NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » POWITANIA » STUKI PRZY MAX. SKRĘCONYCH KOŁACH

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

stuki przy max. skręconych kołach

  
marcinch
07.05.2015 15:28:43
Grupa: Użytkownik

Posty: 15 #2101621
Od: 2015-5-7
Witam serdecznie.

Kia Sorento 2003r. 3,5 V6 automat , napęd stały 4x4 opcja przełącznika Auto, Low

Tak jak w temacie Stuki występują przy max. skręconych kołach na parkingu przy wyjeżdżaniu z zatoki. Efekt ten występuje zarówno przy jeździe do przodu jak i do tyłu. Podczas jazdy wyczuwalna jest jakby owalizacja wału. Olej w tylnym moście wymieniony, jak i w reduktorze. Krzyżak przedniego wału wymieniony (był uszkodzony), po tym zabiegu lekka poprawa. Przy wymianie krzyżaka kiedy przedni wał był zdemontowany na flanszy od reduktora jest luz przód tył, brak luzu góra dół. Opony nowe, koła wyważone, przed wymianą były drgania kierownicy powyżej 130 km/h, po wymianie problem ustąpił. Lekkie drgania kierownicy przy hamowaniu wskazują na krzywe tarcze ale nie to mnie martwi. Problemem są te stuki jakby zawieszenie chciało wyjechać przy skręconych kołach jak i również wyczuwalna owalizacja przy normalnej jeździe. Dodam że 4 mechaników niezależnych sprawdzało zawieszenie jak i napęd i nie stwierdziło usterki. Proszę więc o poradę gdzie może leżeć przyczyna. Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli będą potrzebne dodatkowe informacje chętnie je udzielę. Z racji tego, iż jestem nowym użytkownikiem forum proszę o wyrozumiałość źle opisałem swój problem.
_________________
Kia Sorento 2003r. 3,5 V6 4x4 Auto/low
  
Electra19.04.2024 08:06:39
poziom 5

oczka
  
Falc77
07.05.2015 16:32:28
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2101652
Od: 2013-4-27
luz wzdłużny na wyjściu przedniego wału jest normalny, twoje objawy mogłyby świadczyć o problemie z rozdzielką, bądź z tylnym mostem LSD, zobacz na szutrze czy blokuje tylne czy przednie koło.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
vokal
07.05.2015 17:02:15
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #2101668
Od: 2013-1-16
Przy skręcie to może jeszcze być wina przegubów na przednich półosiach.
Jeśli jednak Cię coś trzyma, to jeśli tego nie było przed wymianą oleju, to IMO zły olej Ci zalali.
Oryginalny zalecany przez Kia do Twojego napędu to TOD Oil

Obrazek
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
marcinch
07.05.2015 18:31:40
Grupa: Użytkownik

Posty: 15 #2101698
Od: 2015-5-7
przeguby sprawdzone jeden wadliwy z prawej strony wewnętrzny został wymieniony, co zaś się tyczy oleju w tylnym moście to został zalany zgodny ze specyfikacją. Objawy były przed wymianą oleju (mechanik który wymieniał olej w tylnym moście mówił mi że tam smalec był zamiast oleju, duże zaniedbanie ze strony poprzedniego właściciela)
_________________
Kia Sorento 2003r. 3,5 V6 4x4 Auto/low
  
Falc77
07.05.2015 20:02:50
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2101731
Od: 2013-4-27
To może po prostu musisz jeszcze ze 2 razy wymienić olej w tylnym moście albo wylać i przepłukać ropą pod ciśnieniem. Powinno pomóc. prawdopodobnie od tego syfu skleił się LSD. Vokal, ja lałem Motul 90PA, też jest dobry do mostów z LSD.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
cezio77
07.05.2015 20:42:34
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Ostróda

Posty: 16 #2101760
Od: 2014-8-12
Witaj.
Stuki występują w przednich czy w tylnych kołach?
_________________
Sori 2.5 CRDI,2007r, 170KM, automat TOD, czarny metalik :)
  
cezio77
07.05.2015 21:05:19
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Ostróda

Posty: 16 #2101780
Od: 2014-8-12
Jeśli stuki są w przednich kołach to:
1. zgaś auto.
2. Z tablicy bezpieczników w kabinie (przy lewej nodze kierowcy) wyjmij bezpiecznik nr 14 TCCS (ESP, REDUKTOR).
3. Odpal auto, skręć maksymalnie, przejedź się i sprawdź czy dalej stuka.
_________________
Sori 2.5 CRDI,2007r, 170KM, automat TOD, czarny metalik :)
  
marcinch
07.05.2015 21:11:16
Grupa: Użytkownik

Posty: 15 #2101785
Od: 2015-5-7
Początkowy myślałem, że problem leży w przednich kołach ale im dłużej się temu przysłuchuje to dochodzę do wniosku, że to tył blokuje, ale sam już nie wiem. Na szutrze na ustawieniu napędu na auto wszystkie 4 koła zachowywały się tak samo. Po przełączeniu na Low tylne koła brały szybciej i unosiło przód auta.
_________________
Kia Sorento 2003r. 3,5 V6 4x4 Auto/low
  
cezio77
07.05.2015 21:22:21
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Ostróda

Posty: 16 #2101801
Od: 2014-8-12
Wygląda to na problem z reduktorem - źle rozdziela siłę pomiędzy przodem a tyłem. Zrób to co wcześniej napisałem i daj znać. Jeśli objawy znikną napiszę co dalej.
_________________
Sori 2.5 CRDI,2007r, 170KM, automat TOD, czarny metalik :)
  
marcinch
07.05.2015 21:37:50
Grupa: Użytkownik

Posty: 15 #2101818
Od: 2015-5-7
ok. Jutro dam znać. Dzięki za pomoc
_________________
Kia Sorento 2003r. 3,5 V6 4x4 Auto/low
  
vokal
07.05.2015 21:46:36
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #2101836
Od: 2013-1-16


Ilość edycji wpisu: 1
    Falc77 pisze:

    ... Vokal, ja lałem Motul 90PA, też jest dobry do mostów z LSD.

Miałem na myśli olej do reduktora. Zrozumiałem, że ten też kolega wymieniał. Może zły mu zalali i teraz tarczki się sklejają.
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
Electra19.04.2024 08:06:39
poziom 5

oczka
  
krzysiek_ardie
07.05.2015 22:05:34
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Opole

Posty: 160 #2101849
Od: 2013-1-2
marcinch tak z ciekawości czy olej w tylnym moście jest klasy GL-5 z dodatkiem LSD, bo w instrukcji serwisowej jest błąd. Jak w moście masz zwykły olej GL-5 bez dodatku to masz w krótkim czasie zarżnięte LSD w moście a to boli
  
marcinch
08.05.2015 06:47:15
Grupa: Użytkownik

Posty: 15 #2101958
Od: 2015-5-7
Upewnię się dzisiaj dokładnie jaki olej został zalany do reduktora i mostu i dam znać.
_________________
Kia Sorento 2003r. 3,5 V6 4x4 Auto/low
  
marcinch
08.05.2015 08:16:45
Grupa: Użytkownik

Posty: 15 #2101998
Od: 2015-5-7
Po usunięciu bezpiecznika nr. 14 i kilku próbnych skrętach przód tył problem dalej występuje.
Stuki te pojawiają się przy delikatnym dodawaniu gazu przy skręconych kołach, przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu objawy stukania są mniejsze. Po zakupie auta dodatkowym objawem było szuranie tylnych kół przy skręcie, problem jednak ustąpił po wymianie oleju w moście.
_________________
Kia Sorento 2003r. 3,5 V6 4x4 Auto/low
  
Falc77
08.05.2015 10:08:04
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2102081
Od: 2013-4-27
To znaczy że pokleiło ci LSD w tylnym moście. Spuść olej, wypłucz ropą pod ciśnieniem tak długo aż będzie leciała czysta i zalej świeżym olejem do mostów z LSD i powinno ustąpić. Ja lałem Motul 90PA, możesz inny ale wiele ich nie ma.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
marcinch
08.05.2015 12:35:21
Grupa: Użytkownik

Posty: 15 #2102144
Od: 2015-5-7
Dziękuje za pomoc. Olej zamówiłem jutro będę zmieniał. O efektach poinformuję.
_________________
Kia Sorento 2003r. 3,5 V6 4x4 Auto/low
  
twaz
09.05.2015 09:56:43
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 122 #2102552
Od: 2013-1-4
Tylko uwazaj zeby nie zostalo nic ropy.. ale czy sama wymiana oleju wystarczy.. tam sie moze cos przyblokowalo i bedzie trzeba zajzec do środka..
  
marcinch
10.05.2015 07:52:03
Grupa: Użytkownik

Posty: 15 #2102984
Od: 2015-5-7
Idąc za poradą zmieniłem wczoraj olej w tylnym moście.
Opis:
Po spuszczeniu starego oleju a był on wymieniany 2 miesiące temu okazało się, że jest czarny jak smoła. Brak opiłków metalu na śrubie spustowej.
Przepuściłem przez most pod ciśnieniem wkładając wężyk około 10 l. ropy (w dalszym ciągu leciała brudna)
Wydmuchałem powietrzem resztki ropy z układu i zalałem Motul 90 PA.
Po kilkunastu próbnych skrętach prawo-lewo na parkingu nastąpiło miłe zaskoczenie (duża poprawa). W dalszym ciągu słychać stuki jednakże efekty akustyczne tychże stuków są o połowę mniejsze. Pojeżdżę jakiś czas i ponownie wymienię olej powtarzając uprzednio całą procedurę płukania.

Duże podziękowania i szacunek dla osób, które swoją wiedzą i doświadczeniem mi pomogły.
_________________
Kia Sorento 2003r. 3,5 V6 4x4 Auto/low
  
marcinch
10.05.2015 10:52:17
Grupa: Użytkownik

Posty: 15 #2103057
Od: 2015-5-7
Mam dodatkowe pytanie czy mogę podnieść auto na podnośniku włączyć napęd i rozpędzić auto do około 60 km bez obciążenia kół w celu ich obserwacji
_________________
Kia Sorento 2003r. 3,5 V6 4x4 Auto/low
  
Falc77
10.05.2015 11:12:47
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #2103061
Od: 2013-4-27
No, jeszcze popłuczesz i wymienisz za miesiąc i może będzie żyło, jeśli poprzedni właściciel nie spalił LSD. Możesz spokojnie pojeździć na podnośniku kolumnowym jeśli wszystkie koła są w powietrzu.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
Electra19.04.2024 08:06:39
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » POWITANIA » STUKI PRZY MAX. SKRĘCONYCH KOŁACH

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny