NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » AUTOMAT I ODPALANIE SAMOCHODU

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

automat i odpalanie samochodu

  
autorus
14.01.2010 11:41:07
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Skierniewice

Posty: 477 #410612
Od: 2009-12-11
Więc jest tak, mam zaparkowane w pozycji P. Jak włączam samochód to muszę trzymać jeszcze na hamulcu czy nie? Na razie trzymam. Mam lekki spadek na posesji.
  
Electra20.04.2024 10:42:41
poziom 5

oczka
  
betina_t
14.01.2010 11:48:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #410617
Od: 2009-8-10


Ilość edycji wpisu: 1
Nie musisz trzymać nogi na hamulcu kiedy skrzynia jest w pozycji Parking
  
andykon
14.01.2010 11:57:22
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: podlasie

Posty: 379 #410623
Od: 2009-8-9


Ilość edycji wpisu: 4
A więc jeśli chodzi o samo uruchomienie samochodu to oczywiście, że nie musisz trzymać nagi na hamulcu jednakże gdy chcesz już zmienić bieg to trzymanie nogi na hamulcu jest wskazane.
Gdy dźwignia znajduje się w pozycji na P skrzynia biegów jest zblokowana. W tej pozycji z biegu nie wyskoczy i w zasadzie np. nie jest nawet konieczne zaciąganie hamulca ręcznego. Różnego rodzaju źródła podają, że zaciąganie hamulca ręcznego minimalizuje sytuacje w których może dojść do uszkodzenia automatycznej skrzyni biegów. Podobnie rzecz się ma z hamulcem nazwijmy roboczym tego pod nogą. Przesunięcie dźwigni zmiany biegów w pozycje P powoduje zablokowanie jednego koła zębatego przez zapadkę. Skoro samochód zaparkowany jest z górki bądź pod górkę ja osobiście bezpośrednio przed zmianą położenia dźwigni w położenie D na pewno bym trzymał nogę na hamulcu.
Przeszukaj neta wpisując hasło „automatyczna skrzynia biegów” , „Użytkowanie skrzyń automatycznych” itp. Na pewno wiele znajdziesz pomocnych informacji.
O to jedna z takich informacji znaleziona w necie.
P - Parking pozycja w której skrzynia jest w trybie neutralnym ("luz"), czyli nie przenosi obrotu i momentu na koła pojazdu, identycznie jak w pozycji N, a dodatkowo jest blokowana mechanicznie od strony kół, co blokuje też oś (osie) napędzane. Należy pamiętać, że koła nienapędzane mogą się nadal obracać. W pozycji tej jest możliwe uruchomienie rozrusznika, podobnie jak w N. Blokada jest czysto mechaniczna i nigdy nie wolno jej próbować włączyć w czasie, nawet bardzo wolnego, toczenia się pojazdu, gdyż grozi to jej zniszczeniem (np. koło zębate z 1cm zębem i zapadką będzie usiłowało natychmiast zatrzymać wielotonowy pojazd, co może zniszczyć zapadkę i jej obudowę). Z powyższego powodu zaleca się przed użyciem P wcisnąć hamulec główny, i zaciągnąć pomocniczy, aby odciążyć mechanikę zapadki (na przykład na stoku może być łatwo zablokować P, ale pod obciążeniem zapadki masą samochodu może być bardzo trudne lub niemożliwe jej proste odblokowanie).

_________________

KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003.
wersja fuul - Freedom,
srebrny a może szary metalik,
stały napęd 4x4, automat.



  
maska
14.01.2010 12:30:46
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #410662
Od: 2009-9-10
Prosta i pełna odpowiedź wesoły gratz Andykon wesoły Dodam, że ręczny warto zaciągnąć przy najmniejszym nachyleniu, co jak napisał Andykon odciąża mechaniczny układ blokady skrzyni biegów. Automat kosztuje, więc warto o niego dbać i ułatwiać mu życie wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
betina_t
10.03.2010 16:00:21
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #487643
Od: 2009-8-10
[TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



  
Electra20.04.2024 10:42:41
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » AUTOMAT I ODPALANIE SAMOCHODU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny