NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TUNING WIZUALNY » ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Światła do jazdy dziennej

  
spider2you
08.09.2009 08:52:48
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #318826
Od: 2009-5-11


Ilość edycji wpisu: 5
Widziałem u naszego kolegi Pirx-a światła do jazdy dziennej (jeszcze jedno Sorento jeździ z takim światłami po Rzeszówku).

Znalazłem też w necie przednie rury markowej firmy COBRA (chyba do VW jakiegoś) z wmontowanymi na gotowo takimi światłami - wyglądają EXTRA.

Co myśłicie na ten temat i może Pirx podzieli się odświadczeniami w montażu tego typu udogodnienia???

Oto co mówią przepisy odnośnie montażu:
Przepisy prawne w Polsce

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL oraz homologację E.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

* Symetrycznie względem osi pojazdu
* Na równej wysokości
* Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
* Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
* Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lampy musi być ≥40cm², a połączenie elektryczne ma zapewniać równoczesne świecenie tylnych świateł pozycyjnych. W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone.

A poniżej strona w tym temacie:
http://dadrl.pl/?page=dzienne
  
Electra19.04.2024 14:25:12
poziom 5

oczka
  
nienadaniec
08.09.2009 10:00:24
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #318851
Od: 2009-7-22


Ilość edycji wpisu: 1
mnie światła do jazdy dziennej , te diodowe, bardzo się podobają, auto zyskuje na wyglądzie a my na kieszeni, bo i prąd i zarówki zaoszczędzone, jestem za, chętnie bym się temu przyjrzał dokładnie
  
spider2you
08.09.2009 10:26:50
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #318854
Od: 2009-5-11


Ilość edycji wpisu: 1
Takie znalazłem na Allegro - chyba najbardziej sensowne, cena do wielkości.

http://www.allegro.pl/item725787925_swiatla_do_jazdy_dziennej_2x18led_homologacja.html
  
Pirx
08.09.2009 11:25:13
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rzeszów

Posty: 28 #318863
Od: 2009-8-29
Swiatla do jazdy dziennej maja kilka zalet, wlanczaja sie i wylanczaja automatycznie po uruchomieniu lub zgaszeniu silnika wiec nie trzeba pamietac, przelanczaja sie automatycznie gdy wlaczy sie swiatla drogowe, pobieraja nieduzo pradu w porownaniu do H7(2x55) lub ksenonow(2x30+uklad rozruchowy),a moje sdjd akurat 2x7W. Temperatura barwowa to ok.6300K. Dlugosc zycia ok. 50000h, nalezy pamietac ze natezenie zrodla swiatla takich lamp maleje z czasem tzn po polowie okresu zmniejsza sie o polowe (w zaleznosci od konstrukcji). Mniejsze zuzycie paliwa, lepsza widocznosc auta w miescie(nie swieca osiowo, nie montuje sie ich kierunkowo gdyz charakter ich pracy nie jest dosiezny lecz dookolny), to inne dyskusyjne parametry.
Pamietac nalezy iz kazda lampa z osobna powinna zawierac uklad regulacji napiecia wewnatrz lampy lub na zewnatrz w postaci kostki z radiatorem oraz uklad DNR ktory reaguje na zmiany napiecia i wlacza badz wylancza te lampy. Samochod na postoju zasilany jest z akumulatora o srednim napieciu 12,5V, po uruchomieniu alternator przez regulator podaje do instalacji(rowniez do akumulatora) prad o napieciu ok.13,7V. Zaistnienie róznicy ok. 1,2V powoduje to iz uklad DNR wlancza badz wylancza lampy i jest to powod dlaczego kabelki od zasilania sa podlaczone BEZPOSREDNIO do akumulatora. Taki uklad polaczena jest prosty ale ma jedna zasadnicza wada: diody nie znosza napiec powyzej 12.9V,choc swieca i przy wyzszych, ale ich zywotnisc spada stukrotnie. Kazda lampa musi miec osobny regulator napiecia o ktorym mowilem, wiec kolo sie zamyka.
Prosze zerknac do PN regulujacych powierzchnie swiecenia oraz gdzie mozna je montowac(wysokosc, odleglosc miedzy nimi itp..),choc sluzby rzadko to kontroluja. Bardziej interesuje je homologacja i uklad DNR gdyz swiatla drogowe nie moga swiecic razem z dziennymi.
Nalezy wspomniec o malym konflikcie przepisow krajowych i unijnych a dotyczacych wspolpracy tych swiatel z postojowymi(obrysowymi) ale to juz pikus...
Jak opanuje wrzucanie fotek to pokaze to.
Prosze pytac, testuje tez zarowki diodowe od ok. 6mies.(postojowe i tablica rej.) choc z nienajlepszym skutkiem z powodow ww.
_________________
Kia Soreno LX 3.5l V6 autom. biała
  
krzychu
08.09.2009 16:49:23
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Świnoujście

Posty: 32 #318981
Od: 2009-7-10
Gdzieś od kwietnia zmieniły się przepisy, co do świateł dziennych, już nie muszą świecić razem z tylnymi pozycyjnymi. W samochodach rejestrowanych pierwszy raz w tym roku to chyba nawet nie mogą,a w innych może zostac połączenie wg poprzednich przepisów. Mają się zapalać przy stacyjce w położeniu umożliwiających jazdę i gasnąć po włączeniu świateł mijania.
_________________
2,5 crdi
2004 rok
180000
manual
zielony
  
krzychu
08.09.2009 16:52:37
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Świnoujście

Posty: 32 #318984
Od: 2009-7-10
Tutaj jest zmiana rozporządzenia,


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


Jakby link nie działał, to szukać
Dziennik Ustaw z 2009 nr 75 poz. 639
_________________
2,5 crdi
2004 rok
180000
manual
zielony
  
Admin
08.09.2009 20:50:54
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #319097
Od: 2009-2-1
Każdy sprzedawca pisze o homologacji , ale nie jestem do końca przekonany o słuszności tego stwierdzenia.
Lampa spełnia warunki homologacji , ale samochód z tymi lampami nie .
Samochód był badany i uzyskał homologacje na dwa lub trzy rodzaje lamp .
Przypuśćmy ,że zakładam do swojego samochodu lampy od golfa . Wszystko się zgadza , jest homologacja , E , numery i wszystko co potrzeba , tylko taki samochód nigdy nie byłby dopuszczony do ruchu.

Problem homologacji jest bardzo ważny i przydałoby się go roztrzygnąć raz na zawsze , najlepiej u źródla , czyli na policji, jak ktoś ma znajomego .
  
spider2you
08.09.2009 21:14:36
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #319111
Od: 2009-5-11
Nie zgodzę się z Tobą Admin - poczytaj co napisał Pirx oraz zaglądnij na stronę, którą podawałem.
Idąc Twoim torem rozumowania, to nie można do auta założyć ani wyciągarki (choć ma homologację), ani przednich rur, ani niwego zderzaka pod wyciągarkę, ani snorkela, ani innych opon, etc, bo samochód z takim wyposażeniem nie był homologowany!!!

Lampy mają homologację i to Policji wystarcza.
  
Pirx
09.09.2009 09:31:57
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rzeszów

Posty: 28 #319196
Od: 2009-8-29
Jeszcze pare zdan na ww. temat. Nie znam sie na elektryce i po umocowaniu tych lamp od kazdej biegna dwa kabelki do regulatorow napiecia w ksztalcie stycznikow z radiatorem i od nich kaelki do ukladu dnr a od nieg trzy opisane(!) kable- dwa do akumulatora a trzeci- do kabla pradowego lampy glownej, pojechalem do elektryka by to podlaczyl. Oczywiscie w instr. jest wszystko opisane dokladnie lecz ja nie wierzylem ze jezeli podlacze te lampy na ostro do akumulatora to one nie beda swiecic. Elektryk po 2godz. podlanczania stwierdzil iz sa zepsute. Zaniepokoilo mnie to gdyz po zastosowaniu polaczen klejowo-wkretowych w trudno dostepnych m-scach z wiadomych powodow(cap carap) demontaz trwalby dluzej niz montaz..
Zrodlo wszechwiedzy intrernet podpowiedzialo mi to jak uczynic czyli uwierzyc instrukcji(a ze ta po angielsku to dlatego mialem watpliwosci)i wszystko zadzialalo jak trzeba z powodow opisanych w poprzednim poscie!
Dodam iz lampki kosztowaly 3oozl(made in Sth.Korea) z groszami na Alegro i oprocz magnetyzerow to jedyne urzadzenia ktore zamontowalem, bo busola i cb sie nie liczywesoły
A i nie przecenialbym policji, jest ona waznym organem admin. panstw. i wystarczy im znaczek E, uklad dnr i uprzejme potakiwanie glowa.
_________________
Kia Soreno LX 3.5l V6 autom. biała
  
krzychu
15.09.2009 10:06:23
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Świnoujście

Posty: 32 #322588
Od: 2009-7-10


Ilość edycji wpisu: 1
Generalnie to nie wiem, o jakim układzie sterującym paleniem tych lamp pisze Pirx, u siebie zrobiłem raczej prosty układ z dwóch przekaźników. Lampy zapalają sie po przekręceniu kluczyka w położenie ON,a gasną, gdy się zapali pozycyjne. I z tego co potrafię czytać, to takie działanie świateł jest zgodne z przepisami
_________________
2,5 crdi
2004 rok
180000
manual
zielony
  
spider2you
15.09.2009 10:35:32
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #322597
Od: 2009-5-11
Krzychu napisz proszę coś więcej o tej instalacji - czy możesz napisać, jak to zrobić samemu, czy musi to robić elektryk oraz informacje pomocne przy ewentualnym samodzielnym montażu.
  
Electra19.04.2024 14:25:12
poziom 5

oczka
  
krzychu
16.09.2009 19:52:09
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Świnoujście

Posty: 32 #323443
Od: 2009-7-10


Ilość edycji wpisu: 1
Zastosowane materiały:
1 szt. [url]http://www.allegro.pl/item735421303_gniazdo_bezpiecznika_samochodowego_1_5_mm2_fv_ss.html[url][/url]
2 szt.

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


2 szt.

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


oraz kable
Sygnały sterujące przekaźników to jeden ze świateł pozycyjnych, rozłącza przekaźnik i wyłącza światła, a drgi przekaźnik jest sterowany + ze stacyjki, ja wykorzystałem gniazdo wolnego przekaźnika w skrzynce z bezpiuecznikami i przekaźnikami pod maską, napięcie tam pojawia się po przełączeniu stacyjki w położenie ON
Montowałem samemu
_________________
2,5 crdi
2004 rok
180000
manual
zielony
  
macell1
16.09.2009 20:30:25
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kwidzyn

Posty: 57 #323488
Od: 2009-4-23
Słuchajcie, a Wy nie macie takich świateł seryjnie???

Ja mam tak, że jak ustawię przełącznik na auto, to w dzień palą się tylko przednie światła mijania. Bez tylnych, podświetlenia tablicy, podświetleń zegarów itp.
Natomiast jak się robi ciemno, to zmierzchówka sama włącza resztę. Samo się wszystko dzieje. I to jest seryjne, ale ja mam jakąś wersję w ogóle inną. Na rynek Koreański.
_________________
2,5 diesel, automat
164 KM po chipie
wersja Korea :)
  
spider2you
16.09.2009 21:16:02
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #323526
Od: 2009-5-11
No właśnie macell1 - masz jakąś inną wersję.
Jak śledzisz forum, to na pewno czytałeś, że większość z nas ma mimo podobieństwa inne wyposażenie auta - ze mną najbardziej zbliżone ma cook35, ale to dopiero na Zlocie wyszło, choć ja mam w środku srebrne wykończenie, a on drewno.

Cały czas myślę nad tymi światełkami do jazdy dziennej, ale na necie znalażlem gdzieś fajną rzecz, a mianowicie światła wmontowane w przednie rury - rewela, choć to było akurat w innym aucie.
Idąc za głosem koleżanki Betiny_t postanowiłem dozbroić swoją czarnulkę w przednie rury i zrobić podobny patent ze światłami.
  
tomek
17.10.2009 22:37:40


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Polkowice dolny śląsk

Posty: 11 #343654
Od: 2009-9-22
Odnośnie świateł dziennych LED.Niedawno montowałem w swojej Kijance takie kupione na allegro za 3 stówki.28 bardzo jasnych diód w jednej lampie.W zestawie był też automat który zapala światła po przekręceniu klucza w stacyjce[dzięki czemu nie trzeba pamiętać o ich włączaniu]i wyłącza po zapaleniu świateł mijania.Z montażem nie było problemów,instrukcja była po angielsku ale dokładnie opisana który kabel i jakim kolorze gdzie podłączyć.Montowałem od razu halogeny na przednie rury tak że jedno popołudnie w garażu i zrobione.
Dodam ze robiłem niedawno przegląd i nie było problemów zamontowane zgodnie z przepisami i co ważne jak pisał spider2you światła muszą mieć homologację RL.
_________________
KIA SORENTO-2004
SILNIK;2.5 CRDI
ZASILANIE;olej napedowy
SKRZYNIA BIEGÓW;manual
KOLOR;czarny
  
Adimo
17.10.2009 22:52:56
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #343671
Od: 2009-8-26
Tomek zapodaj jakieś fotki.
_________________


  
tomek
17.10.2009 23:27:52


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Polkowice dolny śląsk

Posty: 11 #343696
Od: 2009-9-22
Ok.zrobie kilka i wrzuce.
_________________
KIA SORENTO-2004
SILNIK;2.5 CRDI
ZASILANIE;olej napedowy
SKRZYNIA BIEGÓW;manual
KOLOR;czarny
  
tomek
19.10.2009 18:35:24


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Polkowice dolny śląsk

Posty: 11 #345138
Od: 2009-9-22
Tu jest kilka zdjęć mojej kijanki ze światłami dziennymi LED.

http://www.fothost.pl/upload/09/43/6aba8ac6.jpg
http://www.fothost.pl/upload/09/43/5f94a587.jpg
http://www.fothost.pl/upload/09/43/faa7a4db.jpg
http://www.fothost.pl/upload/09/43/cc9c7a5c.jpg
http://www.fothost.pl/upload/09/43/b1d6ffa0.jpg
_________________
KIA SORENTO-2004
SILNIK;2.5 CRDI
ZASILANIE;olej napedowy
SKRZYNIA BIEGÓW;manual
KOLOR;czarny
  
spider2you
19.10.2009 19:33:28
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #345189
Od: 2009-5-11
Super wygląda!!! Jednak ja chyba pozostanę przy sposobie Admina wesoły czyli jeździe na zwykłych światełkach. Jak mi pokazał, że nie trzeba za każdym razem przekręcać pokrętła (po są Zloty), to jestem zadowolony i nie muszę już pamiętać o nich.
  
betina_t
12.03.2010 21:41:08
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #491005
Od: 2009-8-10
Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra19.04.2024 14:25:12
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TUNING WIZUALNY » ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny