NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » AKTUALNOŚCI » CZUJNIKI PARKOWANIA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Czujniki parkowania

  
cacy
07.07.2009 21:51:17
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 127 #288161
Od: 2009-4-13
Dziś zamontowałem sobie czujniki parkowania ( tył ) proste podłączenie pod żarówke od wstecznego - wszystko w miarę działa ale po kilkunastu minutach testów okazało się że nie mogę odpalić furaka , sprawdzałem izolacje na przewodach - samo założenie jest tak banalne że nie da się nic popsuć a jednak ----- nie wiem czy to przypadek ale 1 raz nie mogłem odpalić auta - padaka taka akumulatora że zadzwoniłem spod parkingu przed domem do niani że nie przyjdę do domu bo nie mam nawet jak zamknąć el.szyby ( a że mam jakieś tam radyjko 2 din to wolałem go nawet na chwilę nie zostawiać bez szyby ) . Pa jakimś czasie akumulator troszkę się jakby podładował i szyba się zamknęła. Teraz na balkonie ładuję 1raz od wieków akumulator i zastanawiam się czy to tylko zbieg okoliczności ta padaka przy montażu - tym bardziej że rano kilka razy odpaliłem go i nie było żadnych kłopotów. Kurcze tam do podłączenia jest tylko + i - czy to ustrojstwo po włączeniu biegu wstecznego może robić jakieś zwarcie - działa ok więc chyba nie...? czy tak szybko w ciągu kilkunastu min. by padł z tego powodu 60 AH akumulator ? czy to tylko może przypadek ? czy może jest jakis problem z alternatorem ? no i tak w głowie zadaję sobie pytania - ale tak zawsze jest jak wybierałem się nad morze to padła pompa wspomagania kierownicy, w piątek się wybieramy do zakopanego z żonką to mogłem być przygotowany przecież że coś musi się spieprzyć przed wyjazdem.... taki dziwny
_________________
Kia Sorento 2,5CRDi, 2004 EX
srebrny metalik
Wrocław - skrzynia manual
  
Electra28.03.2024 13:21:24
poziom 5

oczka
  
Admin
07.07.2009 22:11:32
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #288169
Od: 2009-2-1
Ja mam u siebie akumulator 100AH , ale to diesel . Nic się nie dzieje bez przyczyny , może któryś czujnik ma zwarcie , wtedy nawet setka padnie w pare minut.
  
cacy
07.07.2009 22:22:33
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 127 #288173
Od: 2009-4-13
hmmm no ja mam też diesla czyli pojemność trochę mała ? jaka jest zalecana przez producenta?
co do czujników nie jestem elektronikiem ale te sensory wchodzą do centralki która jest podłączona do przewodów żarówki wstecznego ciekawe czy jak czujka by miała problem sama w sobie to czy ostatecznie może to wpłynąć na całą instalację elektryczną czy tylko na działanie samej centralki ? teoretycznie jak by był w obwodzie prąd zwarciowy to powinien przepalić się chyba bezpiecznik ..a tu i żarówka od wstecznego działa i innych objawów też nie widac....
_________________
Kia Sorento 2,5CRDi, 2004 EX
srebrny metalik
Wrocław - skrzynia manual
  
Admin
07.07.2009 22:33:54
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #288179
Od: 2009-2-1
Często odpowiadając na posty zerkam w instrukcję obsługi KIA SORENTO , którą zawsze mam pod ręką i tam jest napisane ,że do silnika 3.5 l benzyna potrzebny jest akumulator 70 AH , a do diesla 2.5 l 100 AH , stąd było moje przypuszczenie ,że masz benzyniaka .
Stawiałbym na czujniki ,że z nimi coś nie tak , skoro auto wcześniej nie sprawiało kłopotów .
Można podobno sprawdzić prąd pobierany przez urządzenia zamontowane w samochodzie , ale to tylko u elektryka.
  
cacy
07.07.2009 22:58:47
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 127 #288189
Od: 2009-4-13
Kurcze no to duża ta pojemność aku jest wymagana - dziś sprawdzałem jaki jest pobór i bez niczego bierze ok 0,2 A może to za dużo ... i chyba trzeba pomyslec nad pojemniejszym aku - ciekawe dlaczego aż taki pojemny ma być ten aku - świece żarowe hmmm?
_________________
Kia Sorento 2,5CRDi, 2004 EX
srebrny metalik
Wrocław - skrzynia manual
  
spider2you
08.07.2009 09:35:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #288290
Od: 2009-5-11
Pojemność akumulatora tak duża potrzebna jest do nagromadzenia dużego prądu. Diesle potrzebują na strat max uderzenia prądu i stąd taki akumulator. Miałem poprzednio Vectrę B z dieslem 2.0 i tam był akumulator 74 Ah i dopiero taki dawał radę - mniejsze padały.
  
cacy
08.07.2009 10:07:02
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 127 #288307
Od: 2009-4-13
Ale ten już 6 miesięcy chodził i odpalał bezproblemowo...no nic chyba szykują się wydatki
_________________
Kia Sorento 2,5CRDi, 2004 EX
srebrny metalik
Wrocław - skrzynia manual
  
Wollys
08.07.2009 10:31:08
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #288318
Od: 2009-6-24
Podjedz do dobrego elektryka - maja specjalne mierniki do sprawdzenia akumulatora.
Sprawdzaja czyms takim.
http://www.labimed.com.pl/index2.php?id_dzialu=42&id_firmy=19
Wg mnie wcale nie jest oczywiste ze to akumulator.Ja bym w pierszej kolejnosci wykonal taka czynnosc a pozniej inwestowal grubsza kase w nowy akumulator
  
cacy
08.07.2009 13:42:03
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 127 #288440
Od: 2009-4-13
Kurcze mam aku 60 Ah to jest pierwsza niezgodnośc z dieslem wymagającym z tego co pisal admin 100 AH, dziś się ładnie w nocy naładował ( trwalo to 4A prostownikiem ok 15 h więc na pierwszy rzut oka przynajmniej przy ladowaniu aku zachowuje się ok ) . Dziś odkryłem że trzeba wyłączyć światła nawet po wyjęciu kluczyków gdyż palą się prawie niewidoczne postojowe światła więc takich kilka dni mogło spowodować że aku ostatecznie padł . A byłem święcie przekonany że wysztsko się wyłączy po wyjęciu kluczyka - nawet zona pytała się mnie dlaczego nie przekręcam tej gałki od świateł jęzor , no nic poczekamy zobaczymy co będzie w najbliższym czasie
_________________
Kia Sorento 2,5CRDi, 2004 EX
srebrny metalik
Wrocław - skrzynia manual
  
Wollys
08.07.2009 13:57:51
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #288453
Od: 2009-6-24
Hmm ale wg mnie przynajmniej u mnie wydaje mi sie ze nawet jak nie przekrece to automtycznie gasną....Mam Sorenciaka z 2005 roku
  
cacy
08.07.2009 14:05:30
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 127 #288460
Od: 2009-4-13
Też tak myślałem - tym bardziej że te postojowe sa praktycznie niewidoczne , hmm a może jakiś przekaźnik padł ...
_________________
Kia Sorento 2,5CRDi, 2004 EX
srebrny metalik
Wrocław - skrzynia manual
  
Electra28.03.2024 13:21:24
poziom 5

oczka
  
Wollys
08.07.2009 14:07:28
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #288462
Od: 2009-6-24
Wg mnie jeszcze raz Ci powiem najlepiej wybierz się do dobrego elektryka, sprawdzisz akumulator oraz sprawdzi Ci instalacje - bedziesz wowczas pewien.
A zapytam sie jeszcze czy na akumulatorze jest naklejka mowiaca o firmie oraz dane techniczne???
  
spider2you
08.07.2009 23:53:30
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #288821
Od: 2009-5-11
Panowie w dieslach potrzebny jest duży prąd rozruchu, jak jest ciepło lub nie ma poniżej 5 na minusie, to będzie paliło nawet na 50 Ah, ale jak temperaturka spadnie niżej, mogą być problemy.
Przerabiałem temat, bo podchodziłem do zakupu akumulatora chyba ze 3 miesiące w poprzednim aucie.
To jest diesel 2,5 litra, więc trzeba mu dużo prądu. Oszczędzicie 425 zł (za tyle dziś widziałem w Auchan akumulator Centry 11 Ah), a porblemy mogą być poważniejsze i niestety DROŻSZE.
  
cacy
09.07.2009 08:34:03
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 127 #288859
Od: 2009-4-13
Spider - jakie problemy masz na myśli ( za wyjątkiem braku możliwości odpalenia ) ?

_________________
Kia Sorento 2,5CRDi, 2004 EX
srebrny metalik
Wrocław - skrzynia manual
  
Wollys
09.07.2009 08:47:01
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #288863
Od: 2009-6-24
CACY - jednak się myliłem - światła nie gasną po przekreceniu stacyjki - sprawdzałem to wczoraj - gasną mijania a pozycyjne świecą nadal hmm chyba że gasną po czasie x od przekracenia stacyjką - tego jeszcze nie wiem ale obadam temat.
  
spider2you
09.07.2009 10:51:50
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #288928
Od: 2009-5-11
Cacy, a czy muszę Ci tłumaczyć jak zmniejszasz szybko żywotność swojej furki???? Problemów może być z 10 lub 100, które będą konsekwencją utrudnionego rozruchu na zimnym silniku. To duża i droga jednostka, o którą trzeba dbać stosując nie tylko dobre paliwo czy oleje oraz wymieniać, jak powiedział mi jeden kolega z Kielc, co 5 tyś. filtr paliwa, ale i nie oszczędzać na tak prozaicznej rzeczy jaką jest akumulator.
Wczoraj czytałem artykuł o autach z dużym przebiegiem, np. Corolla 1997, benzyna 1.3, jazda po mieście 95%, przebieg 285 tyś, i koleś podkreślał, że osiągnął to dzięki używaniu markowych części, częstym przeglądom i wymianie oleju, ale przede wszytkim na NIEOSZCZĘDZANIU na podstawowych elementach!!!

Odpowiedz sobie zatem sam, co i jak długo chcesz użuwać swojego SORENTO, bo ja DDDDŁŁŁŁŁUUUUUGGOOOOO wesoły

Ale w demokracji każdy ma prawo do samodzielnych decyzji lub do bycia (świetne Admin) symen Wiatru i Kurzu!!!! Bez urazy kogokolwiek wesoły

  
Wollys
09.07.2009 11:15:18
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #288939
Od: 2009-6-24


Ilość edycji wpisu: 2
Cacy - Spider2you ma absolutną rację
"koleś podkreślał, że osiągnął to dzięki używaniu markowych części, częstym przeglądom i wymianie oleju, ale przede wszytkim na NIEOSZCZĘDZANIU na podstawowych elementach!!!"
Niestety zazwyczaj tanio znaczy drogo...

  
cacy
09.07.2009 11:15:45
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 127 #288940
Od: 2009-4-13
Wiesz co chodzi mi o tą jedną jedyną kwestię - nie jestem mechanikiem ale w takim razie podpowiedz mi dla przykładu co może się stać? - gdy nie wiem- np. troche wolniej albo wogole rozrusznik mi zakręci bo będzie słabszy akumulator ? wymień choć podstawy - bo mi się wydawało że po prostu nie zakręci i tyle...pewnie się mylę dlatego pytam
_________________
Kia Sorento 2,5CRDi, 2004 EX
srebrny metalik
Wrocław - skrzynia manual
  
Wollys
09.07.2009 11:25:49
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #288947
Od: 2009-6-24


Ilość edycji wpisu: 1
Akumulator pełni rolę filtra wygładzającego przebieg prądu z alternatora - w im gorszym jest stanie, tym słabiej sobie z tym radzi w związku z tym stary zasiarczony itp akumulator również może uszkodzić alternator.
Co do pomocy dla Ciebie:
- Sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora przy włączonym silniku - w warsztacie lub samemu za pomocą multimetra. Napięcie powinno zawierać się w przedziale 13,8-14,4 V, niezależnie od obrotów silnika.
- Sprawdź upływ prądu na postoju - sprawdzamy po wyłączeniu wszelkich odbiorników prądu. Pomiędzy zdjętą klemę i zacisk baterii wpinamy multimetr ustawiony w tryb amperomierza. Prawidłowy pobór prądu na postoju to maksymalnie 0,06-0,09 A.
Napisz co i jak będziemy myśleć dalej

  
cacy
09.07.2009 12:07:22
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 127 #288972
Od: 2009-4-13
Hej akumulator po naładowaniu ma napięcie ok 13,5 V przy włączonym silniku ponad 14 V pobór postojowy jest ok ( nikły ) więc może te światła mi go wykończyły ( notorycznie ich nie wyłączałem ) Akumulator ma ok 2 lata jedyny feler to jego pojemność i tu pytanie moje powielam - czy jego pojemność za wyjątkiem oczywistych problemów mogących się pojawić w ziemie - po prostu nie zakręci i już - moim zdaniem to nie wpłynie jakoś szerzej na silnik - wiem o jednym gdy aku zaliczy kompletną padaczkę to odpalenie auta np, za pomocą przewodów może sprawić że uszkodzony zostanie alternator bo nagle będzie za bardzo obciążony i mogą paść układy w nim - ale czy we wszystkich typach alternatora - hmmm??? .
_________________
Kia Sorento 2,5CRDi, 2004 EX
srebrny metalik
Wrocław - skrzynia manual
  
Electra28.03.2024 13:21:24
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » AKTUALNOŚCI » CZUJNIKI PARKOWANIA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny