NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » CIŚNIENIE OLEJU SORENTO 2.5 CRDI 140KM

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Ciśnienie Oleju Sorento 2.5 CRDI 140KM

  
paddyx
11.12.2015 10:10:39
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 15 #2212691
Od: 2012-4-22
Witam,
Jakie powinno być ciśnienie oleju w sorento i co odpowiada za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w silniku.
  
Electra20.04.2024 11:28:43
poziom 5

oczka
  
Falc77
11.12.2015 11:31:48
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2212711
Od: 2013-4-27
pompa olejowa......na wolnych i gorącym 1bar minimum.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
paddyx
11.12.2015 12:37:03
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 15 #2212734
Od: 2012-4-22
    Falc77 pisze:

    pompa olejowa......na wolnych i gorącym 1bar minimum.


Mechanik podał mi że na wolnych obrotach ma 4 bary a jak doda gazu to dochodzi do 6 barów. czy to normalne,
Problem mam taki że w silniki coś terkocze jak kołatka, która tłucze o korpus.
  
Falc77
11.12.2015 13:28:12
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2212741
Od: 2013-4-27
4 na wolnych to raczej za dużo, chociaż... jeśli terkocze to może łańcuch jest do wymiany i wali o obudowę...mechanior powinien wiedzieć czy to łańcuch, to charakterystyczne dzwonienie
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
paddyx
11.12.2015 13:40:28
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 15 #2212748
Od: 2012-4-22
    Falc77 pisze:

    4 na wolnych to raczej za dużo, chociaż... jeśli terkocze to może łańcuch jest do wymiany i wali o obudowę...mechanior powinien wiedzieć czy to łańcuch, to charakterystyczne dzwonienie

Historia jest dość długa.
Dwa lata temu zaczął nagle terkotać okazało się ze nie trzymał jeden z napinaczy w rozrządzie i ślizg klepał o obudowę. Wymieniłem napinacz i po dwóch miesiącach znowu klepie padło na kolejny napinacz, po wymianie po kilku miesiącach zaczął klepać, stwierdzili że to jeden z łańcuchów, potem ze popychacze grają. Wkurzyłem się i pół roku temu kupiłem kompletny rozrząd , napinacze, łańcuchy i ślizgi, dziś znowu klepie tak jak by to było to samo. Podejrzewałem pompę oleju że może zbyt niskie ciśnienie i słabo napina. Przy wymianie oleju na nowym gęstym jest ciszej, jak się wyrobi zaczyna klepać. teraz mam informację że ciśnienie jest wysokie czy to może uszkadzać napinacze ????
  
Falc77
11.12.2015 15:01:57
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2212799
Od: 2013-4-27
a jaki lejesz olej ? jaki masz przebieg ?

_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
paddyx
11.12.2015 21:16:12
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 15 #2212905
Od: 2012-4-22
    Falc77 pisze:

    a jaki lejesz olej ? jaki masz przebieg ?

Olej 5W40 liqui moly, przebieg 170.000 km w silniku czysto, na smoku żadnych wiórów .
  
Falc77
12.12.2015 08:19:09
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2212960
Od: 2013-4-27
Powiem ci z doświadczenia (3 szt, i 300tys.km) te silniki powinny chodzić na 10w/40 B3/B4 i wymiana co 10tys.km. Ja swoimi wszystkimi tak jeździłem i łańcucha nie wymieniałem a silniki chodziły jak zegarki. Podstawą w dzisiejszych silnikach, to po zakupie wyrzucić książkę serwisową i jej zalecenia do kosza.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
okwas
12.12.2015 11:52:00
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: szczecinek

Posty: 32 #2213028
Od: 2015-10-16
Ja leje olej 5W40 Castrola i nic nie klepie,jeśli to takie samo klepanie jak wcześniej to na pewno znowu rozrząd.Przyczyna wadliwy montaż lub kiepskiej jakości napinacze.
  
okwas
12.12.2015 11:58:52
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: szczecinek

Posty: 32 #2213029
Od: 2015-10-16
Tu poczytaj o ciśnieniu oleju jest opisane dosyć solidnie http://autokult.pl/25518,za-niskie-lub-zbyt-wysokie-cisnienie-oleju-co-moze-byc-przyczyna
  
paddyx
14.12.2015 08:42:17
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 15 #2213768
Od: 2012-4-22


Ilość edycji wpisu: 1
    okwas pisze:

    Tu poczytaj o ciśnieniu oleju jest opisane dosyć solidnie http://autokult.pl/25518,za-niskie-lub-zbyt-wysokie-cisnienie-oleju-co-moze-byc-przyczyna

Ciekawy artykuł, nasuwa mi się takie przemyślenie że mam uszkodzony zawór przelewowy. Tylko nie bardzo rozumiem jak to odnieść do mojego przypadku. Ciśnienie sprawdzane manometrem wkręconym w miejsce czujnika ciśnienia jest na poziomie 3-4 barów przy obrotach 3000rpm jest 6 barów. więc zawór powinien się otworzyć bo otwiera się powyżej 3 co powinno skutkować spadkiem ciśnienia w silniku, czyli napinacze mogą być nienapięte i rozrząd może hałasować. Czy ciśnienie mierzone manometrem to ciśnienie na pompie czy w komorze silnika ???

" Zawór przelewowy ustawia się fabrycznie tak, by otwierał obejście przy wzroście ciśnienia powyżej 3 barów. Olej wtedy wraca do miski. Jednak czasami dochodzi do zablokowania zaworu w pozycji otwartej lub zamkniętej, czego często skutkiem są zaniedbania serwisowe.
Długo niewymieniany, zużyty olej silnikowy potrafi zamulić zwór lub go zatrzeć i zablokować. Jeżeli dojdzie do blokady w pozycji zamkniętej, spowoduje to wzrost ciśnienia w układzie lub chwilowe wzrosty przy zwiększaniu prędkości obrotowej silnika. Natomiast zawór stale otwarty będzie powodował spadki ciśnienia oleju."

A może mam po prostu zapchane kanały olejowe i dla tego ciśnienie jest tak wysokie na napinacze luźne.
  
Electra20.04.2024 11:28:43
poziom 5

oczka
  
okwas
14.12.2015 10:53:14
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: szczecinek

Posty: 32 #2213841
Od: 2015-10-16
Jeśli mierzyłeś w miejscu czujnika to wskazuje ciśnienie w układzie smarowania a nie w komorze silnika. Przy
takim ciśnieniu w komorze to bagnet by wystrzelił przez maskę.
  
egoncieszyn
14.12.2015 16:40:35
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #2213967
Od: 2015-1-3
ciśnienie oleju mierzy się oczywiście w miejscu czujnika co do rozrządu to napinacze są mechaniczne więc ciśnienie oleju niema nic wspólnego z napięciem łancuchów (3 szt)jedynie popychaczy są hydrauliczne ale stukania szukałbym gdzieś indziej.
  
paddyx
14.12.2015 20:32:47
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 15 #2214060
Od: 2012-4-22
    egoncieszyn pisze:

    ciśnienie oleju mierzy się oczywiście w miejscu czujnika co do rozrządu to napinacze są mechaniczne więc ciśnienie oleju niema nic wspólnego z napięciem łancuchów (3 szt)jedynie popychaczy są hydrauliczne ale stukania szukałbym gdzieś indziej.

napinacze są hydrauliczne wszystkie 3 szt.
  
paddyx
09.01.2016 21:41:47
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 15 #2224568
Od: 2012-4-22
Panowie czy pompa powinna dawać ciśnienie rzędu 6-7 barów a zawór redukcyjny powinien utrzymywać na poziomie 1-2 bary \, czy pompa już nie powinna przekraczać ciśnienie 2 bary ?
  
xNorbertx
17.03.2018 13:17:06
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #2527375
Od: 2018-3-17
Witam! Mam problem. Kia Sorento 2,5 crdi problem z ciśnieniem oleju. Na rozgrzanym silniku ciśnienie mam 1 bar wolne obroty, na wysokich obrotach 4 bary. Co może być przyczyną że zapala się kontrolka oleju.
  
Electra20.04.2024 11:28:43
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » CIŚNIENIE OLEJU SORENTO 2.5 CRDI 140KM

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny