| |
jansk | 06.12.2009 14:13:07 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 3 #382320 Od: 2009-12-6
| Witam wszystkich, posiadam kijankę 2,5 disel 2003, mam problem z odpalaniem, silnik kręci, a nie pali. Sta moje pytanie po pierwsze co to może byc i czy mogę spróbowac odpalic samochód na zaciąg. Z góry dzięki |
| |
Electra | 01.11.2024 01:11:34 |
|
|
| |
Lee | 06.12.2009 14:17:34 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #382323 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 1 | Najczęściej zdarza się to zimą – odpalanie auta na tak zwany “pych” lub “popych”. Jednak mało osób o tym wie, że taka metoda może stać się przyczyną awarii samochodu.
Uruchamiając auto metodą na popych, obciążeniu ulega układ napędowy i rozrząd. W samochodach z układem rozrządu z paskiem zębatym może dojść do przestawienia faz rozrządu. W najgorszym wypadku, może dojść do zerwania paska. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy pasek rozrządu jest już znacznie zużyty albo źle, nieprawidłowo napięty. Większość producentów samochodów zabrania uruchamiania samochodu na popych. Jest to związane z wieloma poważnymi uszkodzeniami. Może się zerwać pasek albo mogą się przestawić fazy rozrządu, co za tym idzie, pogięcie zaworów, uszkodzenie głowicy, tłoków. Zatem nie tylko rosną problemy, ale także koszty naprawy. Zerwać może się zużyty łańcuch rozrządu, kiedy zaczniemy uruchamiać auto na popych. Najbardziej narażone na uszkodzenie rozrządu są samochody z silnikiem diesla, tzw. silniki wysokoprężne. Uruchamianie samochodu za pomocą metody na popych jest szkodliwe również dla układu napędowego.
W samochodach są zainstalowane tzw. katalizatory samochodowe. Nazwa profesjonalna to reaktor katalityczny. Jego zadaniem jest zredukowanie emisji szkodliwych związków chemicznych przez nasz samochód. Katalizator jest częścią układu wydechowego. Dlatego zanim auto zostanie uruchomione na pych, istnieje możliwość, że do układu wydechowego dostanie się paliwo, wtedy katalizator może ulec uszkodzeniu. Co wtedy? Przy kontroli samochodu na czystość spalin, okaże się, że katalizator nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany.
Reasumując, odpalanie auta na pych jest złym pomysłem. A raczej: nie wolno odpalać silnika na pych! W skutkach może okazać się to bardzo kosztowne. A nie musi. Co zrobić? Najlepiej spróbować wykryć przyczynę braku w rozruchu silnika. Najczęściej przyczyną jest wada układu elektrycznego: akumulator albo rozrusznik. I co? Wtedy albo trzeba podpiąć jeden akumulator z auta do drugiego akumulatora z drugiego auta. Robi się to za pomocą kabli rozruchowych. Jednak można ich użyć, jeśli znajdziemy życzliwego kierowce innego samochodu, a akumulator będzie taki, do którego się dolewa wody destylowanej. Jeśli samochód jest wyposażony w akumulator nowej generacji oraz „komputer” to jest niemożliwe żeby podłączyć kable rozruchowe. Jeśli nie ma takiej możliwości, to należy wezwać mechanika.
Coś, co warto wiedzieć na przyszłość: w nowoczesnych samochodach stosuje się akumulatory nowej generacji. Oznacza to, że nowe akumulatory nie można już uzupełniać wodą destylowaną. Należy je zmienić na nowy po 4 latach użytkowania.
Zródło - motofakty.pl - wszystko o samochodach |
| |
Balboa | 06.12.2009 14:46:24 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 278 #382349 Od: 2009-2-23
| Spróbuj przeczyścić końcówki rozpylaczy w świecach zapłonowych. _________________ Kia Sorento 2004, CRDI 170KM, Manual KOLOR:Czarny tzw młotkowany Przebieg: 100 tyś |
| |
kopia2 | 06.12.2009 15:29:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Chełm
Posty: 262 #382394 Od: 2009-5-11
| Wielokrotnie odpalalem kijanke na zaciag,pych i nigdy nic jej sie nie stalo(rozladowany akumulator),przpominam ze kijanka jest na lancuchu i ciezko jest jej cos zrobic. _________________ Chwilowo zamiana na Volvo xc90 2.4 D5 wersja SUMMUM |
| |
Lee | 06.12.2009 15:39:03 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #382398 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 1 | Łańcuch też tego nie lubi bo jak wiesz napinany jest ciśnieneim oleju więc odpalane na pych też może mu zaszkodzić i to bardzo...
Łańcuch rozrządu wbrew obiegowym opiniom nie jest niezniszczalny Łańcuch "chodzi" na kołach zębatych i jakiś tryb z koła może się zerwać/ukruszyć poprzez szarpnięcie.Także nie musi być to sam łańcuch/pasek. Podzespołów ma rozrząd kilka-to nie tylko sam pasek/łańcuch |
| |
Jack2000 | 06.12.2009 16:31:55 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Połczyn Zdrój Zach-pomor.
Posty: 151 #382420 Od: 2009-9-11
| Nie wydaje mi się żeby wszystkie Kianki miały rozrząd na łańcuszek.Wiem że automaty posiadają łańcuszek a manual nie.Być może się mylę. _________________ KIA SORENTO 2,5 CRDI 140KM AUTOMAT-TIPTRONIC 2005 ROK SILVER CZARNA SKÓRA AUTO/LOW
|
| |
Lee | 06.12.2009 16:45:06 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #382424 Od: 2009-5-31
|
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Admin ma manualana łańcuszku. |
| |
kukul | 06.12.2009 18:49:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Katowice
Posty: 588 #382501 Od: 2009-8-8
Ilość edycji wpisu: 2 | Diesle są na łańcuszku. I manuale i automaty. Jeżeli silnik kręci i nie pali to po co go szarpac? Może sterowanie pompą, elektryka, immobiliser, itp? Może byc uszkodzenie sterownika silnika(czyt. komputera) w zakresie kolejności faz rozruchu: immobiliser, pompa, itd. _________________ 2009 r. 2,5 CRDi 170 KM FREEDOM manual chyba grafitowy _________________________________________________________________________________________
Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu) |
| |
marcelo8 | 06.12.2009 19:44:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #382571 Od: 2009-2-22
| za dużo elementów odpowiedzialnych za taki stan nieodpalnia może ulec awarii. ja osobiście zacząłbym od sprawdzenia czy przez filtr paliwa przechodzi paliwo. kiedy go wymieniałeś? ja przekonałem się że filtr z polskiego rzemiosła już moze być odpowiedzialny za prawidłowy rozruch, osobiście stosuje bosch lub man z filtronem byłbym ostrożny. następna sprawa: na dole opakowania filtra znajduje sie separator wody, parafiny, w niższych temperaturach zgromadzony tam brud również może byc odpowiedzialny za prawidłowy rozruch, choć na desce rozdzielczej jest od tego czerwona kontrolka. Jeżeli powyższe diagnozy nie są trafne to mechanik z dobrym programem diagnostycznym silnika.
PS>: balboa: "Spróbuj przeczyścić końcówki rozpylaczy w świecach zapłonowych. " O co kaman? koncówki rozpylaczy? tego się nie czyści to albo działa albo nie, jeżeli nie działa to znaczy że jest zużyte. Jak wyczyścić? czym? Tam jest podawane ciśnienie rzędu 8 barów. po za tym jak wykręcisz świece żarowe to na bank przed kolejnym wkręceniem musisz je regulować w specjalistycznym zakładzie posiadającym stoły ciśnieniowe do wtrysków. troszkę poznałem temat przy awarii mojej kawki, troszkę kasy na to wyłożyłem i troszkę chyba mam rację? |
| |
Catkiller | 07.12.2009 10:26:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 20 #382927 Od: 2009-11-22
| Wcześniej czy później rozwali cały rozrząd jak będzie probował na pych odpalać. A żeby świece miały rozpylacze to pierwszy raz słyszę.... _________________ KIA SORENTO --------------------------- SILNIK: 2,5 CRDi , 170KM ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: Manualna ROK PRODUKCJI: 2008 KOLOR:Srebrny metalik + NISSAN PATROL GR Y60 przerobiony |
| |
jansk | 07.12.2009 16:52:21 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 3 #383170 Od: 2009-12-6
| Dziękuje panowie za pomoc myśle że wasze rady sie przydadza |
| |
Electra | 01.11.2024 01:11:34 |
|
|
| |
maska | 09.12.2009 14:00:40 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #384528 Od: 2009-9-10
| dla Tych forumowiczów co posiadają diesle, jeśli zgasł bo skończyło się paliwo po napełnieniu zbiornika z chodźby karnistra pamiętajcie, iż nasze czołgi posiadają ręczną pompę paliwa należy podpompować i dopiero uruchomić bez podpompowania wykończycie akumulator a i tak nie odpali _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
BubRb | 12.12.2009 12:11:25 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: lubuskie
Posty: 142 #386406 Od: 2009-7-29
| Maska... gdzie ta pompa.. ?! Miałem dwa zdarzenia z brakiem paliwa... ale obydwa skończyły się pomyślnie... .... 1. na kilometr od CPN skończyło się paliwo... liczyłemże dojade... brak kontroli, a wskazówka i kontrolka paliwa to pojęcie względne...więc na 1 km przed CPN zgasł...ale zdążyłem przekręcić kluczyk i na żaglach dojechałem pod sam dystrybutor...Jedynie cięzko było kręcić kierownicą (wspomaganie) no i hamowanie kiepskie...a dojazd z zkarętami 2. historia ale juz nie było tyle szczęścia.... trza było dowieść paliwko.... Chyba jestem trochę roztargniony....
ALE musze powiedzieć, że w obu przypadkach, po niedługim kręceniu odpaliła bezproblemowo !!! w drugim przypadku przez jakąś 1-2 godz. i jakieś 2-3 włącz - wyłącz paliła się kontrolka Komputer... potem zgasła..
WRACAJĄC DO TEMATU.... pytanie brzmiało odpalać na pych, czy nie ?! Panowie, to nie żużel...auto nie jest przystosowane do tego rodzaju zabiegów...ALE w ekstremalnych, awaryjnych sytuacjach mozna z tego rozwiązania skorzystać....
Jeżeli te wszytskie paski, łańcuszki i inne podzespoły są tak wrażliwe na obciążenia, to Panowie stawiać Kijanki w domu w salonie w kredensie za szybą i nigdzie nie wyjeżdżać.. a napewno już w teren nie wyjeżdżać...
Te kijanki, szczególnie starsze modele, manuale.. to prawie Ursus w ładnej kaście... wszystko wytrzyma..
_________________ 2,5CRDi/2004/manual |
| |
Lee | 12.12.2009 15:42:26 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #386490 Od: 2009-5-31
| Instrukcja na to tak ->
Rozruch przez popchnięcie Pojazd wyposażony w automatyczną skrzynię biegów nie może być uruchamiany przez popchnięcie. Pojazd wyposażony w ręczną skrzynię biegów nie powinien być uruchamiany przez popchnięcie ponieważ w wyniku tego może dojść do uszkodzenia układu ograniczania toksyczności spalin lub elementów silnika. Postępuj zgodnie ze wskazówkami na stronie dotyczącej rozruchu przy pomocy kabli złączeniowych. Rozdział 6 str.6. |
| |
marcelo8 | 12.12.2009 16:48:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #386522 Od: 2009-2-22
| pompka do podpompowania znajduje się przy filtrze paliwa. z góry "opakowania" filtru jest taki metalowy grzybek - to własnie to. poprzez parokrotne naciskanie doprowadzamy paliwo do filtru, potem możemy próbować odpalać. Można też zrobić tak iż jedna osoba pompuje a druga odpala rozrusznikiem. Lub zdejmujemy przewód paliwowy wychodzący z filtra (oznaczony strzałką na obudowie) pompujemy ręcznie do momentu kiedy nie zacznie regularnie tryskać paliwo, zakladamy wężyk i odpalamy. przetestowałem obie wersje na sobie. |
| |
Lee | 12.12.2009 17:54:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #386579 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 1 | |
| |
jfk68 | 12.12.2009 18:11:40 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 117 #386595 Od: 2009-6-21
| Panowie może moja rada się przyda miałem podobny problem i okazało się że to główna wiązka elektryczna uległa uszkodzeniu i jeden przewodzik gdzieś masował. Nie mniej jednak odpaliła na krótka polecam uwadze takie sprawdzenie. |
| |
maska | 13.12.2009 15:27:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #387101 Od: 2009-9-10
| Dokładnie tak jak napisał Marcelo i Lee Fajny gadget i naprawdę przydatny, niewiele mochodów to ma _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
betina_t | 13.03.2010 11:15:06 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #491420 Od: 2009-8-10
| Temat przeniesiony na nowe forum-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Electra | 01.11.2024 01:11:34 |
|
|