NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » DRGANIA PRZY HAMOWANIU

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 3 / 3    strony: 12[3]

Drgania przy hamowaniu

  
Bodexim
20.01.2010 23:52:34
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: małopolskie

Posty: 8 #419283
Od: 2010-1-15
Witam!
Jeśli chodzi o stosowane przez nas smary, to miedziany jest najprostszym preparatem. Używamy go do zabezpieczania powierzchni styku piasty z tarczą. Zabieg ten przciwdziała powstawaniu korozji w tej przestrzeni (przywieraniu tarczy do piasty). Przy okazji na powierzchni gwintu szpilek lub otworów osadza się niewielka ilość miedzi ułatwiająca ich wkręcanie i zapobiegająca zapiekaniu. Srub mocujących koła nie powinno pokrywać się smarami. W naszej praktyce podczas wymiany tarcz i klocków, wszelkie śruby, odpowietrzniki oraz prowadniki zawsze są dokłdnie oczyszczane i myte. Wszystkie otwory gwintowane są przekalibrowywane. Tam gdzie jest to wymagane śruby są osadzane na kleju (mocowanie jarzma, prowadniki, elementy hamulca pomocniczego). Dobrze jest nanieść trochę smaru miedzianego na powierzchnię otworu centrującego felgi. Szczególnie porządane w przypadku felg aluminiowych. W razie złapania gumy felga gładko zejdzie z piasty.
Innym używanym przez nas preparatem jest smar silikonowy. Nie widać go na zdjęciach, ale jego obecność odgrywa kluczową rolę. Smar ten jest odporny na temperatury do 300 stopni i nie wchodzi w reakcję z gumą. Dlatego stosujemy go do smarowania prowadników oraz aplikujemy pod osłonę przeciwpyłową tłoczków.
Smar ceramiczny z powodu odporności na działanie wody, temperatury do 1200 stopni, dobrej stabilności, a przede wszystkim odporności na zabrudzenia (pokrywa się warstewką kurzu i nie przyjmuje już więcej śmieci) stosujemy w miejscu styku klocków z jarzmem lub wkładkami ślizgowymi oraz do zabezpieczania gwintów odpowietrzników, holenderków i przewodów hamulcowych.
Dzięki tym preparatom wszystkie elementy działają poprawnie. Z uwagi na nikłe możliwości wystąpienia awarii lub przedwczesnego zużycia, użytkownik nie ponosi ewentualnych dodatkowych kosztów. Nie ma mowy o zapieczonych klockach, tłoczkach czy prowadnikach, a ich demontarz, wymiana lub regulacja nie stanowi żadnego problemu.
No cóż. Może zabrzmi to nieskromnie, ale nie wszędzie stosuje się takie standardy.
Na dzisiaj koniec wykładu.
Pozdrawiam wszystkich, którzy dotarli aż tutaj...
  
Electra27.04.2024 15:16:32
poziom 5

oczka
  
Lee
21.01.2010 00:03:07
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #419295
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 1
Widzisz...nawet te najprostrze preparaty(smar miedziany)nie są aplikowane przez naszych mechaników-nie mówiąc o reszcie,którą wymieniłeś.Czasami odnoszę wrażenie,że mechanicy specjalizują się w...wyciąganiu kasy.Nie generalizuję bo wiadomo jakaś perełka się zawsze znajdzie...ale jest ich małosmutny
  
Bodexim
21.01.2010 00:05:39
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: małopolskie

Posty: 8 #419297
Od: 2010-1-15
No cóż. Jedni maja kasę, a inni satysfakcję, ze klient jest zadowolony (bezcenne)aniołek
  
pibe
21.01.2010 10:26:06
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie

Posty: 172 #419413
Od: 2009-5-29
To prawda, dlatego ja już dzisiaj wiem, że nie zarobię fortuny w swoim biznesie, bo mam podobne podejście do klienta. Ale może to kiedyś zaprocentuje... wesoły
_________________
kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat
  
betina_t
13.03.2010 11:48:58
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #491473
Od: 2009-8-10
Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra27.04.2024 15:16:32
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 3 / 3    strony: 12[3]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » DRGANIA PRZY HAMOWANIU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny