NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » DRGANIA PRZY HAMOWANIU

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

Drgania przy hamowaniu

  
Conkord
19.10.2009 23:19:18
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: małopolskie

Posty: 28 #345419
Od: 2009-8-23
Jestem juz po 1000 km na nowych tarczach. Sprawują się bardzo dobrze. Brak jakichkolwiek odczuć na kierownicy. Zapomniałem dodać iż całość (tarcze + klocki) łącznie z robocizną wyniosła 900 zł.
_________________
SORENTO 2006/USA 3.5 L V6/automat/srebrny
  
Electra27.04.2024 08:38:58
poziom 5

oczka
  
Admin
19.10.2009 23:32:13
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #345425
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 1
Wszystkie moje problemy zaczęły się po zakupie kół tzn. opon z felgami . Były to orginalne felgi KIA i opony Bridgestone z 2008 r . Pół roku walczyłem dlaczego drga mi kierownica podczas przekroczenia 100 km/h jak również podczas hamowania już od 50 km/h .Poprzedniego roku nie miałem żadnych problemów z samochodem do czasu kradzieży kół i zakupu tych nowych Po wymianie tarcz usunęłem drgania przy hamowaniu , po założeniu zimówek ,usunęłem całkowicie wszystkie drgania .
Wniosek jest jeden , kupiłem krzywe felgi , albo bomblaste opony i wszystko to sprawiło u mnie problemy z drganiem .
Teraz mam do wiosny spokój , a później muszę dać koła gdzieś do sprawdzenia co znimi jest , tylko nie wiem czy ktoś jest w stanie to dobrze sprawdzić.
  
Wollys
22.10.2009 10:30:16
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #346964
Od: 2009-6-24
Conkord - napisz proszę producenta tarcz i klocków...jakis namiar gdzie zakupiles..
Danke
  
Conkord
24.10.2009 08:22:46
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: małopolskie

Posty: 28 #348251
Od: 2009-8-23


Ilość edycji wpisu: 1


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

to jest firma która robiła mi hamulce....poprostu rewela
_________________
SORENTO 2006/USA 3.5 L V6/automat/srebrny
  
spider2you
24.10.2009 12:15:35
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #348359
Od: 2009-5-11
Napisz kolego ile Cię ta operacja kosztowała.
  
Conkord
24.10.2009 18:25:39
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: małopolskie

Posty: 28 #348575
Od: 2009-8-23
Napisałem juz wyżej 900 zł
_________________
SORENTO 2006/USA 3.5 L V6/automat/srebrny
  
pibe
16.11.2009 23:22:46
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie

Posty: 172 #366887
Od: 2009-5-29
TOMEK338 szukaj szukaj - bo i inni się chętnie zapoznają z tym tematemwesoły
_________________
kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat
  
maska
17.11.2009 00:25:53
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #366906
Od: 2009-9-10
chyba nie tylko ja pracuję o tej porze wesołyjak się można doczytaćwesołyAdmin forum nam nie ustawia postów w kolejności czasowej :0 a kolejności wpisywania wesoły patrz dwa posty wyżej wesoły Fajnie to wyglądawesoły Już chciałem PIPE uświadamiać że Tomek338 znalazł, jak popatrzyłem na czas wesoły Sorki Pipe za chęć "zrugania" kuka wodnista wesoły czas na nową wersję forum wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
Juras
07.01.2010 23:43:11
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rzeszów

Posty: 26 #405971
Od: 2009-11-8
Ja miałem tez problem z tarczami, bicie było bardzo duże. Byłem zdecydowany na zakup nowych tarcz, ale mechanik u którego chciałem dokonac wymiany odradził zakup nowych tarcz. Stwierdził że to krótkotrwały zabieg. Mówił o naprężeniach które są w nowych tarczach i problem powróci po kilku tysiącach jak bumerang. Wykonał toczenie tarcz na samochodzie. Na przetoczonych tarczach zrobiłem ok. 8.000 tys km i jak na razie spisują się idealnie. Koszt przetoczenia jednej tarczy wyniósł mnie ok. 180zł, czyli taniej niż zamiennik. Wymieniłem tylko klocki na nowe. Wymiana na nowe tarcze (zamienniki) była by droższa ok. 100zł.
_________________
KIA SORENTO
SILNIK: 3,8 V6 (262 KM)
ZASILANIE: LPG
SKRZYNIA BIEGÓW: Automat
ROK PRODUKCJI: 2007
KOLOR: JASNY GRAFIT
Wersja USA
  
Bodexim
15.01.2010 14:16:52
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: małopolskie

Posty: 8 #412064
Od: 2010-1-15
W temacie hamulców mam duże doświadczenie i służę pomocą w przypadku problemów, jakie macie ze swoimi autkami. Niekiedy, mimo najszczerszych chęci użytkowników forum, stawiane diagnozy są dalekie od prawdy, a porady mechaników dalekie od rzetelności. Jesli ktos ma problem z hamulcami w Sorento postaram się pomóc. Służę pomocą również przy doborze klocków i tarcz. Z forum wynika, że niestety ceny tych rzeczy są bardzo wysokie. Może i na tym polu pomogę...
Pozdrawiam wszystkich Użytkowników.
  
Wollys
17.01.2010 09:44:05
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #414536
Od: 2009-6-24
Bodexim jaki tarcze i klocki najlepiej zamontowac w Sorento ???
Czeka mnie niebawem wymiana wiec wskazowka sie jak najbardziej przyda
Pozdrawiam
  
Electra27.04.2024 08:38:58
poziom 5

oczka
  
Bodexim
18.01.2010 22:11:04
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: małopolskie

Posty: 8 #416606
Od: 2010-1-15
W samochodziku Conkorda zamontowane zostały klocki Radhouse. Jest to tańszy brand TRW Lucas. Bardzo dobry klocek, który kiedyś z dużą dozą niepewności zamontowali koledzy w Mtsubishi EVO IX. Eksperyment się powiódł, więc nie boję się go zaproponować z pełną odpowiedzialnością. Jest to produkt, w przypadku którego moim zdaniem, mamy najlepszy stosunek ceny do jakości. Kolcek niezbyt twardy, nie piszczący, poddany wypalaniu (scorching) min. po to, aby szybko dopasował się do tarczy zapewniając tym samym dobrą skuteczność hamulców tuż po wymianie.
Jeśli chodzi o tarcze, to opinie Conkorda mówią same za siebie. Nie ma sensu inwestować w drogie marki, bo tak na prawdę tarcza nie jest tak bardzo skomplikowana. Wszystkie tarcze, te markowe i zamienniki, niesłusznie zwane podrubami, podlegają prawom fizyki. Wykorzystując wiedzę z tej dziedziny można przygotować tarcze na bazie tańszego zamiennika, które swymi parametrami będą przewyższać te z tzw. górnej półki. Dla Concorda takie przygotowaliśmy i jest zadowolony. Zapytaj Go sam.
Pozdrawiam
  
spider2you
18.01.2010 22:50:05
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #416662
Od: 2009-5-11
Widzę, że mamy eksperta pełną gębą - SUPER!!!
Mnie czeka właśnie przymiarka do tarcz i kloców przednich - już raz mi kolega przetoczył i na razie jest OK, ale jeszcze 15 tyś. i wymiana na nowe. Klocki co kupiłem ostatnio - to już więcej NIGDY, tak brudzą koła, że szok - trzeba by było z myjką w bagażniku jeździć - masakra.
Czyli już wiem jakie klocki - proszę podaj cenę za zestaw na przód oraz cenę tarcz na przód.

I jeszcze z innej beczki - widziałem kiedyś odcinek OPT w TVN Turbo i tam TEDE był w jakiejś polskiej firmie zajmującej się produkcją tarcz i kolesie mu zrobili wycięcia z nazwą TVN TURBO na tarczach - rewelacja wygląd oraz mówili, że mogą dowolny napis wrzucić - czy kolega Bodexim lub ktoś inny wie, gdzie takie coś można zrobić???
  
Bodexim
19.01.2010 21:45:28
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: małopolskie

Posty: 8 #417752
Od: 2010-1-15
Jeśli chodzi o tarcze, to widziałeś fotki i Ci się podobały . Bardzo mnie to cieszy. Wrzuciłbym je na forum, ale jeszcze mi to nie wychodzi. Może zrobiłbyś to za mnie.
Wracając do TVN Turbo, to faktycznie na urządzeniach CNC można wykonać każdy wzór. Moja opinia oparta na kilkuletnim doświadczeniu jest następująca:
Znacznie lepsze efekty od nacinania uzyskuje się wiercąc powierzchnie robocze na wskroś. Otwory, w przeciwieństwie do nacięć, powodują rozpraszanie naprężeń w materiale tarczy wynikających z dużych obciążeń cieplnych. W przypadku tarcz wentylowanych intensyfikują przepływ powietrza między żeberkami (działają jak eżektor), obniżając znacznie ich temperaturę. Prócz tego otwory przelotowe mają bardzo dobre właściwości związane z samooczyszczniem. Jeśli chodzi o analogie, to zarówno tarcze nacinane, wiercone powierzchownie oraz wiercone na wskroś, wykazują podobne zalety podczas intensywnej eksploatacji, gdy temperatura na styku klocek tarcza przekracza często 600 stopni. Eleminują pojawianie się w tym obszarze poduszki z gazów powstałych z rozkładającego się materiału klocka (fading). Zgromadzone tam gazy nie mogąc znaleźć ujścia odpychają klocek od tarczy i następuje utrata skuteczności hamulca. Nacięćia i otwory odprowadzając gazy zapobiegają takim niespodziankom. Prócz tego krawędzie usuwają resztki powstałych w czasie hamowania zaniczyszczeń. Jesli chodzi o trwałość współpracujących z udziwnionymi tarczami klocków, to różnica jest prawie niezauważalna (hamulec jest skuteczniejszy, nie przegrzewają się tarcze).
Temat wzornictwa tylko w teorii jest dowolny. Może skupię się na tarczach wierconych. W przypadku tarcz wentylowanych wzór otworów zależy od układu żeberek. Wiercimy jedynie w pustych przestrzeniach. Drugą ważną rzeczą jest zachowanie równomiernego rozkładu otworów. Niewłściwy może spowodować pulsowanie momentu hamowania w funkcji obrotu koła. Pojawią się wtedy wibracje i hamowanie skokami. Po trzecie, układ otworów musi gwarantować właściwe wyważenie tarczy (drgania kierownicy i nie tylko). Co prawda po wierceniu można operację wyważania powtórzyć, ale po co. Lepiej sprawdzić czy jest ok.
Do niedawna kładliśmy nacisk na estetykę, dopiero potem na parametry techniczne. Była to zabawa. Teraz robimy to w pełni profesjonalnie i zmieniliśmy nieco priorytety. Mimo to nie ucierpiał na tym design. I jeszcze jedna uwaga: tarcze wiercone pracują nieco głośniej niż gładkie.
Reasumując: powyższy elaborat może przybliży nieco problematykę. Natomiast jeśli ktoś jest zainteresowany takimi tarczami, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
  
Admin
19.01.2010 22:00:58
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #417787
Od: 2009-2-1
Bardzo dużo fachowych informacji , jest to tekst który powinien znaleźć się w naszej "bazie wiedzy"

  
Bodexim
19.01.2010 22:35:21
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: małopolskie

Posty: 8 #417871
Od: 2010-1-15
Temat jest znacznie szerszy i bardziej interesujący. To powyżej to luźne uwagi. Jesli piszesz poważnie o "bazie wiedzy" (szczerze mówiąc nie bardzo wiem co to), to mam fajną prezentację. A tak na marginesie: Czy istnieje dział pt. "Praktyczne porady", gdzie tematycznie, jak w Tec Docu możnaby poukładać taką wiedzę?
  
spider2you
19.01.2010 22:59:33
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #417928
Od: 2009-5-11
Na prośbę kolegi "hamulcowego" hahahaha wrzucam foty.

Proszę jeszcze o cenę klocków i tarcz przednich jak ze zdjęcia - oczywiście z rabatem dla Forumowiczów!!!!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
  
Lee
19.01.2010 23:07:28
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #417940
Od: 2009-5-31
Widzę smar miedziowy...profeska...nasi niektórzy(prawie wszyscy) mechanicy zapominają o nim,a szkoda bo to ważne jestoczko
Zresztą kolega Bodexim prawdę powie.
  
betina_t
19.01.2010 23:32:08
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #417964
Od: 2009-8-10
Bodexim- jak dobrze się składa, że Ty z małopolski jesteś pan zielony ja bardzo lubię wszelakie nowości nawet tarczowe wesoły
Więc jak już będę na kupnie to uderzę po sąsiedzkupan zielony
  
Admin
19.01.2010 23:49:14
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #417973
Od: 2009-2-1
Nazwałem to "Baza Wiedzy " ale wydaje mi się ,że rzeczywiście nazwa "PRAKTYCZNE PORADY" jest bardziej adekwatna .
Zmieniłem to już i od tej chwili dział "praktyczne porady " zaczął funkcjonować .
  
Electra27.04.2024 08:38:58
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » DRGANIA PRZY HAMOWANIU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny