| |
Admin | 09.02.2009 08:08:44 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #222326 Od: 2009-2-1
| Fragment tekstu z magazynu motoryzacyjnego " Kia Cee'd jest wyposażona w silnik Diesla, który nie może być wyłączony od razu po zatrzymaniu pojazdu. Kierowca, zanim przekręci kluczyk, musi najpierw wyhamować turbinę sprężarki. Trwa to zwykle około jednej minuty." Teraz się wyjaśnia dlaczego miałem awarię turbosprężarki , szkoda że nie miałem instrukcji. |
| |
Electra | 01.05.2024 02:12:35 |
|
|
| |
iggo | 04.03.2009 08:16:55 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Lubuskie/k. Zielonej Góry
Posty: 56 #233792 Od: 2009-3-4
Ilość edycji wpisu: 1 | Uhh, to normalne, zazwyczaj chodzi o zjeżdzanie z trasy po dłuzszej jeździe np. na stacje paliw i wyłączanie silnika od razu- to w każdym dieslu. Nawet nalepkę na drzwiach dali z info o tym.
Najważniejsze, niezależnie od marki 4x4, to chłodzenie turbo po dynamicznej jeździe, i drugie - SMAROWANIE krzyżaków na p. napędu. O ile ktoś używa 4x4 tylko na zimę to raz w roku powinno wystarczyć, jeśli cześciej to, co 2-3-cią zmianę oleju. Nie ma co liczyć na to, że serwis lub ktoś inny zrobi to sam. Efekt można zobaczyć wizualnie- skrzynia bedzie lekko chlapnięta smarem, to normalne, ale pamiętajcie, jeśli chcecie uniknąć efektu "tyczki na drodze" róbcie to. To jest niezależne od marki 4x4. |
| |
kopia2 | 15.08.2009 12:34:17 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Chełm
Posty: 262 #304286 Od: 2009-5-11
| iggo masz calkowita racje co do smarowania krzyzakow p. napedu!Wlasnie jestem swiezo po wymianie!Sa tam kalamitki,ktore warta przysmarowywac,ja nie smarowalem i zaczalem w pewnym momencie odczuwac duze drgania calego auta przy zalaczonym przednim napedzie i do tego dochodził dziwny szum.Okazalo sie ze jeden z dwoch krzyzakow zapiekl sie i trzeba bylo go przecinac,aby zdemontowac. _________________ Chwilowo zamiana na Volvo xc90 2.4 D5 wersja SUMMUM |
| |
Wollys | 16.08.2009 08:05:36 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #304549 Od: 2009-6-24
| To ja jeszcze dodam oczywistą oczywistość - po rozpoczeciu jazdy nalezy delikatnie jezdzic i poczekac az silnik sie rozgzeje wraz z turbo i dopiero mozna deptac pedal gazu - ma to rowniez ogromny wplyw na żywotność, sprawność silnika i turbo. |
| |
merkury76 | 16.08.2009 13:09:18 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 469 #304624 Od: 2009-7-5
| No ja mam prawie 100 tys zrobione zaczynałem od 0 bo nowa fura i powiem wam ze daje ile mozna but i bez zadnego emeryckiego jezdzenia no i jak do tej pory odpukac maszyna smiga bez awarii.oczywiscie zawsze musi sie zagrzac no i po dłuższej jeżdzie turbinka ostygnąc _________________ 2,5 diesel 170 km automat max wersja |
| |
marcelo8 | 16.08.2009 13:22:57 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #304629 Od: 2009-2-22
| no proszę, iggo cenna informacja, napisz proszę jakie masz jeszcze doświadczenia w 4x4 które warto zrobić w naszych kawkach. |
| |
sorento | 16.08.2009 23:48:35 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Posty: 42 #304847 Od: 2009-7-30
Ilość edycji wpisu: 1 | W kabinie są pisemne ostrzeżenia na ten temat-szkoda,że w języku angielskim bo nie wszyscy użytkownicy go znają.Dla zobrazowania tematu turbiny podam ,że turbiny stosowane w samochodach osiągają prędkość do około 60 tys.obr/minutę.Po zjeżdzie z trasy ,gdzie poruszaliśmy się z dużą szybkością i wyłączeniu natychmistowym silnika, następuje spadek ciśnienia oleju do całkowitego jego zaniku pamiętając ,że lepkość oleju maleje wraz ze wzrostem temperatury.Reasumując po wyłą- czeniu silnika wirnik turbiny jeszcze się długo kręci siłą bezwłdności bez smarowania łożysk. Kilka takich przypadków i turbosprężarkę mamy na własne życzenie załatwioną. Pamiętać o tym muszą kierowcy ,którzy do tej pory eksploatowali silniki wolnossące lub iskrowe /benzynowe/. _________________ SORENTO 2,5CRDI EX,beżowy,04 |
| |
betina_t | 13.03.2010 21:45:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #492373 Od: 2009-8-10
| Temat przeniesiony na nowe forum-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Electra | 01.05.2024 02:12:35 |
|
|