NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » WYMIANA OLEJU W MOSTACH

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Wymiana oleju w mostach

opis, fotki
  
Szkrabik
29.10.2009 20:27:55
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #352359
Od: 2009-9-29
Wymiana oleju w mostach

olej do mostów



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Most przedni, aby zlać stary olej odkręcamy korek spustowy kluczem nasadowym nr 24 a korek poziomu klucz 23, do napełnienia użyłem strzykawki z wężykiem, olej dość gęsty, pojemność mostu 1,3L



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Most tylny, czytaj most przedni jęzor



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



olej w moście przednim można by powiedzieć że czysty, w tylnym zabrudzony, mam stały napęd więc powinny być jednakowe, chyba że serwis nie wymienił w tylnym smutny
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
Electra25.04.2024 15:22:18
poziom 5

oczka
  
kolino
29.10.2009 22:03:19
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kwidzyn

Posty: 22 #352443
Od: 2009-10-1
Witam,
Mam wątpliwości czy wlałeś własciwy olej do tylnego mostu. Jeśli masz stały napęd 4x4 to tylny most jest z LSD (Limited Slip Differential) czyli mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem nazywany potocznie "szperą". A do mostu z LSD producent przewidział olej Mobil INFILREX 33 który zawiera dodatki do pracy w przekładniach z LSD. Bez tych dodatków sprzęgło cierne w przekładni różnicowej może nie pracować poprawnie lub szybko się skończyć. Niestety olej INFILREX33 jest w Polsce chyba nie osiągalny, natomiast można dostać inne oleje z dodatkiem LSD:
http://hand-all.pl/sklep/spirax-a-90-ls-1l-p-112.html
http://www.repsolpolska.pl/oferta/oleje_do_motoryzacji/oleje_przekladniowe?more=748154368

W przednim moście nie ma LSD więc można stosować zwykły olej przekładniowy.

Pozdrawiam
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 3,5V6
ROK - 2006
  
spider2you
29.10.2009 23:10:24
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #352465
Od: 2009-5-11
Nie pamiętam dokładnie, ale oleje do mostów na 1000% się różnią. Do tyłu jest inny i na przód inny.
Kolega kolino ma więcej wiedzy na ten temat, ale w serwisie podawali mi 2 rodzaje lepkości chyba 80 i 90.
Zadzwoń i zapytaj.

Poza tym temat dobrze przeprowadzony.
  
Szkrabik
30.10.2009 07:03:11
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #352490
Od: 2009-9-29
Opis na butelce z olejem to : „olej przekładniowy SAE 75W90”, a na dole etykiety podane „API GL-5 olej półsyntetyczny, nie wiem jak to jest ale podczas wymiany oleju w tylnym moście po wlaniu dokładnie 1,3 olej zaczął wyciekać z dziurki od korka nadmiarowego, tak samo było w przednim, a w książce podane jest ze jeśli z ograniczonym poślizgiem LSD to ma być 1,6 tyle nie dało by się u mnie wlać smutny

kolino dziękuje za zwrócenie uwagi, dziś postaram się dokładnie dowiedzieć jak jest u mnie z tym napędem.
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
WAFEL
30.10.2009 09:46:36
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Posty: 53 #352529
Od: 2009-10-15
Ja byłem w servisie KIA i powiedziano mi, że do obu mostów wlewa się Mobil 75W90 (oni tak robią każdemu od lat). Kuiłem taki olej i wymianę zrobiłem w zaprzyjaźnionym warsztacie. Ale pewności nie ma, bo servis ASO podaje nie do końca precyzyjne informacje a ich naprawy się czasem mijają z zaleceniami producenta. Oto przykład. Po zakupie auta dla pewności wymieniałem płyn(olej) w automacie (takie czerwone ustrojstwo). Musiałem oprócz tego płynu kupić filtr i uszczelkę - razem jakies 400 zł. Mechanik KIA powiedział, że zamiast uszczelki stosują rutynowo silikon, a filtr płukają w benzynie i ponownie montują... ciekawa filozofia bardzo szczęśliwy Szkoda, że nie istnieje żadne żetelne źródło informacji działąjące na zasadzie: DZWONISZ (czytasz) ----> WIESZ NA 100% płacze
_________________
KIA SORENTO
SILNIK: 2,5 CRDi 170KM
ZASILANIE: Olej napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: Automat TIPTRONIC
ROK PRODUKCJI: 2005
OPCJA WYPOSAŻENIA: full
KOLOR:Czarny metalik
PRZEBIEG: 62000 km
  
kolino
30.10.2009 23:57:16
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kwidzyn

Posty: 22 #353044
Od: 2009-10-1
Witam,
Zeby wylać i potem wlać całe 1.6 litra oleju z tylnego mostu trzeba tył unieśc o 20cm względem przodu (zaczerpnięte z: www.sorentosite.com), chociaż w zadnej instrukcji o tym nie piszą.
Dla zainteresowanych: http://www.sorentosite.com/forum/showthread.php?tid=1968

Najlepszy olej jaki znalazłem to syntetyczny Castrol SAE 75W-140 z dodatkiem do LSD. Cena około 60zł za litr.
http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/A3F6DDED4650C951C1257178002DFEFF?OpenDocument

Pozdrawiam
kolino

_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 3,5V6
ROK - 2006
  
spider2you
31.10.2009 10:04:49
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #353144
Od: 2009-5-11
Mosty mają oleje SAE 75W90 i 75W80 + informacje z serwisu KIA. Ja oczywiście wlałem Petro-Canada wesoły. Wymieniony został też olej w reduktorze 0,9l. Adimo też ostatnio był na wymianach olejów i reduktor zmieniał - oznaczenia nie pamiętam.
  
Szkrabik
31.10.2009 11:10:26
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #353185
Od: 2009-9-29


Ilość edycji wpisu: 1
Kolino olej miałem załatwiony przez znajomego który pracuje kilkanaście lat w hurtowni i na co dzień ma styczności olejami, oczywiście każdy jest omylny a i ja nie chciałbym wlać innego oleju smutny w linku co podałeś

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

jest podana specyfikacja oleju dla dyferencjałów z ograniczonym poślizgiem

API GL-5
ZF TE-ML- 05D, 12D, 16G , 21D
US claims - MIL-L-2105D
MB Approval 235.61

myślę ze olej co wlałem ma te same normy ( przynajmniej ich część ) może się uda wyczytać z fotki niżej dokładnie co to za olej, tylko mam nadzieje ze jest taki jak powinien być bardzo szczęśliwy jeśli nie to go wymienię smutny

Ps: olej zlewany i olej nowy miały ten sam zapach ( słony )



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
kolino
01.11.2009 22:35:08
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kwidzyn

Posty: 22 #354106
Od: 2009-10-1
Fragment opisu "self-locking differentials" sugeruje zastosowanie do mechanizmów z blokadą ale nie z LSD. Niestety producent się zbyt nie rozpisał na temat tego oleju więc trudno ocenić co miał na myśli.
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 3,5V6
ROK - 2006
  
Adimo
01.11.2009 22:50:46
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #354114
Od: 2009-8-26
Wymieniałem tylko że tam wchodzi około 1,5 litra, nie paniętam dokładnie, ale napewno powyżej 1.2 litra.
_________________


  
Szkrabik
02.11.2009 07:02:22
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #354173
Od: 2009-9-29
Troszkę się pogubiłem smutny

Jeśli masz stały napęd 4x4 to tylny most jest z LSD (Limited Slip Differential) czyli mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem nazywany potocznie "szperą".

Fragment opisu "self-locking differentials" sugeruje zastosowanie do mechanizmów z blokadą ale nie z LSD

więc jeśli mam stały napęd 4x4 to mam blokadę czy nie ?? Mam z LSD czy bez ?? i jak mam to rozpoznać ?? no i co z tym olejem nadaje się czy nie ??
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
Electra25.04.2024 15:22:18
poziom 5

oczka
  
prek
02.11.2009 12:16:18
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 34 #354333
Od: 2009-7-7
Panowie,
a ja pozwolę sobie podnieść temat wymiany oleju w reduktorze, mianowicie
w serwisie powiedzieli mi że reduktor połączony jest ze skrzynią i olej wymienia się razem ale ..
w instrukcji obsługi do skrzyni zalecany jest olej API Service GL-4 (SAE 75W-90) a do reduktora DEXRON III (SAE 75W90) co jest zgodne z informacjami na forum
trochę się pogubiłem , olej chciałem zmienić sam ale w żaden sposób nie mogę znaleźć korka do napełnienia reduktora?

_________________
KIA Sorento 2006 r.
2,5 CRDi
manual
94 500 km

[/url]
  
Szkrabik
02.11.2009 13:54:15
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #354376
Od: 2009-9-29
prek ten sam dział



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
kolino
02.11.2009 22:18:17
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kwidzyn

Posty: 22 #354806
Od: 2009-10-1
Szkrabik już Ci wyjasniam. Blokada mechanizmu róznicowego to blokada zupełna, oba koła krecą sie razem na sztywno i koniec. Jak w zabawkach. W mechaniźmie z ograniczonym poślizgiem koło lewe i prawe mogą się kręcić z różnymi predkościami ale towarzyszy temu pewne tarcie dzięki któremu przy poślizgu jednego z kół, drugie koło jest wciaż napedzane i auto ma szanse wyjechać z opresji. To właśnie obecność sprzegła ciernego powoduje że nalezy stosować oleje z dodatkami.

I jeszcze dobry opis zaczerpnięty z internetu:

LSD - Limited-slip differential (dyferencjał z ograniczonym poślizgiem)

LSD jest to układ mający na celu zapobiegnięcie poślizgowi kół na śliskich powierzchniach. W tradycyjnym dyferencjale, w momencie gdy jedno z kół traci przyczepność - cała moc kierowana jest właśnie do niego powodując buksowanie. Układ LSD jest w zasadzie "ulepszonym" dyferencjałem otwartym. Różni się jedynie tym, że dołożono do niego parę sprzęgiełek między oboma bocznymi kołami zębatymi a klatką dyferencjału. W momencie, gdy jedno z kół zrywa przyczepność powoduje to, że jedno ze sprzęgieł zaczyna przeciwdziałać temu swoją siłą tarcia (sprzęgła działają bez poślizgu tylo wówczas, gdy oba koła poruszają się z tą samą szybkością). Drugie koło nadal otrzymuje moc w tym momencie (niestety tylko część mocy równoważną mocy traconej na pokonanie sił tarcia sprzęgła). O ile układ taki sprawdza się w przypadku niewymagających aplikacji, o tyle niemożliwość przekazania całej mocy eliminuje go z bardziej ekstremalnych zastosowań (n.p. jazda górska).

LSD jest w uproszczeniu stanem pośrednim pomiędzy otwartym dyferencjałem i zamkniętym (zapiętym) dyferencjałem. Łączy zarówno wady jak i zalety obu stanów. Nieprawidłowo dobrane sprężyny mogą powodować, że nastapi przekierowanie cech auta w stronę jednego z powyższych stanów.

Poza LSD opartym na zasadzie sprzęgieł i sprężyn są jeszcze podobne w działaniu układy działające w oparciu o siły wiskotyczne oraz podobne układy działające na zasadzie dodatkowych przekładni zębatych zwane Torsen.
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 3,5V6
ROK - 2006
  
prek
05.11.2009 17:25:11
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 34 #356374
Od: 2009-7-7


Ilość edycji wpisu: 1
Koledzy,

Jak ktoś nie ma możliwości i zapału żeby samodzielnie wymienić olej w reduktorze to w serwisie taka przyjemność kosztuje jedyne 45 zł. przy dostarczeniu własnego oleju. Sam dzisiaj sprawdziłem - serwis KIA Malibu na ul. Morelowej w Warszawie
_________________
KIA Sorento 2006 r.
2,5 CRDi
manual
94 500 km

[/url]
  
SPQR
03.03.2010 09:01:00
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Przemyśl

Posty: 3 #478606
Od: 2010-3-3
z tego co pamiętam to w instrukcji pisze, że w reduktorze oleju sie nie wymienia tylko kontroluje jego stan. W instrukcji jest mowa o skrzynce rozdzielczej, to chyba jest właśnie reduktor ( o ile się nie mylę).
_________________
3,5 benz/LPG, automat, rok prod 2005
  
Andrzej
03.03.2010 13:25:02
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Gilowice/Żywiec

Posty: 30 #478769
Od: 2010-2-15
W mostach wymienia sie co 60 tys km, a w reduktorze się nie wymienia (jeżeli nie ma wycieków)
_________________
KIA Sorento 2,5 CRDI
Kolor: Czarny
Skrzynia biegów ;Automat,
Rok produkcji ;2006,
przebieg 62000 km
  
Andrzej
03.03.2010 17:42:12
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Gilowice/Żywiec

Posty: 30 #478991
Od: 2010-2-15
Jeżeli użytkujesz Sortento w trudnym terenie to co 30 tys km, ale chyba nikt z nas nie buja się nonstop w polu czy w lesie.
Tak więc wystarczy co 60 tys km . (tak jest w instrukcji)
Pozdrawiam

_________________
KIA Sorento 2,5 CRDI
Kolor: Czarny
Skrzynia biegów ;Automat,
Rok produkcji ;2006,
przebieg 62000 km
  
SPQR
04.03.2010 07:57:33
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Przemyśl

Posty: 3 #479696
Od: 2010-3-3
Ja dorwałem polską instrukcję do sorenta z 2004 roku i tam na 100% czytałem , że wymiana oleju w mostach co 30 000 km bez wzgledu na warunki eksploatacji. Biorąc sprawę na logike to olej w mostach eksploatuje sie na skutek obrotów , a te z kolei są wykonywane niezależnie od tego czy jedziemy po asfalcie w korku czy po trudnym terenie na leśnych duktach. Tak więc decydujące znaczenie w tym przypadku ma przebieg i nic więcej. Warunki w których przebieg był wykonany nie powinny mieć znaczenia dla oleju w mostach. Duże znaczenie ma natomiast jakość oleju. Podejrzewam, że kilka lat temu były gorsze oleje , i być może stąd właśnie ten krótki żywot oleju w mostach, planowany w instrukcjach , które były opracowane na początku lat 90-tych. Na pewno inaczej sprawa wygląda w przypadku skrzyni biegów czy silnika, tam warunki mają decydujące znaczenie.
_________________
3,5 benz/LPG, automat, rok prod 2005
  
betina_t
10.03.2010 16:44:35
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #487742
Od: 2009-8-10
[TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



  
Electra25.04.2024 15:22:18
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » WYMIANA OLEJU W MOSTACH

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny