 |
|
|