NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » NIE GASIĆ SILNIKA PO ZATRZYMANIU

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Nie gasić silnika po zatrzymaniu

  
Admin
09.02.2009 08:08:44
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #222326
Od: 2009-2-1
Fragment tekstu z magazynu motoryzacyjnego " Kia Cee'd jest wyposażona w silnik Diesla, który nie może być wyłączony od razu po zatrzymaniu pojazdu. Kierowca, zanim przekręci kluczyk, musi najpierw wyhamować turbinę sprężarki. Trwa to zwykle około jednej minuty." Teraz się wyjaśnia dlaczego miałem awarię turbosprężarki , szkoda że nie miałem instrukcji.
  
Electra01.05.2024 02:12:35
poziom 5

oczka
  
iggo
04.03.2009 08:16:55
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Lubuskie/k. Zielonej Góry

Posty: 56 #233792
Od: 2009-3-4


Ilość edycji wpisu: 1
Uhh, to normalne, zazwyczaj chodzi o zjeżdzanie z trasy po dłuzszej jeździe np. na stacje paliw i wyłączanie silnika od razu- to w każdym dieslu. Nawet nalepkę na drzwiach dali z info o tym.

Najważniejsze, niezależnie od marki 4x4, to chłodzenie turbo po dynamicznej jeździe, i drugie - SMAROWANIE krzyżaków na p. napędu. O ile ktoś używa 4x4 tylko na zimę to raz w roku powinno wystarczyć, jeśli cześciej to, co 2-3-cią zmianę oleju. Nie ma co liczyć na to, że serwis lub ktoś inny zrobi to sam.
Efekt można zobaczyć wizualnie- skrzynia bedzie lekko chlapnięta smarem, to normalne, ale pamiętajcie, jeśli chcecie uniknąć efektu "tyczki na drodze" róbcie to. To jest niezależne od marki 4x4.
  
kopia2
15.08.2009 12:34:17
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Chełm

Posty: 262 #304286
Od: 2009-5-11
iggo masz calkowita racje co do smarowania krzyzakow p. napedu!Wlasnie jestem swiezo po wymianie!Sa tam kalamitki,ktore warta przysmarowywac,ja nie smarowalem i zaczalem w pewnym momencie odczuwac duze drgania calego auta przy zalaczonym przednim napedzie i do tego dochodził dziwny szum.Okazalo sie ze jeden z dwoch krzyzakow zapiekl sie i trzeba bylo go przecinac,aby zdemontowac.
_________________
Chwilowo zamiana na
Volvo xc90
2.4 D5
wersja SUMMUM
  
Wollys
16.08.2009 08:05:36
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #304549
Od: 2009-6-24
To ja jeszcze dodam oczywistą oczywistość - po rozpoczeciu jazdy nalezy delikatnie jezdzic i poczekac az silnik sie rozgzeje wraz z turbo i dopiero mozna deptac pedal gazu - ma to rowniez ogromny wplyw na żywotność, sprawność silnika i turbo.
  
merkury76
16.08.2009 13:09:18
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zabrze

Posty: 469 #304624
Od: 2009-7-5
No ja mam prawie 100 tys zrobione zaczynałem od 0 bo nowa fura i powiem wam ze daje ile mozna but i bez zadnego emeryckiego jezdzenia no i jak do tej pory odpukac maszyna smiga bez awarii.oczywiscie zawsze musi sie zagrzac no i po dłuższej jeżdzie turbinka ostygnąc
_________________
2,5 diesel
170 km
automat
max wersja
  
marcelo8
16.08.2009 13:22:57
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #304629
Od: 2009-2-22
no proszę, iggo cenna informacja, napisz proszę jakie masz jeszcze doświadczenia w 4x4 które warto zrobić w naszych kawkach.
  
sorento
16.08.2009 23:48:35
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopomorskie

Posty: 42 #304847
Od: 2009-7-30


Ilość edycji wpisu: 1
W kabinie są pisemne ostrzeżenia na ten temat-szkoda,że w języku angielskim bo nie wszyscy
użytkownicy go znają.Dla zobrazowania tematu turbiny podam ,że turbiny stosowane w samochodach
osiągają prędkość do około 60 tys.obr/minutę.Po zjeżdzie z trasy ,gdzie poruszaliśmy się z dużą
szybkością i wyłączeniu natychmistowym silnika, następuje spadek ciśnienia oleju do całkowitego
jego zaniku pamiętając ,że lepkość oleju maleje wraz ze wzrostem temperatury.Reasumując po wyłą-
czeniu silnika wirnik turbiny jeszcze się długo kręci siłą bezwłdności bez smarowania łożysk.
Kilka takich przypadków i turbosprężarkę mamy na własne życzenie załatwioną.
Pamiętać o tym muszą kierowcy ,którzy do tej pory eksploatowali silniki wolnossące lub iskrowe
/benzynowe/.
_________________
SORENTO 2,5CRDI EX,beżowy,04
  
betina_t
13.03.2010 21:45:48
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #492373
Od: 2009-8-10
Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra01.05.2024 02:12:35
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » NIE GASIĆ SILNIKA PO ZATRZYMANIU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny